Законодавство
Три підстави внесення до переліку забороненого програмного забезпечення і мережевого обладнання
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 22 жовтня 2025 р. № 1335, якою визначено процедуру формування та ведення відкритого переліку забороненого до використання програмного забезпечення та комунікаційного (мережевого) обладнання.
Затвердженим Порядком, зокрема передбачено, що формування та ведення переліку здійснюється Адміністрацією Держспецзв’язку в електронній формі за допомогою технічних і програмних засобів, які забезпечують обробку, систематизацію та внесення відомостей до переліку, їх зберігання та відновлення.
Перелік ведеться державною мовою. Назви програмного забезпечення та комунікаційного (мережевого) обладнання, найменування юридичних осіб, в тому числі іноземних, власні імена та прізвища фізичних осіб – нерезидентів, іноземців, осіб без громадянства, фізичних осіб, фізичних осіб – підприємців, які є власниками та/або виробниками такого програмного забезпечення чи комунікаційного (мережевого) обладнання, також дублюються мовою країни походження.
До переліку включається програмне забезпечення та комунікаційне (мережеве) обладнання на таких підставах:
1) власником, кінцевим бенефіціарним власником суб’єкта господарювання, засновником, членом, учасником (акціонером) юридичної особи, автором програмного забезпечення, який володіє майновими правами на програмне забезпечення, особою, що володіє майновими правами хоча б на один з елементів програмного забезпечення або комунікаційного (мережевого) обладнання, є фізична або юридична особа, щодо якої застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи відповідно до Закону України «Про санкції»;
2) власником, кінцевим бенефіціарним власником суб’єкта господарювання, засновником, членом, учасником (акціонером) юридичної особи, автором програмного забезпечення, який володіє майновими правами на програмне забезпечення, особою, що володіє майновими правами хоча б на один з елементів програмного забезпечення або комунікаційного (мережевого) обладнання, є фізична або юридична особа, щодо якої застосовано міжнародні санкції, що визнаються Україною, відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, або рішень міждержавних об’єднань, міжнародних, міжурядових організацій, участь у яких бере Україна, за відповідним повідомленням від МЗС, надісланим до Адміністрації Держспецзв’язку;
3) за рішенням суду.
Перелік містить такі відомості про програмне забезпечення та/або комунікаційне (мережеве) обладнання:
1) назва;
2) найменування (власне ім’я та прізвище фізичної особи – підприємця) виробника;
3) інші додаткові відомості для ідентифікації (версія, серійні номери тощо);
4) підстава включення до переліку;
5) дата включення до переліку.
У разі зміни відомостей про програмне забезпечення та/або комунікаційне (мережеве) обладнання чи його виключення з переліку зазначається дата виключення з переліку або дата зміни відомостей у ньому.
Підставами для виключення програмного забезпечення та комунікаційного (мережевого) обладнання з переліку та/або зміни відомостей щодо такого програмного забезпечення та обладнання є:
1) скасування, внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів відповідно до Закону України «Про санкції»;
2) скасування, внесення змін до міжнародних санкцій, що визнаються Україною, відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, або рішень міждержавних об’єднань, міжнародних, міжурядових організацій, участь у яких бере Україна, за відповідним повідомлення від МЗС, надісланим до Адміністрації Держспецзв’язку;
3) усунення технічних помилок під час внесення відомостей до переліку;
4) рішення суду.
Включення програмного забезпечення та комунікаційного (мережевого) обладнання до переліку, виключення з нього, зміна відомостей щодо такого програмного забезпечення та комунікаційного (мережевого) обладнання відбувається протягом п’яти робочих днів з моменту виникнення підстав, передбачених п. 5 та 7 цього Порядку.
Перелік є відкритою, загальнодоступною та публічною інформацією у формі відкритих даних, що надається безоплатно і підлягає оприлюдненню на офіційному веб-сайті Держспецзв’язку, Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.







