Законодавство
У школах відкриють класи дистанційного навчання
Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти» від 23 квітня 2019 р. № 536.
Інституційна форма навчання у закладах загальної середньої освіти включатиме 4 форми здобуття освіти – очну, заочну, дистанційну та мережеву.
Визначено, що для учнів, які перейшли до старшої школи (5-12 класи/від 14 років) можуть організувати вечірню форму навчання.
У разі виявлення достатнього чи високого рівня досягнень в учнів 10-12 класів вечірньої форми, вони можуть прискорено завершити здобуття повної загальної середньої освіти. Прискорене навчання, його строк визначається індивідуальним планом за заявою учня чи його батьків, а підсумкове оцінювання знань учня відбуватиметься на загальних підставах.
На заочній формі можуть навчатися особи від 14 років, якщо буде сформовано клас з наповнюваністю у 9 учнів чи більше. У приватних освітніх закладах кількість учнів встановлюється за їх внутрішніми правилами.
Освіта, за цією формою, здобуватиметься під час короткочасних сесій та у проміжку між ними.
Дистанційне навчання реалізовуватимуть як окрему форму здобуття освіти або у поєднанні з іншими формами для забезпечення навчання дітей з використанням сучасних технологій.
Освітній заклад може створювати окремі класи для проведення дистанційного навчання. При цьому, час відведений на навчання встановлюватиметься закладом:
- для початкової школи – до 50% суми навчальних годин інваріантної та варіативної складових навчального плану за типовою програмою.
- для базової та профільної загальної середньої освіти – на рівні навчального плану для заочної форми.
Організація освітнього процесу за дистанційною формою освіти детальніше визначена Положенням про дистанційне навчання, затвердженим наказом МОН від 25 квітня 2013 р. № 466.
Мережева форма передбачає залучення інших суб’єктів освітньої діяльності до освітнього процесу з метою залучення додаткових ресурсів поглибленого вивчення учнями окремих навчальних предметів, розширення доступу до сучасних технологій і засобів навчання, тощо.
Мережева освіта може бути імплементована в інші 3 форми навчання.
Відповідальність за реалізацію освітньої програми в повному обсязі зберігається за закладом освіти, а суб’єкт-партнер відповідає лише за реалізацію компонентів освітньої програми, надаючи у користування техніку тощо.
При цьому суб’єкти освітньої діяльності мають право спільно затверджувати освітні програми.
Водночас втратив чинність наказ Міністерства від 4 липня 2005 р. № 397.
You must be logged in to post a comment Login