Connect with us

Законодавство

У ЗСУ підвищать роль сержантсько-старшинського складу

1 жовтня 2019 р. на засіданні Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки були розглянуті підготовлені до другого читання та рекомендовані до прийняття Верховною Радою законопроекти:

  • № 1227 «Про внесення змін до Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” щодо удосконалення деяких питань проходження громадянами військової служби»,
  • № 1224 «Про внесення змін до деяких законів України щодо застосування Збройними Силами України та Державною спеціальною службою транспорту бойової техніки, зброї та спеціальних засобів в особливий період» та
  • № 0906 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо виконання військового обов’язку та проходження військової служби».

Законопроект № 1227 розроблений з метою унормування на законодавчому рівні питання про не входження до чисельності Збройних Сил України та інших військових формувань військовослужбовців, які самовільно залишили військові частини або місця служби, дезертирували зі Збройних Сил України та інших військових формувань або добровільно здалися в полон, та приведення положень Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” у відповідність із раніше прийнятими законами України.

З текстами законів можна ознайомитися в системі LEX, замовивши тестовий доступ.

Законопроект № 1224 спрямований на законодавче врегулювання права на застосування бойової техніки та зброї з’єднаннями, військовими частинами і підрозділами Збройних Сил України та Державної спеціальної служби транспорту в особливий період, а також застосування спеціальних засобів підрозділами охорони Державної спеціальної служби транспорту в мирний час та особливий період (до введення воєнного стану та після його припинення або скасування).

Законопроект № 0906 передбачає вдосконалення законодавства України з питань виконання військового обов’язку та проходження військової служби у Збройних Силах України та військових формуваннях України. Ним пропонується внести зміни до низки законів України, щодо вдосконалення порядку виконання військового обов’язку громадянами України, реалізації запроваджених нових військових звань сержантського і старшинського складу Збройних Сил України згідно зі стандартам НАТО, підвищення ролі сержантського  і старшинського складу ЗСУ в навчанні й вихованні підлеглого особового складу та в підготовці й виконанні ними завдань за призначенням, створення додаткових мотиваційних чинників щодо проходження громадянами України військової служби за контрактом.

Законодавство

Мораторій на стягнення майна громадян, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті, продовжать до 1 січня 2022 р.

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо мораторію на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» від 11 червня 2020 р. № 3640.

Мораторій діє відповідно до Закону України «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» в Україні з 2014 р.

У квітні 2019 р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства, який не вирішив питання щодо особливостей погашення (реструктуризації) заборгованості цієї категорії позичальників, проте скасовує мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті, з 21 жовтня 2020 р.

Законопроектом № 3640 пропонується продовжити мораторій на примусове відчуження (звернення стягнення) на єдине житло позичальників (майнових поручителів, поручителів), заставлене як забезпечення виконання зобов’язань позичальників за валютними кредитами до набрання чинності законом, який врегульовує питання особливостей здійснення реструктуризації за кредитами в іноземній валюті, наданими кредитними установами – резидентами України фізичним особам.

За результатами обговорення, Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти зазначений законопроект за основу і в цілому з урахуванням пропозиції щодо продовження дії мораторію до 1 січня 2022 р. та з урахуванням техніко-юридичних правок.

Читати далі

Законодавство

Під час карантину орендна плата підлягає зменшенню за вимогою наймача

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державної підтримки сфери культури, креативних індустрій, туризму, малого та середнього бізнесу у зв’язку з дією обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби COVID-19» від 16 червня 2020 р. № 692-IX.

Зокрема, новою редакцією п. 14 розд. «Прикінцеві та перехідні положення» Цивільного кодексу України встановлено, з моменту встановлення карантину, введеного Постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11 березня 2020 р. № 211, і до його відміни (скасування) в установленому законом порядку, плата за користування нерухомим майном (його частиною) підлягає зменшенню за вимогою наймача, який здійснює підприємницьку діяльність з використанням цього майна, впродовж усього часу, коли майно не могло використовуватися в підприємницькій діяльності наймача в повному обсязі через запроваджені обмеження та (або) заборони.

У цьому випадку розмір плати за користування майном не може перевищувати сукупний (пропорційно до орендованої площі) обсяг витрат, які наймодавець здійснив або повинен буде здійснити за відповідний період для внесення плати за землю, сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і сплати вартості комунальних послуг.

Зазначені витрати покладаються на наймача як плата за користуванням майном за відповідний період пропорційно площі нерухомого майна, яку він наймає відповідно до договору, якщо договором не передбачений обов’язок наймача самостійно сплатити ці витрати повністю або частково.

Ця норма не поширюється на суб’єктів господарювання, які впродовж дії карантину фактично здійснювали діяльність з використанням цього майна в своїй господарській діяльності в повному обсязі, а також на договори найму майна, яке належить територіальній громаді.

Статтю 2 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» доповнено частиною 8, відповідно до якої, цей Закон не поширюється на правовідносини, що виникають при наданні державним або комунальним закладом культури у користування державного та комунального майна, пов’язаного з наданням платних послуг, які можуть надаватися державними і комунальними закладами культури, що не є орендою, перелік яких затверджено Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері культури.

Читати далі

Законодавство

За неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян – конфіскація майна

Кабінет Міністрів України схвалив законопроект МВС щодо посилення відповідальності за завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян.

Проектом пропонується, зокрема, встановити як обов’язкове додаткове покарання ‑ конфіскацію майна.

«Кількість завідомо неправдивих повідомлень про загрозу безпеці громадян, знищення чи пошкодження об’єктів власності за останній час набула загрозливого масштабу. У 2019 р. слідчими Нацполіції розпочато досудове розслідування 2000 кримінальних проваджень. Правоохоронці вимушені реагувати на кожне таке повідомлення, задіюючи значну кількість спеціальної техніки та особового складу», ‑ повідомив Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков.

Також передбачено посилення кримінальної відповідальності у вигляді позбавлення волі строком від 4 до 8 років з конфіскацією майна, якщо об’єктами неправдивого повідомлення стали критично важливі об’єкти інфраструктури чи споруди, що забезпечують діяльність органів державної влади, або заклади охорони здоров’я та освіти.

Читати далі

В тренді