Connect with us

Законодавство

ВР повноважна визначати умови виплати одноразової грошової допомоги поліцейському

Дата публікації:

Конституційний Суд України ухвалив Рішення № 3-р(І)/2020 у справі за конституційною скаргою щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень п. 3 ч. 1 ст. 97 Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 р. № 580–VIII.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 97 Закону, одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті), визначення втрати працездатності поліцейського є соціальною виплатою, гарантованою допомогою з боку держави, яка призначається і виплачується особі у разі «визначення поліцейському інвалідності, що настала внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час виконання ним службових обов’язків, пов’язаних із виконанням повноважень та основних завдань міліції або поліції, чи участі в антитерористичній операції, у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів, захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, протягом шести місяців після звільнення його з поліції внаслідок причин, зазначених у цьому пункті».

Заявник, який звільнився з поліції за власним бажанням, обстоював позицію, що оспорюваними положеннями Закону «конституційне право на соціальний захист, а саме – отримання одноразової допомоги в разі визначення поліцейському інвалідності, дискримінаційно поставлене в залежність від факту підстав звільнення», оскільки «вказана допомога виплачується лише працівникові поліції, якого звільнено по хворобі».

Конституційний Суд України дійшов висновку, що положення п. 3 ч. 1 ст. 97 Закону не містять дискримінаційних умов для отримання одноразової грошової допомоги вказаною категорією осіб, а отже, є такими, що відповідають Конституції України.

Конституційний Суд виходив із того, що одним із заходів соціального захисту поліцейського є виплата одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) поліцейського та втрати ним працездатності. Однак особа, звільнена з поліції, набуває право на отримання такої допомоги лише за наявності обставин, передбачених положеннями п. 3 ч. 1 ст. 97 Закону.

Конституційний Суд України констатував, що держава має широкий обсяг дискреційних повноважень щодо запровадження чи зміни одноразової грошової допомоги як одного з видів соціальних виплат, що прямо не визначені та не конкретизовані в Конституції України.

Оскільки право на одноразову грошову допомогу у разі втрати працездатності не є конституційно визначеним правом поліцейського, тому Верховна Рада України як єдиний орган законодавчої влади повноважна визначати на власний розсуд конкретні підстави та особливі умови призначення і виплати одноразової грошової допомоги поліцейському, у тому числі й у разі звільнення його внаслідок втрати працездатності з визначенням інвалідності, що передбачено оспорюваними положеннями Закону.

Ознайомитись з повним текстом Рішення № 3-р(І)/2020 можна за цим посиланням.

Законодавство

Держспецзв’язку організує акредитацію з безпеки систем, де обробляється інформація НАТО з обмеженим доступом

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до пункту 4 Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України» від 13 січня 2021 р. № 24.

Новими пп. 95-9 – 95-13 п. 4 Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2014 р. № 411, Адміністрацію Держспецзв’язку уповноважено:

– організовувати акредитацію з безпеки комунікаційно-інформаційних систем (інформаційно-телекомунікаційних систем), де обробляється інформація НАТО з обмеженим доступом;

– встановлювати порядок такої акредитації, надавати консультації, розробляти вимоги і рекомендації з безпеки;

– проводити перевірку впроваджених заходів з безпеки таких комунікаційно-інформаційних систем (інформаційно-телекомунікаційних систем) щодо їх відповідності вимогам законодавства та надання рекомендацій стосовно коригувальних заходів;

– погоджувати застосування засобів криптографічного захисту інформації та апаратних засобів для передачі інформації НАТО з обмеженим доступом.

Читати далі

Законодавство

6,99 за 1 куб. метр – гранична ціна на природний газ до 31 березня 2021 р.

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 18 січня 2021 р. № 25.

Новим п. 41-1 постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» визначено з 1 лютого 2021 р. на період дії карантину, але не довше ніж до 31 березня 2021 р., граничну ціну на природний газ за договорами постачання між побутовими споживачами та постачальниками, у тому числі постачальником «останньої надії», на рівні 6 гривень 99 копійок за 1 куб. метр (з урахуванням податку на додану вартість та плати за транспортування магістральними газопроводами до внутрішніх точок виходу з газотранспортної системи).

Також згідно з новим абзацом п. 24 Порядку проведення конкурсу з визначення постачальника «останньої надії», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2015 р. № 809, з 1 лютого 2021 р. на період дії карантину, але не довше ніж до 31 березня 2021 р., у разі, коли ціна постачання природного газу, визначена відповідно до зазначеної у цьому пункті формули, перевищує граничну ціну на природний газ, установлену постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236, постачання природного газу постачальником «останньої надії» здійснюється за ціною, що не може перевищувати таку граничну ціну.

Крім цього, «Природний газ» внесено до Переліку товарів, що мають істотну соціальну значущість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 341 «Про заходи щодо стабілізації цін на товари, що мають істотну соціальну значущість, товари протиепідемічного призначення».

Читати далі

Законодавство

1,3 млрд грн виділено на вакцинацію населення від COVID-19

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Питання фінансування здійснення заходів, пов’язаних з вакцинацією населення від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 13 січня 2021 р. № 23.

Нею встановлено, що кошти, отримані до спеціального фонду державного бюджету за рахунок джерел, визначених п. 9 ст. 12 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік», спрямовуються у 2021 р. в розмірі 1376695 тис. гривень Міністерству охорони здоров’я на здійснення заходів, пов’язаних з вакцинацією населення.

Спеціалізованою організацією, яка здійснює закупівлю вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, є Краун Ейджентс Лімітед (CROWN AGENTS LIMITED).

Дія Порядку здійснення закупівель лікарських засобів, медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 травня 2020 р. № 538 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 622 і від 5 вересня 2018 р. № 707», не поширюється на закупівлю вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Бюджетні кошти спрямовуються на:

1) закупівлю вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;

2) закупівлю товарів та послуг, пов’язаних з їх закупівлею, що надаються спеціалізованою організацією, яка здійснює закупівлю;

3) закупівлю послуг, пов’язаних з поставками у межах заходів, необхідних для проведення вакцинації населення від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;

4) оплату банківських послуг (закупівлю коштів в іноземній валюті).

Порядок розподілу закупленої вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, порядок проведення вакцинації населення від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, в тому числі визначення категорій населення, яким проводиться вакцинація, обліку вакцинованих та моніторингу використання вакцин визначаються МОЗ.

Постановою також затверджено перелік лікарських засобів, що закуповуються для вакцинації населення від гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram