Connect with us

Законодавство

ВРП – проти обмеження суддівської винагороди та заробітної плати

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 972/0/15-20 про надання консультативного висновку до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» № 3279-д.

Законопроектом, зокрема, пропонується доповнити Закон України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» ст. 29, якою передбачається, що у квітні 2020 р. та на період до завершення місяця, в якому відміняється карантин, установлений Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, заробітна плата, грошове забезпечення працівників, службових і посадових осіб бюджетних установ (включаючи органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування) нараховуються у розмірі, що не перевищує 10 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня 2020 р. При цьому у зазначеному максимальному розмірі не враховуються суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та оплата щорічної відпустки.

Обмеження застосовується також при нарахуванні заробітної плати, суддівської винагороди, грошового забезпечення відповідно народним депутатам України, суддям, суддям Конституційного Суду України, членам Вищої ради правосуддя, членам Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, прокурорам, працівникам, службовим і посадовим особам Національного банку України, а також іншим службовим і посадовим особам, працівникам, оплата праці яких регулюється спеціальними законами.

Вища рада правосуддя вважає, що законопроект № 3279-д в частині доповнення Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» ст. 29 порушує конституційні гарантії як незалежності суддів, так і судової гілки влади в цілому.

Запропоновані зміни не відповідають визначеному Конституцією України принципу верховенства права. Як наголошував у своїх рішеннях Конституційний Суд України, неухильне додержання органами державної влади та органами місцевого самоврядування Конституції та законів України є запорукою стабільності, підтримання громадського миру, злагоди в державі. Верховна Рада України, приймаючи закони, не має права допускати невідповідностей щодо будь-яких положень, прямо закріплених в Конституції України.

У консультативному висновку ВРП також зауважує, що ст. 130 Конституції України встановлено, що держава забезпечує фінансування та належні умови для функціонування судів і діяльності суддів. У Державному бюджеті України окремо визначаються видатки на утримання судів з урахуванням пропозицій Вищої ради правосуддя. Розмір винагороди судді встановлюється законом про судоустрій та не може визначатися іншими нормативно-правовими актами, а фінансова складова є невід’ємною частиною забезпечення незалежного судочинства.

ВРП нагадує, що Конституційний Суд України неодноразово та послідовно вказував на те, що однією з конституційних гарантій незалежності суддів є особливий порядок фінансування судів; встановлена система гарантій незалежності суддів не є їхнім особистим привілеєм.

Крім того, на аналогічних принципах наголошували і міжнародні інституції.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 972/0/15-20 можна за цим посиланням.

Законодавство

Два державних агентства у сфері мистецтва об’єднали

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади у сфері культури» від 27 травня 2020 р. № 434.

Уряд перейменував Державне агентство з питань мистецтв на Державне агентство з питань мистецтв та мистецької освіти та ліквідував Державне агентство з питань мистецької освіти.

Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та інформаційної політики і який реалізує державну політику у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.

Основними завданнями Держмистецтв є:

  • реалізація державної політики у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти;
  • внесення на розгляд Міністра культури та інформаційної політики пропозицій щодо формування державної політики у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.

Читати далі

Законодавство

Затверджено нову Особову картку державного службовця

Набрав чинності наказ Національного агентства України з питань державної служби «Про затвердження форми Особової картки державного службовця» від 19 травня 2020 р. № 77-20.

Затверджено форму Особової картки державного службовця та встановлено, що:

  • Особова картка заповнюється в електронній формі українською мовою у називному відмінку без скорочень;
  • відомості, зазначені у пунктах 1 – 10 Особової картки, заповнює державний службовець, а відомості, зазначені у пунктах 11 – 18, – працівник служби управління персоналом;
  • до Особової картки та додатків до неї за потреби може додаватись необхідна кількість рядків та сторінок;
  • за наявності у державному органі інформаційної системи управління людськими ресурсами Особова картка зберігається в особовій справі у такій інформаційній системі (з проставленням кваліфікованого електронного підпису);
  • за відсутності у державному органі інформаційної системи управління людськими ресурсами заповнена Особова картка друкується та зберігається в особовій справі (з використанням власноручного підпису);
  • зміна відомостей в Особовій картці здійснюється шляхом їх оновлення в інформаційній системі управління людськими ресурсами або заміни відповідних сторінок в роздрукованій формі.

Також, наказом НАДС від 19 травня 2020 р. № 76-20, який набрав чинності 5 червня 2020 р., визнано таким, що втратив чинність, НАДС «Про затвердження форми Особової картки державного службовця та Інструкції щодо її заповнення» від 5 серпня 2016 р. № 156.

Читати далі

Законодавство

Законсервовані в’язниці продадуть

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» № 3591, який дозволить не тільки продавати законсервовані в’язниці, але й використовувати 70% надходжень від продажу на нове будівництво і реконструкцію старої в’язничної інфраструктури.

Пропонується внести зміни до ст.ст. 29, 30 Бюджетного кодексу України, якими   віднести до доходів загального фонду (30 %) та спеціального фонду (70 %) Державного бюджету України кошти, одержані від продажу відповідно до Закону України «Про управління об’єктами державної власності» нерухомого майна Державної кримінально-виконавчої служби України, що безпосередньо не забезпечує виконання встановлених законодавством завдань і функцій.

«На сьогодні у нас існує 27 законсервованих в’язниць, використовувати які, наприклад, для розвантаження слідчих ізоляторів, неможливо. Крім того, за останні три роки наповнення в’язниць скоротилось і стабілізувалось приблизно на рівні 35 тис осіб. Зважаючи на це, сьогодні ми вважаємо за доцільне закрити у 2020 році 9 установ виконання покарань і «донаповнити» відповідні по режиму тюрми, оптимізуючи таким чином видатки на тюремну систему», – пояснив Міністр юстиції України Денис Малюська.

Кошти, які надійдуть до спеціалізованого фонду бюджету, будуть спрямовані на проведення будівництва, реконструкції (реставрації) та капітального ремонту об’єктів Державної кримінальної-виконавчої служби України».

«Завдяки продажу законсервованих в’язниць, яких у нас надлишок, ми зможемо винести старі слідчі ізолятори за межі міст або у промзону, підвищити стандарти утримання ув’язнених та дотримання їхніх прав та зменшити витрати на поточне утримання СІЗО завдяки енергоефективності та відсутності потреби у постійних ремонтах», – каже Міністр юстиції.

Таким чином, реалізація цього законопроекту сприятиме поліпшенню умов тримання засуджених та осіб, узятих під варту, в установах виконання покарань без додаткового залучення коштів з державного бюджету та зменшить витрати на утримання закритих установ.

Ознайомитися з Проектом «Створення сучасних слідчих ізоляторів в Україні за рахунок закритих в’язниць» можна за посиланням.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.