Connect with us

Законодавство

ВРП – проти встановлення антикорупційних обов’язків суддів Законом «Про запобігання корупції»

Дата публікації:

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 2013/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про запобігання корупції» від 7 травня 2020 р. № 3448.

Законопроектом пропонується вилучити із Закону України «Про судоустрій і статус суддів» антикорупційні норми та замінити їх відсилкою до Закону України «Про запобігання корупції».

У висновку Вищої ради правосуддя зазначається, що зазначені зміни суперечать приписам ст. 4 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», згідно з якою судоустрій і статус суддів в Україні визначаються Конституцією України та Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

Дія Закону України «Про запобігання корупції» поширюється на широке коло суб’єктів, а не лише на суддів. У разі наявності в Законі України «Про судоустрій і статус суддів» відсильної норми до Закону «Про запобігання корупції» статус суддів частково регулюватиметься не тільки Конституцією України та цим Законом, а й Законом України «Про запобігання корупції». Зокрема, в ньому визначатимуться окремі обов’язки суддів. Запропоновані зміни призведуть до порушення консолідації прав та обов’язків судді, які наразі закріплені у спеціальному законі.

На думку ВРП, також недоцільно вносити зміни до ст. 95 Закону «Про судоустрій і статус суддів», які передбачають проведення спеціальної перевірки стосовно кандидатів на посаду члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України за їхньою письмовою згодою, оскільки п. 12 ч. 4 ст. 95 Закону «Про судоустрій і статус суддів» передбачено, що особа, яка має намір бути призначеною членом Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, разом із відповідною заявою подає згоду на проведення спеціальної перевірки відповідно до закону.

Вища рада правосуддя вважає, що законопроект № 3448 підлягає доопрацюванню.

Ознайомитися з повним текстом рішення ВРП № 2013/0/15-20 можна за посиланням.

Законодавство

Затверджено критерії для державної допомоги підприємствам вугільної галузі

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання у вугільній галузі» від 13 січня 2021 р. № 38.

До таких критеріїв належать:

1) недопущення суттєвої нерівності умов діяльності конкуруючих між собою суб’єктів господарювання у вугільній галузі;

2) недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на ринках виробництва теплової та електричної енергії;

3) зменшення впливу на навколишнє природне середовище в результаті видобутку вугілля вугільними підприємствами, яким надається допомога на закриття (ліквідацію).

Надання державної допомоги здійснюється в будь-якій формі на такі цілі:

1) закриття (ліквідацію) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів;

2) покриття виняткових витрат;

3) забезпечення доступу до запасів вугілля:

– заходи з технічного переоснащення та модернізації вугледобувних підприємств;

– покриття поточних витрат.

Державна допомога для зазначених цілей може бути визнана допустимою для конкуренції, якщо вона відповідає положенням цих критеріїв, та повинна покривати тільки витрати, що стосуються вугілля для виробництва електричної енергії, комбінованого виробництва тепла та електричної енергії, виробництва коксу і як пального для доменних печей у сталеливарній промисловості.

Витрати, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги, визначаються:

1) планом закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств та планом покриття виняткових витрат програми роботи вугледобувних підприємств, що затверджуються відповідним рішенням власника (керівника) вугледобувного підприємства або відповідним нормативним актом;

2) планом перспективного розвитку вугледобувних підприємств програми роботи вугледобувних підприємств, що затверджується відповідним рішенням власника вугледобувного підприємства або відповідним нормативним актом, із зазначенням показників для кожного вугледобувного відокремленого підрозділу.

Повідомлення про державну допомогу на закриття (ліквідацію) та забезпечення доступу до запасів вугілля повинні подаватися Антимонопольному комітетові разом з відповідним планом та містити всю необхідну інформацію для перевірки сумісності допомоги відповідно до цих критеріїв.

Державна допомога на покриття поточних витрат не може бути надана після 1 вересня 2022 р.

Читати далі

Законодавство

Майно постійних представництв нерезидентів, які не стали на податковий облік, тепер арештовуватимуть

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про внесення змін до Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків» від 19 листопада 2020 р. № 716.

Змінами до п. 1 розд. III Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 липня 2017 р. № 632, доповнено обставини, за яких застосовується адміністративний арешт майна, а саме:

– нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки.

Читати далі

Законодавство

Україна передала добровільні внески до фондів ООН

Опубліковано

on

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про здійснення добровільних внесків України до фондів, створених Організацією Об’єднаних Націй» від 20 січня 2021 р. № 38-р.

Уряд погодився з пропозицією Міністерства закордонних справ щодо здійснення добровільних внесків України за рахунок коштів бюджетної програми 1401020 «Внески України до бюджетів ООН, органів і спеціалізованих установ системи ООН, інших міжнародних організацій та конвенційних органів» до:

– Цільового фонду з підтримки діяльності Офісу Голови Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй – у сумі 10000 доларів США;

– Багатостороннього цільового фонду Організації Об’єднаних Націй для боротьби з холерою на Гаїті – у сумі 10000 доларів США.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram