Connect with us

Законодавство

ВРП вимагає чіткого порядку розгляду та врахування її консультативних висновків

Дата публікації:

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення ВРП № 3210/0/15-20 про надання консультативного висновку щодо проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо організаційно-правового регулювання взаємодії окремих органів державної влади» № 3588.

Проектом пропонується у Законі «Про Регламент Верховної Ради України» встановити, що кожен законопроект з питань утворення, реорганізації, ліквідації та функціонування судів, судоустрою і статусу суддів після його реєстрації не пізніше як у п’ятиденний строк, а визначений як невідкладний – у день його реєстрації направляється до Вищої ради правосуддя для надання консультативного висновку.

Також передбачається, що до висновку головного комітету, серед іншого, має додаватися консультативний висновок ВРП, якщо законопроект стосується вказаних питань. Головний комітет має розглядати такі законопроекти за обов’язковою участю представника ВРП, який доповідає наданий Радою консультативний висновок.

ВРП підтримує ідею нормативного закріплення порядку опрацювання законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів та обов’язкового врахування консультативних висновків.

Водночас ВРП вважає неприйнятною норму про створення спеціального органу для підготовки висновків – Комісії по взаємодії ВРП з органами державної влади із питань утворення, реорганізації, ліквідації та функціонування судів, судоустрою і статусу суддів.

У ст. 3 Закону України «Про Вищу раду правосуддя» закріплений обов’язок ВРП надавати обов’язкові до розгляду консультативні висновки щодо законопроектів з питань утворення, реорганізації чи ліквідації судів, судоустрою і статусу суддів. У структурі секретаріату Вищої ради правосуддя функціонує правове управління, одним із підрозділів якого є відділ нормативно-правової роботи та підготовки проектів консультативних висновків, який розробляє та здійснює експертизу проектів нормативно-правових актів, підготовку проектів консультативних висновків. Підготовлені правовим управлінням проекти консультативних висновків передаються на розгляд членам Ради, і вони ухвалюють відповідне рішення – затверджують консультативний висновок ВРП.

Рада наголошує, що Регламент Верховної Ради України та Закон України «Про комітети Верховної Ради України» має містити чіткий порядок розгляду та врахування консультативних висновків ВРП.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП № 3210/0/15-20 можна за посиланням.

Законодавство

Винних у безпідставній невиплаті зарплати, стипендії, пенсії не звільнятимуть від кримінальної відповідальності

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до статті 175 Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат» № 4589.

Змінами до ст. 175 Кримінального кодексу України пропонується виключити ч. 3 цієї статті, якою встановлено, що особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо до притягнення до кримінальної відповідальності нею здійснено виплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої встановленої законом виплати громадянам.

Також передбачається посилення відповідальності за невиплату заробітної плати, стипендії, пенсії чи інших установлених законом виплат.

Так, згідно з законопроектом безпідставна невиплата заробітної плати, стипендії, пенсії чи іншої установленої законом виплати громадянам більш як за один місяць, вчинена умисно керівником підприємства, установи або організації незалежно від форми власності чи громадянином – суб’єктом підприємницької діяльності, – каратиметься штрафом від 1 500 до 3 000 (зараз – від 500 до 1 000) н.м.д.г. або виправними роботами на строк до двох років, або позбавленням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Те саме діяння, вчинене внаслідок нецільового використання коштів, призначених для виплати заробітної плати, стипендії, пенсії та інших встановлених законом виплат, – штрафом від 3 000 до 5 000 (зараз – від 1 000 до 1 500) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до п’яти років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Читати далі

Законодавство

Співробітники Служби судової охорони зможуть утворювати профспілки

Опубліковано

on

Комітет з питань правової політики рекомендував Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо врегулювання окремих питань проходження служби у Службі судової охорони» від 24 липня 2020 р. № 3935.

Проектом пропонується внести зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» в частині, що стосуються проходження служби у Службі судової охорони, зокрема передбачається:

– утворення державної служби у Службі судової охорони та її територіальних підрозділів;

– вдосконалення наявного порядку визначення стажу служби у Службі судової охорони;

– поширення дії Дисциплінарного статуту Національної поліції на співробітників Служби судової охорони, а також визначення повноважень Голови Служби судової охорони та інших керівників Служби щодо застосування заохочень та накладення дисциплінарних стягнень на підпорядкованих співробітників;

– створення можливості співробітникам Служби судової охорони для захисту своїх прав та законних інтересів утворювати професійні об’єднання та професійні спілки відповідно до Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».

Також передбачено внесення змін до низки законодавчих актів.

Читати далі

Законодавство

Законопроект про реформу СБУ Рада розгляне в січні

Опубліковано

on

Верховна Рада має намір розглянути законопроект про реформу Служби безпеки України в січні.

Про це повідомив глава фракції партії «Слуга народу» Давид Арахамія під час підсумкової прес-конференції. «Великі реформи ми відклали трохи далі, бо хочемо в січні повернутися і в ударному темпі розглянути низку законопроектів. Це — «амністія капіталу», створення Бюро економічної безпеки та реформа СБУ», — сказав він.

Нагадаємо, Верховна Рада вперше дійшла до розгляду законопроекту № 3196-д, який має радикально змінити СБУ, 18 грудня, але не змогла ухвалити рішення через нестачу голосів.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram