Connect with us

Законодавство

Випускати електронні гроші та платіжні картки зможуть не лише банки

Дата публікації:

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про платіжні послуги» від 12 листопада 2020 р. № 4364.

Як повідомляє НБУ, його норми спрямовані на зміну застарілих підходів до правового регулювання платіжного ринку, розширення кола надавачів платіжних послуг та упорядкування їх діяльності, посилення захисту прав споживачів цих послуг, підвищення безпеки та ефективності, сприяння інноваціям.

Нове регулювання платіжного ринку передбачає такі ключові зміни на ринку платіжних послуг:

– існуватиме дев’ять платіжних послуг, з яких сім є фінансовими платіжними послугами, дві – нефінансовими. Також буде визначене коло їх надавачів;

– будуть установлені вимоги до авторизації надавачів платіжних послуг та запровадження, зокрема, можливості створення й діяльності малих платіжних установ зі спрощеними до них вимогами. Надавачі платіжних послуг набуватимуть статусу фінансових установ одночасно із правом на надання платіжних послуг;

– небанківські фінансові установи зможуть здійснювати платіжні операції без обов’язкової участі в платіжних системах;

– випускати електронні гроші та емітувати платіжні картки зможуть не лише банки, але й інші надавачі платіжних послуг, що отримали відповідну ліцензію;

– визначатимуться повноваження Національного банку для створення регуляторної платформи для тестування послуг, технологій та інструментів на платіжному ринку, заснованих на інноваційних технологіях, функціонування якої передбачає тісну взаємодію регулятора зі стартапами та розуміння їх потреб;

– з’явиться підґрунтя для запровадження «відкритого банкінгу» в платіжній інфраструктурі України;

– буде визначено рахунки, які зможуть відкривати надавачі платіжних послуг для виконання платіжних операцій, зокрема з’явиться можливість відкриття та ведення небанківськими надавачами платіжних послуг платіжних рахунків;

– умови надання платіжних послуг стануть прозорішими, а клієнти отримуватимуть більше інформації про них;

– приділятиметься підвищена увага захисту прав користувачів, зокрема з метою мінімізації кібершахрайства, посилиться відповідальність за незаконні дії з платіжними інструментами та засобами доступу до банківських та/або платіжних рахунків тощо;

– зростуть вимоги до безпеки платіжних операцій, зокрема стосовно необхідності використання постачальниками платіжних послуг посиленої автентифікації користувачів у визначених випадках.

Законодавство

Затверджено критерії для державної допомоги підприємствам вугільної галузі

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження критеріїв оцінки допустимості державної допомоги суб’єктам господарювання у вугільній галузі» від 13 січня 2021 р. № 38.

До таких критеріїв належать:

1) недопущення суттєвої нерівності умов діяльності конкуруючих між собою суб’єктів господарювання у вугільній галузі;

2) недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції на ринках виробництва теплової та електричної енергії;

3) зменшення впливу на навколишнє природне середовище в результаті видобутку вугілля вугільними підприємствами, яким надається допомога на закриття (ліквідацію).

Надання державної допомоги здійснюється в будь-якій формі на такі цілі:

1) закриття (ліквідацію) вугледобувних підприємств або їх відокремлених підрозділів;

2) покриття виняткових витрат;

3) забезпечення доступу до запасів вугілля:

– заходи з технічного переоснащення та модернізації вугледобувних підприємств;

– покриття поточних витрат.

Державна допомога для зазначених цілей може бути визнана допустимою для конкуренції, якщо вона відповідає положенням цих критеріїв, та повинна покривати тільки витрати, що стосуються вугілля для виробництва електричної енергії, комбінованого виробництва тепла та електричної енергії, виробництва коксу і як пального для доменних печей у сталеливарній промисловості.

Витрати, що можуть бути відшкодовані отримувачам державної допомоги, визначаються:

1) планом закриття (ліквідації) вугледобувних підприємств та планом покриття виняткових витрат програми роботи вугледобувних підприємств, що затверджуються відповідним рішенням власника (керівника) вугледобувного підприємства або відповідним нормативним актом;

2) планом перспективного розвитку вугледобувних підприємств програми роботи вугледобувних підприємств, що затверджується відповідним рішенням власника вугледобувного підприємства або відповідним нормативним актом, із зазначенням показників для кожного вугледобувного відокремленого підрозділу.

Повідомлення про державну допомогу на закриття (ліквідацію) та забезпечення доступу до запасів вугілля повинні подаватися Антимонопольному комітетові разом з відповідним планом та містити всю необхідну інформацію для перевірки сумісності допомоги відповідно до цих критеріїв.

Державна допомога на покриття поточних витрат не може бути надана після 1 вересня 2022 р.

Читати далі

Законодавство

Майно постійних представництв нерезидентів, які не стали на податковий облік, тепер арештовуватимуть

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про внесення змін до Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків» від 19 листопада 2020 р. № 716.

Змінами до п. 1 розд. III Порядку застосування адміністративного арешту майна платника податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 липня 2017 р. № 632, доповнено обставини, за яких застосовується адміністративний арешт майна, а саме:

– нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки.

Читати далі

Законодавство

Україна передала добровільні внески до фондів ООН

Опубліковано

on

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про здійснення добровільних внесків України до фондів, створених Організацією Об’єднаних Націй» від 20 січня 2021 р. № 38-р.

Уряд погодився з пропозицією Міністерства закордонних справ щодо здійснення добровільних внесків України за рахунок коштів бюджетної програми 1401020 «Внески України до бюджетів ООН, органів і спеціалізованих установ системи ООН, інших міжнародних організацій та конвенційних органів» до:

– Цільового фонду з підтримки діяльності Офісу Голови Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй – у сумі 10000 доларів США;

– Багатостороннього цільового фонду Організації Об’єднаних Націй для боротьби з холерою на Гаїті – у сумі 10000 доларів США.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram