Законодавство
Як оскаржувати рішення органів сертифікації?
Набрав чинності наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розгляду апеляцій на рішення органів сертифікації» від 17 червня 2020 р. № 1141.
Відповідно до затвердженого Порядку оператор, який не погоджується з рішенням органу сертифікації, може подати апеляцію на рішення до органу сертифікації.
Оператор, який не погоджується з рішенням органу сертифікації, прийнятим за результатами розгляду апеляції, може звернутися до Держпродспоживслужби з апеляцією на рішення органу сертифікації.
Подання апеляції не обмежує права оператора на звернення до суду.
Апеляція на рішення органу сертифікації подається в письмовій формі на ім’я керівника органу сертифікації протягом 20 робочих днів з дати одержання оператором оскаржуваного рішення органу сертифікації.
До апеляції додаються матеріали для пояснення позиції оператора, викладеної в апеляції.
Оператор може в будь-який час відкликати подану апеляцію до прийняття рішення за результатами її розгляду.
Орган сертифікації розглядає апеляцію протягом 15 робочих днів з дня її надходження.
За результатами розгляду апеляції орган сертифікації приймає рішення про задоволення апеляції або її відхилення.
Орган сертифікації надсилає оператору рішення за допомогою засобів поштового або телекомунікаційного зв’язку у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.
Апеляція на рішення органу сертифікації подається до Держпродспоживслужби в письмовій формі не пізніше 20 робочих днів з дати одержання оператором рішення органу сертифікації, прийнятого за результатами розгляду апеляції.
До апеляції додаються матеріали для пояснення позиції оператора, викладеної в апеляції.
Апеляція на рішення органу сертифікації розглядається протягом 30 робочих днів з дати її надходження.
Держпродспоживслужба надсилає у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дня отримання апеляції, копії апеляції та матеріалів, що додаються до неї, органу сертифікації для надання пояснень чи заперечень щодо поданої апеляції.
Про місце, дату і час розгляду апеляції оператора та орган сертифікації (рішення якого оскаржується) повідомляють не пізніше ніж за три робочих дні до дня її розгляду.
У разі коли Держпродспоживслужбою визнано, що рішення органу сертифікації, які оскаржуються, порушують вимоги законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції, приймається рішення про підтримання апеляції, на підставі якого орган сертифікації скасовує своє рішення та одночасно приймає нове рішення на користь оператора. Такі рішення органу сертифікації направляються оператору протягом трьох робочих днів з дня їх прийняття.
Рішення надсилаються оператору та відповідному органу сертифікації Держпродспоживслужбою за допомогою засобів поштового або телекомунікаційного зв’язку у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.
Рішення Держпродспоживслужби може бути оскаржене оператором до суду.