Connect with us

Законодавство

За кнопкодавство – кримінальна відповідальність

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення особистого голосування народними депутатами України» № 2148.

Відповідно до ст. 84 Конституції України рішення Верховної Ради України приймаються виключно на її пленарних засіданнях шляхом голосування, яке здійснюється народним депутатом України особисто.

Законопроектом пропонується доповнити Кримінальний кодекс України статтею 364-2, якою встановити кримінальну відповідальність за здійснення народним депутатом України будь-яким способом голосування на пленарному засіданні Верховної Ради України замість іншого народного депутата України (неособисте голосування), та передбачити покарання у вигляді штрафу від трьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 216 Кримінального процесуального кодексу України досудове розслідування таких кримінальних правопорушень здійснюватимуть слідчі органи Державного бюро розслідувань.

Також законопроектом передбачено відеофіксацію пленарних засідань Верховної Ради в такий спосіб, що забезпечує можливість підтвердження чи спростування порушення народними депутатами вимог щодо особистого голосування.

Крім цього, головуючому на пленарному засіданні Верховної Ради надається право давати розпорядження Апарату Верховної Ради щодо підготовки повідомлення про виявлене порушення народним депутатом вимог щодо особистого голосування.

Іншим законопроектом «Про внесення змін до Кримінального кодексу України (щодо кримінальної відповідальності народних депутатів України за неособисте голосування)» № 1127, пропонується доповнити Кримінальний кодекс України ст. 351-3, якою також передбачити кримінальну відповідальність за неособисте голосування народного депутата на засіданнях Верховної Ради України, але встановити покарання у вигляді штрафу у розмірі тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Ті самі дії, вчинені повторно, каратимуться арештом на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до двох років, або позбавленням волі на той самий строк.

Ініціатори законопроекту вважають, що міра покарання має залежати також і від наслідків «неособистого» голосування, тим більше в тих випадках, коли такий голос був вирішальним для прийняття відповідного рішення Верховною Радою України.

Законодавство

Операторів озоноруйнівних речовин внесуть до єдиного реєстру

Верховна Рада України прийняла Закон «Про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази» (законопроект № 0874).

Закон врегульовує виробництво, імпорт, експорт, зберігання, використання, розміщення на ринку та поводження з контрольованими речовинами, товарами та обладнанням, які їх містять або використовують, що впливає на озоновий шар та на рівень глобального потепління.

Державне управління у сфері регулювання контрольованих речовин здійснюватиме Кабінет Міністрів України, якому надані такі повноваження:

  • реалізація визначеної Верховною Радою України екологічної політики у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • спрямовування та координація діяльності центральних органів виконавчої влади, інших органів виконавчої влади у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • організація екологічного виховання та екологічної освіти населення у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • організація і забезпечення провадження зовнішньоекономічної діяльності щодо контрольованих речовин;
  • визначення графіків скорочення обсягів споживання контрольованих речовин;
  • встановлення строків подання документів для отримання частки в межах щорічної національної квоти на імпорт контрольованих речовин;
  • затвердження форми звіту про операції з контрольованими речовинами;
  • встановлення порядку розподілу часток щорічної національної квоти на імпорт контрольованих речовин.

Законом визначено, що провадити операції з контрольованими речовинами мають право лише фізичні особи – підприємці або юридичні особи, які набули статусу оператора контрольованих речовин через внесення до Єдиного державного реєстру операторів контрольованих речовин.

Читати далі

Законодавство

Житлову субсидію можна отримати в 38 банках

Набрав чинності наказ Міністерства соціальної політики України «Про внесення змін до форми заяви про призначення та надання житлової субсидії населенню у грошовій формі» від 23 жовтня 2019 р. № 1528.

У новій редакції викладено форму заяви про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі.

Відтепер житлову субсидію можна отримати у будь-якому з 38 уповноважених банків, а не лише через АТ «Ощадбанк».

Крім цього, якщо одержувач субсидії бажає отримувати допомогу на оплату комунальних послуг в іншій банківській установі, то слід із цією заявою та реквізитами рахунку банку, в який потрібно перераховувати житлову субсидію у грошовій готівковій формі звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Водночас, у разі відсутності рахунків в уповноважених банках, до надання інформації про платіжні реквізити зазначену субсидію можна отримувати через національного оператора поштового зв’язку за адресою, вказаною при зверненні за субсидією.

Ознайомитися з новою формою можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Органи державної виконавчої служби перейшли на дистанційне обслуговування

Міністерство юстиції України цифровізувало процес перерахунку коштів на рахунки стягувані – органи державної виконавчої служби перевели на дистанційне обслуговування в органах казначейства.

За словами заступника Міністра юстиції з питань виконавчої служби Андрія Гайченка, це значно оптимізує процес управління рахунками органів державної виконавчої служби, дасть змогу відстежувати надходження в режимі реального часу і значно пришвидшить процес перерахування грошових коштів з рахунків органів державної виконавчої служби на рахунки стягувачів та до Державного бюджету України.

Згідно з чинним законодавством, кошти, стягнуті з боржника (у тому числі одержані від реалізації майна боржника), зараховуються на відповідний рахунок органу виконавчої служби в Держказначействі. Після того, не пізніше наступного робочого дня, на підставі платіжних доручень перераховуються виконавцем на зазначений у заяві про примусове виконання рішення рахунок у банку або іншій фінансовій установі чи надсилаються на адресу стягувача поштовим переказом.

Відтепер державні виконавці, які підключені до системи, зможуть здійснювати управління рахунками установи цілодобово, не виходячи з офісу, в дистанційному режимі контролювати надходження та здійснювати видатки та отримувати виписки з рахунків за надходженнями дистанційно, в будь-який час, без використання паперових носіїв та без звернення в органи Казначейства.

Платіжні доручення формуються в Автоматизованій системі виконавчого провадження та надсилаються до органів Казначейства засобами ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» з накладанням електронних цифрових підписів та електронної цифрової печатки.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.