Connect with us

Законодавство

За невиконання вимог народного депутата – до 3 років позбавлення волі

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог народного депутата України та перешкоджання діяльності народного депутата України та депутата місцевої ради» № 3098.

Новою редакцією ст. 188-19 КУпАП запропоновано встановити, що недодержання встановлених законом строків надання відповіді на звернення народного депутата України, надання неправдивої або неповної інформації на таке звернення – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від сто п’ятдесяти до трьохсот п’ятдесяти (зараз – від десяти до двадцяти п’яти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від тридцяти до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Повторне протягом року вчинення зазначеного порушення – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від трьохсот п’ятдесяти до однієї тисячі (зараз – від двадцяти п’яти до п’ятдесяти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Недодержання встановлених законом строків надання відповіді на запит народного депутата України, надання неправдивої або неповної інформації на такий запит – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від чотирьохсот до семисот (зараз – від ста до двохсот п’ятдесяти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Повторне протягом року вчинення зазначеного порушення – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від семисот до однієї тисячі двохсот (зараз – від двохсот п’ятдесяти до чотирьохсот) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від п’ятдесяти до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Змінами до ст. 351 КК України визначається, що невиконання службовою особою законних вимог народного депутата України, депутата місцевої ради, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації – караються штрафом від однієї тисячі до двох тисяч (зараз – від ста до однієї тисячі) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Невиконання службовою особою законних вимог комітетів Верховної Ради України, тимчасових слідчих комісій Верховної Ради України чи спеціальної тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, створення штучних перешкод у їх роботі, надання недостовірної інформації – караються штрафом від однієї тисячі п’ятисот до трьох тисяч (зараз – від п’ятисот до двох тисяч) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до п’яти років, або позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Законодавство

НБУ дозволив зважати на карантин при роботі з проблемними активами

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про особливості застосування вимог окремих нормативно-правових актів і внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України у зв’язку з установленням карантину та запровадженням обмежувальних заходів» від 3 квітня 2020 р. № 46.

Згідно з Постановою, зокрема, не застосовуються вимоги щодо проведення тестування керівників банку та кандидатів на керівні посади (включаючи керівника підрозділу внутрішнього аудиту банку, працівника небанківської фінансової установи, відповідального за проведення фінансового моніторингу, та інших осіб, визначених нормативно-правовими актами Національного банку України).

У період дії карантину Правління Національного банку України/Кваліфікаційна комісія Національного банку України проводить співбесіди з кандидатами шляхом відеоконференції.

НБУ дозволило банкам, небанківським фінансовим установам, іншим особам, які подають документи до Національного банку України, не подавати документи на паперових носіях за умови подання цих документів або їх електронних копій засобами електронної пошти (системи електронного документообігу) Національного банку України з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису.

Також дозволено банкам під час застосування вимог Положення про організацію процесу управління проблемними активами в банках України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 18 липня 2019 р. № 97:

  • ураховувати норми постанови Правління Національного банку України від 26 березня 2020 р. № 39 «Про особливості застосування вимог Положення про визначення банками України розміру кредитного ризику за активними банківськими операціями у зв’язку із запровадженням обмежувальних заходів»;
  • у період дії карантину та до 30 вересня 2020 р. застосовувати до боржників/контрагентів, які відповідають критеріям і умовам, установленим у пп. 4 п. 1 Постанови № 39, інструменти довгострокової реструктуризації без передачі заборгованості таких боржників/контрагентів до підрозділу роботи з непрацюючими активами.

Окрім цього, додаток до постанови Правління Національного банку України від 18 липня 2019 року № 97 «Про затвердження Положення про організацію процесу управління проблемними активами в банках України» викладено в новій редакції.

Читати далі

Законодавство

Укравтодор залучатиме кредити на будівництво та реконструкцію автошляхів

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Умов залучення кредитних коштів та надання державних гарантій у 2020 році для забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями Державного агентства автомобільних доріг і переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2020 році та обсягів бюджетних коштів для їх фінансування за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії» від 1 квітня 2020 р. № 254.

Уряд затвердив Умови залучення кредитних коштів та надання державних гарантій у 2020 році для забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями Державного агентства автомобільних доріг і Перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2020 році та обсяги бюджетних коштів для їх фінансування за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії.

Умовами визначено, що державні гарантії надаються в межах загального обсягу, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», у разі, коли розмір зобов’язань щодо повернення запозичень не перевищує 19,274 млрд. гривень. Державною гарантією забезпечується виконання зобов’язань із погашення основної суми запозичень та сплати відсотків за ними.

Укравтодор здійснює запозичення шляхом емісії відсоткових облігацій без здійснення публічної пропозиції, зобов’язання за якими забезпечені державною гарантією.

Запозичення використовуються для фінансування об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2020 р. № 254.

Для надання державних гарантій за запозиченнями Укравтодор подає Мінфіну документи, передбачені Порядком здійснення Державним агентством автомобільних доріг запозичень під державні гарантії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 2020 р. № 142.

Також у новій редакції викладено пп. 10 п. 4 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 439, відповідно до якого, Укравтодор відповідно до покладених на нього завдань залучатиме в установленому порядку додаткові (позабюджетні) джерела та кредитні кошти, у тому числі шляхом емісії облігацій, для фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, відповідного інженерного облаштування та інших споруд, забезпечення розвитку виробничих потужностей дорожнього господарства.

Читати далі

Законодавство

За держслужбовцями на період карантину зберігаються посади і зарплати

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення трудових прав державних службовців, працівників державних органів, підприємств, установ та організацій на час встановлення карантину у зв’язку із загостренням ситуації, пов’язаної з поширенням випадків гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 25 березня 2020 р. № 256.

Уряд зобов’язав керівників органів виконавчої влади та голів місцевих державних адміністрацій:

  • забезпечити на час встановлення карантину дотримання трудових прав державних службовців та працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома;
  • узяти до відома, що на час встановлення карантину за державними службовцями та працівниками, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, зберігаються займана посада, умови оплати праці та соціальні гарантії та виконання такої роботи не тягне за собою будь-яких обмежень трудових прав державних службовців та працівників.

Уряд також рекомендував:

  • державним органам, органам місцевого самоврядування дотримуватись вимог цієї постанови з метою забезпечення трудових прав працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома;
  • підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності на час встановлення карантину не звільняти працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину, з підстав, установлених п.п. 3, 4 і 5 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України;
  • суб’єктам господарювання державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, і державним банкам з метою забезпечення безперебійної роботи в умовах встановленого карантину утримуватись від кадрових змін в органах управління, не допускати звільнення працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину, з підстав, установлених п.п. 3, 4 і 5 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.