Connect with us

Законодавство

Заборонено використання повітряного простору над критичною інфраструктурою I категорії

Опубліковано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про використання повітряного простору України» від 28 березня 2025 р. № 346.

Змінами до Положення, затвердженого постановою від 6 грудня 2017 р. № 954, зокрема передбачено, що:

1) користувач повітряного простору з метою провадження діяльності з використання повітряного простору подає до органів об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху заявку на використання повітряного простору. У разі виконання польотів в умовах загального повітряного руху замість заявки на використання повітряного простору допускається подання користувачем повітряного простору плану польоту;

2) заявки на виконання польотів повітряних суден іноземних держав у повітряному просторі України, пов’язаних із перевезенням глав держав, урядів та очолюваних ними делегацій, міністрів закордонних справ і міністрів оборони, а також із перевезенням небезпечних вантажів, подаються Державіаслужбі через МЗС. У разі виконання зазначених польотів на державних повітряних суднах та повітряних суднах, на яких установлено озброєння або фото- чи відеознімальна апаратура, апаратура лазерного сканування, заявка також надсилається Генеральному штабу Збройних Сил.

Інформування заявника щодо розгляду таких заявок та прийнятих рішень здійснюється Державіаслужбою через МЗС;

Читайте також: Розвідку Міноборони включено до суб’єктів державної авіації

3) порядок і строки подання заявок на використання повітряного простору визначаються Державіаслужбою та Міноборони і публікуються в документах аеронавігаційної інформації. Вимоги щодо подання, дотримання та зміни плану польоту визначаються Авіаційними правилами України;

4) дозвіл на використання повітряного простору України з метою виконання польотів надається на підставі заявки на використання повітряного простору за відсутності підстав для заборони вильоту повітряного судна з аеродрому України, прильоту повітряного судна до аеродрому України або прольоту територією України з урахуванням вимог законодавства.

Органи об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху можуть заборонити виліт повітряного судна з аеродрому України, приліт повітряного судна до аеродрому України або проліт територією України на підставах та в порядку, установлених Мінрозвитку разом з Міноборони;

5) користувач повітряного простору, що виконує політ у повітряному просторі поза межами контрольованого повітряного простору обслуговування повітряного руху (повітряний простір класів F, G та некласифікований повітряний простір), повинен своєчасно здійснити передполітну підготовку та передбачити всі умови для забезпечення безпеки польотів;

6) польоти повітряного судна у міжнародному повітряному просторі забезпечуються аеронавігаційним обслуговуванням та виконуються на підставі поданого плану польоту.

Польоти цивільних повітряних суден у повітряному просторі України забезпечуються аеронавігаційним обслуговуванням та виконуються відповідно до поданих заявки на використання повітряного простору або плану польоту за відсутності заборони вильоту повітряного судна з аеродрому України, прильоту повітряного судна до аеродрому України або прольоту територією України.

Польоти державних повітряних суден у повітряному просторі України забезпечуються аеронавігаційним обслуговуванням та виконуються за наявності дозволу на виконання польотів, виданого Генеральним штабом Збройних Сил, та відповідно до поданих заявки на використання повітряного простору або плану польоту у разі виконання польоту в умовах загального повітряного руху;

Читайте також: 9 підстав для відмови в оформленні та обміні посвідчення члена авіаекіпажу

7) підставою для перетинання державного кордону цивільними та державними повітряними суднами, що виконують міжнародні польоти з посадкою (вильотом) на (з) території України, а також транзитні польоти, є подані заявка на використання повітряного простору або план польоту та відсутність заборони вильоту повітряного судна з аеродрому України, прильоту повітряного судна до аеродрому України або прольоту територією України від органів об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху;

8) особи, яким належать або в користуванні яких перебувають постійні та тимчасові споруди заввишки 150 метрів і більше, а також інші висотні споруди, які визначені перешкодами, зобов’язані розмістити на таких спорудах за власний рахунок нічні та денні маркувальні знаки відповідно до вимог нормативно-правових актів у галузі цивільної та/або державної авіації та забезпечити утримання зазначених знаків у придатному для експлуатації стані.

Оновлено й перелік порушень порядку використання повітряного простору України, а також установлено заборону використання повітряного простору України над об’єктами критичної інфраструктури I категорії критичності у разі визначення у паспорті безпеки заходів щодо обмеження повітряного руху.

Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2025
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.