Законодавство
Заходи з оцінки ефективності митниці не мають бути дорожчими, ніж користь від зібраної інформації
Верховна Рада прийняла за основу проект Закону щодо оцінки ефективності та результативності діяльності митних органів № 12360.
Новою ст. 544-1 Митного кодексу України визначається, що оцінка ефективності та результативності діяльності митних органів проводиться з метою отримання інформації стосовно досягнення цілей державної митної політики, підвищення ефективності та результативності діяльності митних органів, оптимізації процесів прийняття управлінських рішень, покращення процедур митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, а також удосконалення системи та структури митних органів.
Оцінка ефективності та результативності діяльності митних органів може бути внутрішньою та зовнішньою.
Читайте також: Цифровізація митниці
Внутрішня оцінка ефективності та результативності діяльності митних органів проводиться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, не рідше одного разу на два роки на підставі ключових показників ефективності та результативності діяльності митних органів, визначених центральним органом виконавчої влади, що формує та реалізує державну фінансову політику, з урахуванням завдань, покладених на митні органи відповідно до ст. 544 цього Кодексу, а також засад державної антикорупційної політики, визначених Верховною Радою України в Антикорупційній стратегії на відповідний період.
Внутрішня оцінка ефективності та результативності діяльності митних органів проводиться за такими напрямами:
1) створення сприятливих умов для полегшення торгівлі та розвитку конкуренції;
2) адміністрування митних платежів та інших платежів;
3) захист суспільства, громадського здоров’я і безпеки навколишнього природного середовища та боротьба з незаконним переміщенням наркотичних засобів та зброї;
4) організаційний розвиток діяльності митних органів, у тому числі ефективність управління об’єктами державної власності, що належать до сфери управління митних органів.
Центральним органом виконавчої влади, що формує та реалізує державну фінансову політику, можуть визначатися додаткові напрями діяльності митних органів, які підлягають оцінці.
Читайте також: Електронний журнал митного оформлення «Інспектор» є офіційним документом, а отже може бути предметом службового підроблення
Ключові показники ефективності та результативності діяльності митних органів мають відповідати таким вимогам:
1) бути співставними завданням та повноваженням, покладеним на митні органи, а також відображати кінцевий результат, на досягнення якого спрямована діяльність митних органів;
2) бути чіткими, з однозначним визначенням, точними та надійними, давати узгоджені результати в часі при багаторазовому застосуванні інструментів вимірювання та можуть бути перевірені незалежною особою;
3) бути своєчасними, щоб відстежувати прогрес і мати цінність для прийняття рішень;
4) бути економічно ефективними, забезпечувати баланс між перевагами інформації, яку очікується отримати за результатами оцінки ефективності та результативності митних органів, і витратами на збір даних для такої оцінки.
Читайте також: Не тиск на бізнес, а якість процедур. Як перетворити українську митницю на євросоюзівську?
Порядок внутрішньої оцінки ефективності та результативності діяльності митних органів, перелік та методика розрахунку ключових показників ефективності та результативності діяльності митних органів затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За результатами внутрішньої оцінки ефективності та результативності діяльності центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, готує звіт за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та розміщує його на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.
Звіт за результатами внутрішньої оцінки ефективності та результативності діяльності митних органів включає інформацію про ступінь досягнення встановлених цільових значень для ключових показників ефективності та результативності діяльності митних органів за звітний період, основні дані, отримані у процесі оцінки, результати їх аналізу та вплив на досягнення встановлених цільових значень, а також виявлені недоліки, їх причини та шляхи усунення, у тому числі з урахуванням аналізу динаміки ступеня досягнення цільових значень для ключових показників ефективності та результативності діяльності митних органів за попередні періоди.
З метою відстеження прогресу виконання ключових показників ефективності та результативності діяльності митних органів, аналізу інформації про стан їх досягнення та визначення потреби у необхідності їх коригування, у період між проведенням внутрішніх оцінок ефективності та результативності діяльності митних органів центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, здійснює моніторинг виконання ключових показників ефективності та результативності діяльності митних органів та розміщує його результати на своєму офіційному веб-сайті.
Зовнішня оцінка ефективності та результативності діяльності митних органів проводиться за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до ч. 9 ст. 570-1 цього Кодексу.
Результати оцінки ефективності та діяльності митних органів враховуються Кабінетом Міністрів України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, під час організації та забезпечення здійснення митної справи, у тому числі удосконалення процедур адміністрування митних платежів, розробки та прийняття нормативно-правових актів з питань митної справи, прийняття управлінських рішень, у тому числі з метою встановлення цільових значень для ключових показників ефективності та результативності діяльності митних органів на наступні періоди.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.







