Connect with us

Законодавство

Захист тварин чи заробіток на… котах і собаках?

У ВРУ вже підготували відповідний законопроект (щодо захисту тварин), який може перетворитися на корупційну касу.

Експерти вказують, що вже поскаржилися на пропоновану законодавчу ініціативу до Національного агентства з питань запобігання корупції та Антимонопольного комітету.

Нагадаємо, в липні цього року група з 27 народних депутатів (переважно «Слуги народу») зареєструвала у Верховній Раді законопроект (№ 3796) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідального поводження з домашніми та дикими тваринами, які утримуються в неволі». Серед ініціаторів новацій значиться й Антон Яценко, якого пов’язують зі «схемами» відмивання грошей через електронні майданчики. За словами експертів, саме він інтегрував до проекту закону низку корупційно-небезпечних норм.

Так, вказаний законопроект значно розширює перелік тварин, які підлягають обов ’язковій ідентифікації та реєстрації. Якщо зараз до нього входять лише сільськогосподарські тварини – велика рогата худоба, коні, свині, вівці та кози, то в разі прийняття законопроекту № 3796 обов’язковій ідентифікації та реєстрації підлягатимуть також і домашні, дикі, безпритульні (бездоглядні) та лабораторні тварини.

Конкретний перелік таких тварин має затвердити Кабмін. При цьому до вказаного переліку тварин, які потрібно буде зареєструвати згідно з цим законопроектом, мають увійти і домашні улюбленці: коти, собаки, папуги та хом’ячки.

Водночас, законопроект передбачає й зміну порядку ідентифікації та реєстрації тварин, згідно з яким інформація про ідентифікованих тварин зможе вноситися до Єдиного державного реєстру тварин виключно «агентами з ідентифікації тварин» і лише за допомогою «авторизованих баз даних тварин». Тобто через приватних посередників, які навряд чи будуть займатися такою діяльністю безкоштовно, тож за обов’язкову реєстрацію потрібно буде цим «прокладкам» заплатити гроші.

Законопроект та пояснювальна записка до нього не дають відповіді на запитання, навіщо впроваджувати в діючу сьогодні систему ідентифікації та реєстрації тварин низку посередників. Як і у випадку з «оціночною схемою», зайві ланки у відносинах громадян з державною базою даних, яка створена та функціонує за рахунок бюджетних коштів, жодної практичної функції не виконують, а лише створюють високі корупційні ризики.

Оскільки документом не визначено, хто такі «агенти з ідентифікації», то хто, в якому порядку та на яких умовах отримає такі повноваження? Єдиним шляхом для внесення до Єдиного державного реєстру інформації про ідентифікованих тварин стане використання «авторизованих баз даних тварин». У законопроекті зазначено, що порядок їх авторизації визначається Кабміном. Однак жодних принципів здійснення такої авторизації, зокрема, недопущення при цьому обмежень конкуренції, не визначено.

Натомість законопроект передбачає можливість прийняття адміністратором Єдиного державного реєстру рішень про тимчасове блокування або анулювання окремим суб’єктам доступу до реєстру «у випадках, передбачених чинним законодавством». Однак, згідно з тим же чинним законодавством, інформація з реєстру тварин є відкритою, і будь-яких підстав для обмеження доступу до нього не передбачено.

Ще одне «але». Автори законопроекту № 3796 стверджують, що його прийняття не потребуватиме додаткових витрат з держбюджету, однак експерти це заперечують. Адже ідентифікація та реєстрація тварин — платні процедури, а ЗУ «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин» передбачає обов’язкове відшкодування державою витрат власників тварин на їх ідентифікацію та реєстрацію.

Таким чином, очевидно, що законопроект № 3796 має стати предметом прискіпливої уваги як із боку АМКУ, так і НАЗК. Щось дуже вже на «схеми» не все схоже.

Підготував Максим БОНДАР,
спеціально для ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

Небанківські фінансові установи можуть передавати повноваження з приймання готівки для переказу

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 12 лютого 2013 року N 42» від 19 жовтня 2020 р. № 143.

Новим абзацом п. 4 постанови Правління Національного банку України від 12 лютого 2013 р. № 42 «Про врегулювання питань щодо приймання готівки для подальшого її переказу» дозволено небанківським фінансовим установам та операторам поштового зв’язку передавати іншим таким же установам чи операторам свої повноваження щодо здійснення операцій з приймання готівки для подальшого її переказу, уклавши між собою відповідний договір.

Йдеться про небанківські фінансові установи та операторів поштового зв’язку, які мають ліцензію Національного банку на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків і є платіжними організаціями та/або учасниками платіжної системи.

Також новою редакцією абз. 1 п. 1 визначено, що пункт надання фінансових послуг – це робоче місце працівника, облаштоване технічним пристроєм із відповідним програмним забезпеченням, який дає змогу працівникові сформувати електронний документ на переказ готівки та забезпечує оброблення і передавання інформації до банку / платіжної організації платіжної системи в режимі реального часу.

Читати далі

Законодавство

Переговори з МВФ координуватиме нова Міжвідомча робоча група

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Міжвідомчої робочої групи з питань координації переговорного процесу з Міжнародним валютним фондом» від 21 жовтня 2020 р. № 975.

Міжвідомча робоча група з питань координації переговорного процесу з МВФ є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України, що утворений з метою виконання зобов’язань Української Сторони згідно з Листом про наміри Уряду України та Національного банку України до Міжнародного валютного фонду, Меморандумом про економічну та фінансову політику і Технічним меморандумом про взаєморозуміння, які додаються до Листа про наміри та складають спільну з МВФ програму «Стенд-бай», схвалену Радою Директорів МВФ 9 червня 2020 р., а також виконання зобов’язань згідно з підписаними за результатами переглядів виконання програми наступними Листами про наміри.

Основними завданнями Міжвідомчої робочої групи є:

1) сприяння забезпеченню координації діяльності органів виконавчої влади, пов’язаної з:

– виконанням зобов’язань Української Сторони згідно з Листом про наміри, Меморандумом та Технічним меморандумом;

– виробленням єдиної позиції Української Сторони для проведення переговорного процесу з МВФ;

2) підготовка пропозицій щодо:

– вирішення проблемних питань імплементації програми та положень Меморандуму;

– координації процесу переговорів з МВФ з питань проведення чергового перегляду програми;

– вироблення єдиних підходів Української Сторони до комунікації та взаємодії з МВФ.

Читати далі

Законодавство

30-у річницю незалежності України буде відзначено парадом

Набрав чинності Указ Президента України «Про відзначення 30-ї річниці незалежності України» від 21 жовтня 2020 р. № 459/2020.

Президент доручив Кабінету Міністрів України утворити у місячний строк Організаційний комітет з підготовки та відзначення 30-ї річниці незалежності України.

Уряд має розробити з урахуванням пропозицій Організаційного комітету, затвердити та забезпечити виконання плану заходів із відзначення 30-ї річниці незалежності України, передбачивши, зокрема:

– проведення 23 серпня 2021 р., у День Державного Прапора України, офіційної церемонії урочистого підняття Державного Прапора України;

– організацію і проведення 24 серпня 2021 р., у День Незалежності України, параду військ, урочистостей за участю представників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, іноземних держав, міжнародних організацій, духовенства, громадськості та церемоній покладання квітів до пам’ятників і пам’ятних знаків, місць поховань видатних діячів українського державотворення, борців за незалежність України, учасників операції об’єднаних сил, антитерористичної операції, заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях;

– проведення тематичних наукових, науково-практичних конференцій, круглих столів, присвячених 30-й річниці незалежності України, шляхам розвитку держави та її сьогоденню, консолідації суспільства у справі розбудови України як європейської держави;

– організацію медійних, виставкових, інших інформаційно-освітніх та патріотично-виховних заходів;

– забезпечення разом із Національним банком України виготовлення та випуску в обіг у встановленому порядку ювілейної монети на відзнаку 30-ї річниці незалежності України;

Уряду також доручено ужити разом з обласними, Київською міською державними адміністраціями додаткових заходів щодо вирішення проблемних питань соціального захисту учасників операції об’єднаних сил, антитерористичної операції, заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, сімей загиблих (померлих) захисників України, а також щодо надання підтримки борцям за незалежність України у XX столітті та громадянам, які сьогодні відстоюють суверенітет і територіальну цілісність України.

Обласним, Київській міській державним адміністраціям доручено забезпечити розроблення та реалізацію регіональних планів заходів із підготовки і відзначення у 2021 р. Дня Державного Прапора України та 30-ї річниці незалежності України.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Telegram