Захист тварин чи заробіток на… котах і собаках? - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Захист тварин чи заробіток на… котах і собаках?

Дата публікації:

У ВРУ вже підготували відповідний законопроект (щодо захисту тварин), який може перетворитися на корупційну касу.

Експерти вказують, що вже поскаржилися на пропоновану законодавчу ініціативу до Національного агентства з питань запобігання корупції та Антимонопольного комітету.

Нагадаємо, в липні цього року група з 27 народних депутатів (переважно «Слуги народу») зареєструвала у Верховній Раді законопроект (№ 3796) «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідального поводження з домашніми та дикими тваринами, які утримуються в неволі». Серед ініціаторів новацій значиться й Антон Яценко, якого пов’язують зі «схемами» відмивання грошей через електронні майданчики. За словами експертів, саме він інтегрував до проекту закону низку корупційно-небезпечних норм.

Так, вказаний законопроект значно розширює перелік тварин, які підлягають обов ’язковій ідентифікації та реєстрації. Якщо зараз до нього входять лише сільськогосподарські тварини – велика рогата худоба, коні, свині, вівці та кози, то в разі прийняття законопроекту № 3796 обов’язковій ідентифікації та реєстрації підлягатимуть також і домашні, дикі, безпритульні (бездоглядні) та лабораторні тварини.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Конкретний перелік таких тварин має затвердити Кабмін. При цьому до вказаного переліку тварин, які потрібно буде зареєструвати згідно з цим законопроектом, мають увійти і домашні улюбленці: коти, собаки, папуги та хом’ячки.

Водночас, законопроект передбачає й зміну порядку ідентифікації та реєстрації тварин, згідно з яким інформація про ідентифікованих тварин зможе вноситися до Єдиного державного реєстру тварин виключно «агентами з ідентифікації тварин» і лише за допомогою «авторизованих баз даних тварин». Тобто через приватних посередників, які навряд чи будуть займатися такою діяльністю безкоштовно, тож за обов’язкову реєстрацію потрібно буде цим «прокладкам» заплатити гроші.

Законопроект та пояснювальна записка до нього не дають відповіді на запитання, навіщо впроваджувати в діючу сьогодні систему ідентифікації та реєстрації тварин низку посередників. Як і у випадку з «оціночною схемою», зайві ланки у відносинах громадян з державною базою даних, яка створена та функціонує за рахунок бюджетних коштів, жодної практичної функції не виконують, а лише створюють високі корупційні ризики.

Оскільки документом не визначено, хто такі «агенти з ідентифікації», то хто, в якому порядку та на яких умовах отримає такі повноваження? Єдиним шляхом для внесення до Єдиного державного реєстру інформації про ідентифікованих тварин стане використання «авторизованих баз даних тварин». У законопроекті зазначено, що порядок їх авторизації визначається Кабміном. Однак жодних принципів здійснення такої авторизації, зокрема, недопущення при цьому обмежень конкуренції, не визначено.

Натомість законопроект передбачає можливість прийняття адміністратором Єдиного державного реєстру рішень про тимчасове блокування або анулювання окремим суб’єктам доступу до реєстру «у випадках, передбачених чинним законодавством». Однак, згідно з тим же чинним законодавством, інформація з реєстру тварин є відкритою, і будь-яких підстав для обмеження доступу до нього не передбачено.

Ще одне «але». Автори законопроекту № 3796 стверджують, що його прийняття не потребуватиме додаткових витрат з держбюджету, однак експерти це заперечують. Адже ідентифікація та реєстрація тварин — платні процедури, а ЗУ «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин» передбачає обов’язкове відшкодування державою витрат власників тварин на їх ідентифікацію та реєстрацію.

Таким чином, очевидно, що законопроект № 3796 має стати предметом прискіпливої уваги як із боку АМКУ, так і НАЗК. Щось дуже вже на «схеми» не все схоже.

Підготував Максим БОНДАР,
спеціально для ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

Офіцери з кіберзахисту з’являться в органах державної влади та на об’єктах критичної інфраструктури

Опубліковано

on

От

За підсумками засідання Ради національної безпеки й оборони було ухвалено рішення щодо невідкладного внесення законодавчих змін для узаконення процедури BugBounty.

Як пояснив Голова Держспецзв’язку Юрій Щиголь, для цього буде внесено зміни до ст.ст. 361 та 361-1 Кримінального кодексу України. Передбачено також запровадження в органах державної влади та на об’єктах критичної інформаційної інфраструктури посад офіцерів із кіберзахисту, яким підпорядковуватимуться служби захисту інформації.

Читайте також: Стандарти кібергігієни нотаріуса

Окрім того, пропонується:

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– створення інструментів фінансового стимулювання співробітників державних органів, що виконують завдання із адміністрування ІТ-систем;

– посилення відповідальності посадових осіб за невиконання вимог із кіберзахисту в органах державної влади та на об’єктах критичної інформаційної інфраструктури;

– закріплення комплексу заходів із виявлення вразливостей і недоліків у налаштуванні інформаційних систем, в яких обробляються державні інформаційні ресурси;

– надання повноважень впроваджувати вимоги з кібербезпеки до підрядних організацій, які працюють з органами державної влади;

– надання повноважень від органів державної влади та об’єктів критичної інфраструктури вимагати усунення критичних вразливостей із подальшим звітуванням, а також встановлення відповідальності за порушення або невиконання вказаних вимог.

Нагадаємо, 17 посад сфери безпеки інформації та кіберзахисту додано до класифікатора професій

Читати далі

Законодавство

Нові розміри пенсій та соціальних виплат з 1 березня

Опубліковано

on

От

Міністерство соціальної політики підготувало проект постанови, якою пропонується з 1 березня 2022 року:

1) проіндексувати на 14 %:

– страхові пенсії, призначені до 2019 року (сума підвищення буде не менше 100 грн, а середній розмір підвищення складе біля 500 грн);

– пенсії військовим (середній розмір підвищення складе 700 грн);

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– мінімальні розміри пенсій по інвалідності внаслідок аварії на ЧАЕС (середній розмір підвищення складе 400 грн) та інші пенсії особам з інвалідністю з числа ліквідаторів аварії на ЧАЕС;

2) встановити доплату особам, на яких не поширюється порядок індексації пенсій, у сумі 135 грн на місяць;

Читайте також: Заява педагогічного працівника пенсійного віку про надання відпустки свідчить про його намір та згоду на продовження трудових відносин, а не звільнення

3) підвищити мінімальну пенсійну виплату особам з інвалідністю І групи та особам з повним страховим стажем (30/35 років) з 2 200 до 2 300 грн, а для непрацюючих пенсіонерів з числа одержувачів мінімальних пенсій, які не мають повного стажу, збільшити на 166 грн до 2 100 грн;

4) збільшити розмір державної допомоги на:

– 400 грн (з 1 700 грн до 2 100 грн) для одержувачів допомоги на кожну дитину, яка виховується у багатодітній сім’ї;

– 166 грн (з 1934 грн до 2 100 грн) для одержувачів державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства і дітям з інвалідністю, а також особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, які одержують державну соціальну допомогу;

5) визначити індексацію на 14% розмірів щомісячних компенсаційних виплат до пенсії літніх людей, після якої виплати складуть для:

– осіб віком 75 – 80 років – 456 грн;

– осіб віком 80 + – 570 грн.

Нагадаємо, покупці об’єктів великої приватизації платитимуть внески в недержавні пенсійні фонди

Читати далі

Законодавство

Перехідний період потребує «олюднення»

Опубліковано

on

От

Кабінет Міністрів відкликав проект Закону «Про основи державної політики перехідного періоду» у зв’язку з необхідністю його доопрацювання відповідно до висновку Європейської комісії «За демократію через право» (Венеційської комісії).

Читайте також: «Венеційка» рекомендує…

«Якщо документ лишиться у тому вигляді, в якому він є сьогодні – неможливо буде його розширити, аби забезпечити національні інтереси України, і людиноцентричність, як вказували наші міжнародні партнери, і Венеційська комісія зокрема. Змін мають зазнати певні положення, які, в першу чергу, будуть спрямовані на більше «олюднення» законопроекту», – прокоментувала Віце-прем’єр-міністр України – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Ірина Верещук, додавши, що Міністерство доопрацює положення, що стосуються прав і свобод громадян.

Нагадаємо, визначено правові засоби реінтеграції окупованих територій Донецької та Луганської областей

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram
Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link