Connect with us

Законодавство

Законопроект про хмарні послуги містить корупційні ризики

Дата публікації:

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело антикорупційну експертизу проекту Закону «Про хмарні послуги» та виявило в його положеннях ризики, що можуть сприяти вчиненню корупційних правопорушень при його реалізації.

Так, проект не містить вичерпного переліку умов, необхідних для включення чи виключення надавача хмарних послуг до Переліку надавачів хмарних послуг, тому уповноважений орган державного регулювання у сфері використання технології хмарних обчислень публічними користувачами та надання їм хмарних послуг може ухвалювати довільне рішення.

Встановлення невичерпного переліку документів, що вимагаються від надавачів хмарних послуг для їх включення до Переліку, може призвести до зловживань посадових осіб Уповноваженого органу.

У проекті також недостатньо чітко визначені вид, умови та підстави відповідальності надавача хмарних послуг та публічного користувача перед третіми особами, а також обсяг юридичної відповідальності кожного з учасників відповідних правовідносин.

Крім цього, у ньому вживаються оціночні поняття, які можуть довільно тлумачитись з корупційною метою.

Отже, НАЗК надало Комітету з питань цифрової трансформації Верховної Ради України рекомендації, спрямовані на вдосконалення його положень та усунення недоліків.

Законодавство

Не всі зможуть бути експертами під час проведення концесійного конкурсу

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку конкурсного відбору незалежних експертів» від 22 грудня 2020 р. № 2721.

Порядок визначає механізм залучення державним партнером (концесієдавцем) незалежних експертів для надання послуг, які полягають у наданні роз’яснень, рекомендацій, консультацій та висновків з питань, що потребують спеціальних знань, під час проведення конкурсу з визначення приватного партнера (концесійного конкурсу).

Незалежними експертами не можуть бути:

– громадяни держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, або особи, які перебувають у трудових чи інших договірних відносинах із такими громадянами;

– засновники, учасники юридичних осіб, які подали заявку або залучені як радники, або особи, пов’язані з ними відносинами контролю, а також особи, які перебувають у трудових чи інших договірних відносинах із такими юридичними особами;

– особи, визначені ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон).

Особи, залучені до роботи конкурсної комісії як незалежні експерти, не можуть залучатися як радники в рамках одного і того самого проекту, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства (концесії).

Незалежні експерти можуть залучатися замовником до роботи конкурсної комісії на підставі договору про надання послуг незалежного експерта з правом дорадчого голосу.

Відбір незалежного експерта для надання послуг замовнику під час конкурсу з визначення приватного партнера (концесійного конкурсу) проводиться із застосуванням процедури відкритих торгів або переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цього Порядку.

Під час відбору незалежних експертів замовник застосовує один або кілька кваліфікаційних критеріїв, установлених ч. 2 ст. 16 Закону, з урахуванням предмета закупівлі.

Переможцем процедури відбору визначається учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені в тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про надання послуг незалежного експерта, або учасник, якому замовник повідомив про намір укласти договір про надання послуг незалежного експерта за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у випадках, визначених Законом.

Читати далі

Законодавство

Cпрощено порядок надання гуманітарної допомоги для подолання епідемії

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства соціальної політики України «Про спрощення порядку надання гуманітарної допомоги з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та подолання наслідків надзвичайної ситуації» від 28 січня 2021 р. № 33.

Ним установлено спрощений порядок надання гуманітарної допомоги – Міністерство соціальної політики України прийматиме рішення про визнання гуманітарною допомогою вантажів, визначених Переліком товарів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 р. № 224, а також вантажів, призначених для подолання інших випадків, передбачених ст. 5 Закону України «Про гуманітарну допомогу», за результатами розгляду позицій центральних органів виконавчої влади та Національного банку України, висловлених членами робочої групи з питань гуманітарної допомоги.

Голові робочої групи в одноденний термін з дати отримання заяв про визнання гуманітарною допомогою зазначених вантажів доручено забезпечити:

– підготовку відповідних проектів рішень і надсилання їх центральним органам виконавчої влади та Національному банку України для опрацювання;

– проведення засідань Робочої групи для прийняття рішень про визнання вантажів гуманітарною допомогою, а в разі неможливості їх проведення – прийняття рішень за результатами розгляду позицій центральних органів виконавчої влади та Національного банку України, висловлених членами Робочої групи за допомогою засобів електронного зв’язку та занесених до протоколу.

Читати далі

Законодавство

Склад кадастрових відомостей про державний кордон оновлено

Опубліковано

on

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо внесення до Державного земельного кадастру відомостей про державний кордон України» від 2 лютого 2021 р. № 1175-IX.

Змінами до Закону України «Про землеустрій» з числа видів документації із землеустрою виключено технічну документацію із землеустрою щодо визначення та встановлення в натурі (на місцевості) державного кордону України.

Новою редакцією ст. 12 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що до Державного земельного кадастру вносяться такі відомості про державний кордон України:

– повні назви суміжних держав;

– графічне зображення лінії державного кордону України;

– координати прикордонних знаків та поворотних точок;

– інформація про документи, на підставі яких встановлено державний кордон України;

– дані щодо демаркації (редемаркації, делімітації) державного кордону України.

Також змінами до ч. 12 ст. 21, ст. 32 встановлено, що відомості про державний кордон України вносяться до Державного земельного кадастру відповідно до затверджених документів щодо демаркації, редемаркації, делімітації державного кордону України на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

При внесенні відомостей про державний кордон України до Державного земельного кадастру розроблення електронного документа забезпечує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, який погоджує такий документ.

Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом доручено організувати розроблення електронних документів, що містять відомості про державний кордон України, відповідно до документів щодо демаркації, редемаркації, делімітації державного кордону України, затверджених до набрання чинності цим Законом, та внесення до Державного земельного кадастру відомостей про державний кордон України відповідно до зазначених документів.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram