Connect with us

Законодавство

Законопроекти із понад 500 поправками проходитимуть коротку процедуру

Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо протидії зловживанням прав народних депутатів у ході законодавчої процедури» (законопроект № 1043).

Законом доповнено Регламент Верховної Ради України статтею 119-1 «Особлива процедура розгляду законопроектів у другому читанні», відповідно до якої, у разі подання до законопроекту, що готується до другого читання (крім проекту кодексу, законопроекту, що розглядається Верховною Радою за спеціальною процедурою), пропозицій, поправок у кількості, що у п’ять разів або більше перевищує кількість статей проекту первинного законодавчого акта чи кількість пунктів проекту про внесення змін до первинних законодавчих актів, але не менш як 500 пропозицій, поправок, такий законопроект може розглядатися за особливою процедурою, відмінною від встановленої ст.ст. 119, 120, 121 Регламенту.

Особлива процедура застосовується за пропозицією, підписаною не менш як однією третиною народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради, підтриманою рішенням Верховної Ради, прийнятим на пленарному засіданні більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради, за умови надання народним депутатам порівняльної таблиці та супровідних документів до неї (ст. 117 цього Регламенту).

У разі прийняття Верховною Радою рішення про застосування особливої процедури у дводенний строк з дня прийняття такого рішення:

  • кожна депутатська фракція (депутатська група) має право визначити не більше п’яти пропозицій, поправок, не врахованих головним комітетом, на яких вона наполягає, та надіслати на адресу головного комітету лист із зазначенням номерів та ініціаторів таких пропозицій, поправок у порівняльній таблиці законопроекту, підготовленого до другого читання;
  • кожний позафракційний народний депутат, пропозиції, поправки якого не враховані головним комітетом, має право визначити не більше однієї своєї неврахованої пропозиції, поправки, на якій він наполягає, та надіслати на адресу головного комітету лист із зазначенням її номера у порівняльній таблиці законопроекту, підготовленого до другого читання.

Головний комітет у дводенний строк узагальнює пропозиції, поправки, отримані у порядку, визначеному частиною другою цієї статті, і готує уточнену порівняльну таблицю для розгляду законопроекту в другому читанні, до якої включає також усі враховані головним комітетом пропозиції, поправки.

На пленарному засіданні розгляд законопроекту у другому читанні за особливою процедурою здійснюється у такому порядку:

  • виступ голови комітету або представника головного комітету – до 2 хвилин;
  • обговорення пропозицій, поправок, включених до уточненої порівняльної таблиці законопроекту, із можливим наступним голосуванням щодо врахування відхилених або щодо підтвердження врахованих головним комітетом пропозицій, поправок, що передбачає право на виступ: ініціатора відхиленої пропозиції, поправки – до 2 хвилин; народного депутата, який вимагає поставити на голосування (для її підтвердження) пропозицію, поправку, враховану головним комітетом, – до 1 хвилини; голови або представника головного комітету для обґрунтування рішення комітету щодо кожної обговореної пропозиції, поправки – до 1 хвилини;
  • прийняття рішення за результатами розгляду законопроекту у другому читанні (ст. 123 цього Регламенту)».

Законодавство

Держкіно виконуватиме зобов’язання, що випливають із членства в Eurimages

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 3 переліку центральних органів виконавчої влади, інших державних органів, відповідальних за виконання зобов’язань, що випливають із членства України в міжнародних організаціях» від 1 липня 2020 р. № 562.

Пункт 3 переліку центральних органів виконавчої влади, інших державних органів, відповідальних за виконання зобов’язань, що випливають із членства України в міжнародних організаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Про порядок участі центральних органів виконавчої влади у діяльності міжнародних організацій, членом яких є Україна» від 13 вересня 2002 р. № 1371, доповнено позицією:

Європейський фонд підтримки спільного виробництва та розповсюдження художніх кінематографічних та аудіовізуальних творів («Eurimages») – МКІП, Держкіно.

Читати далі

Законодавство

Затверджено Порядок присвоєння спеціальних звань у ДБР

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Питання присвоєння спеціальних звань рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань та їх співвідношення з іншими спеціальними, а також військовими званнями і класними чинами» від 27 травня 2020 р. № 564.

Відповідно до затвердженого Порядку спеціальне звання осіб начальницького складу Державного бюро розслідувань може бути первинним або черговим.

Для осіб молодшого начальницького складу Державного бюро розслідувань первинним є спеціальне звання капрала Державного бюро розслідувань.

Для осіб середнього начальницького складу Державного бюро розслідувань первинним є спеціальне звання лейтенанта Державного бюро розслідувань, а у випадках, передбачених цим Порядком, – молодшого лейтенанта Державного бюро розслідувань.

Для осіб старшого начальницького складу Державного бюро розслідувань первинним є спеціальне звання майора Державного бюро розслідувань.

Черговим спеціальним званням є спеціальне звання, наступне за тим, яке має особа рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань.

Граничні спеціальні звання рядового і молодшого, середнього та старшого начальницького складу Державного бюро розслідувань за штатними посадами встановлюються Директором Державного бюро розслідувань.

Спеціальне звання вищого начальницького складу Державного бюро розслідувань за штатними посадами встановлюється Президентом України.

Старшинство та послідовність спеціальних звань рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань визначається відповідно до ст. 14-2 Закону України «Про Державне бюро розслідувань».

Спеціальні звання рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань присвоюються особам, прийнятим на службу в Державне бюро розслідувань, з урахуванням їх особистих, ділових та моральних якостей, освітнього і професійного рівня, службового досвіду та інших умов, передбачених цим Порядком.

Також визнано такою, що втратила чинність, постанова Кабінету Міністрів України «Питання присвоєння спеціальних звань начальницького складу та співвідношення між військовими (спеціальними) званнями, класними чинами та спеціальними званнями Державного бюро розслідувань» від 15 січня 2020 р. № 13.

Читати далі

Законодавство

Залишки коштів за житлові субсидії та пільги на оплату ЖКП перерахують у наступний бюджетний період

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. N 1101» від 25 червня 2020 р. № 520.

Змінами до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання виплати державної соціальної допомоги» від 24 грудня 2019 р. № 1101 встановлено, що невикористані залишки коштів за надані житлові субсидії та пільги на оплату житлово-комунальних послуг, що утворилися на кінець бюджетного періоду 2019 р. на поточних рахунках із спеціальним режимом використання, відкритих в органах Казначейства, суб’єкти господарювання перераховують протягом наступного бюджетного періоду (раніше – в останній робочий день такого періоду) на поточні рахунки, відкриті в банківських установах на їх ім’я.

Читати далі

В тренді