Connect with us

Законодавство

Запроваджується державна служба за контрактом

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади» від 19 вересня 2019 р. № 117-IX.

З метою припинення зловживання державними службовцями службовим становищем, уникнення відповідальності за бездіяльність та неналежне виконання свої посадових обов’язків, законом вносяться відповідні зміни і уточнення до Законів України «Про державну службу», «Про Кабінет Міністрів України» та «Про центральні органи виконавчої влади».

З текстами законів можна ознайомитися в системі LEX, замовивши тестовий доступ.

Відтепер дія норм законодавства про працю не поширюється на державних службовців, крім випадків прямо передбачених законом (п. 2 ч. 7 ст. 21 Закону  «Про Кабінет Міністрів України», ч. 3 ст. 5, ч. 3 ст. 87 Закону «Про державну службу»).

Спрощено порядок прийняття на державну службу – рішення про призначення на посаду державної служби приймається суб’єктом призначення після проведення співбесіди з кандидатом та підписання з ним контракту про проходження державної служби (у разі укладання), а не після закінчення строку оскарження результатів конкурсу. Таке рішення приймається не пізніше 5 календарних днів, а не 30, як було раніше, з дня надходження результатів спеціальної перевірки.

Розширено можливості припинення держслужби (звільнення з неї) – з підстав, передбачених контрактом про проходження державної служби (у разі укладання), у разі встановлення факту наявності у державного службовця громадянства іноземної держави або набуття державним службовцем громадянства іноземної держави під час проходження державної служби, ліквідація державного органу, встановлення невідповідності державного службовця займаній посаді під час проходження державної служби, тощо (ч. 2 ст. 31, ч. 1 ст. 83, п. 2 ч. 1 ст. 84, ч. 1 ст. 85, ст. 87, ст. 87-1, ст. 88-1 Закону  «Про державну службу»).

Тепер посади державної служби в державних органах поділяються не лише на категорії, а й на підкатегорії, залежно від порядку призначення, характеру та обсягу повноважень, змісту роботи та її впливу на прийняття кінцевого рішення, ступеня посадової відповідальності, необхідного рівня кваліфікації та професійних компетентностей державних службовців.

Визначено нові категорії посад державної служби у ч. 2 ст. 6 Закону  «Про державну службу».

Усунуто зайві проміжні органи оскарження рішень щодо держслужбовця при збереженні безумовного права на судове оскарження (ст. 28, ст. 31, ст. 78 Закону  «Про державну службу»).

Запроваджено можливості контрактної державної служби – з особою, яка призначається на посаду державної служби може бути укладено контракт про проходження державної служби, до істотних умов якого віднесено: місце роботи і посада державної служби; дата набрання чинності та строк дії контракту; права та обов’язки сторін; режим праці та відпочинку; умови оплати праці; відповідальність сторін та вирішення спорів; зміна, припинення та розірвання контракту.

Відтепер умови контракту можуть передбачати виконання державним службовцем роботи дистанційно (поза приміщенням державного органу), у тому числі з можливістю віддаленого доступу за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (п. 8 ч. 2 ст. 10, п. 12 ч. 4 ст. 19 «Про центральні органи виконавчої влади», п. 4 ч. 1 ст. 7, ст. 8, ч. 1 ст. 9, ч. 2 ст. 17, ч. 2 ст. 18, ст. 20, ч. 2 ст. 31, ст. 31-1, ч. 2, ст. 33, ч. 2 ст. 34, ч. 1 ст. 37, ст. 44, ст. 50, ч. 1 ст. 83, ч. 1 ст. 85, ст. 88-1 Закону  «Про державну службу»).

Також, Кабінету Міністрів України делеговано повноваження щодо вирішення питань оплати праці, заохочення, конкурсного відбору, дисциплінарних проваджень та оцінювання діяльності держаних службовців.

Законодавство

Два державних агентства у сфері мистецтва об’єднали

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центральних органів виконавчої влади у сфері культури» від 27 травня 2020 р. № 434.

Уряд перейменував Державне агентство з питань мистецтв на Державне агентство з питань мистецтв та мистецької освіти та ліквідував Державне агентство з питань мистецької освіти.

Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра культури та інформаційної політики і який реалізує державну політику у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.

Основними завданнями Держмистецтв є:

  • реалізація державної політики у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти;
  • внесення на розгляд Міністра культури та інформаційної політики пропозицій щодо формування державної політики у сфері мистецтв та спеціалізованої мистецької освіти.

Читати далі

Законодавство

Затверджено нову Особову картку державного службовця

Набрав чинності наказ Національного агентства України з питань державної служби «Про затвердження форми Особової картки державного службовця» від 19 травня 2020 р. № 77-20.

Затверджено форму Особової картки державного службовця та встановлено, що:

  • Особова картка заповнюється в електронній формі українською мовою у називному відмінку без скорочень;
  • відомості, зазначені у пунктах 1 – 10 Особової картки, заповнює державний службовець, а відомості, зазначені у пунктах 11 – 18, – працівник служби управління персоналом;
  • до Особової картки та додатків до неї за потреби може додаватись необхідна кількість рядків та сторінок;
  • за наявності у державному органі інформаційної системи управління людськими ресурсами Особова картка зберігається в особовій справі у такій інформаційній системі (з проставленням кваліфікованого електронного підпису);
  • за відсутності у державному органі інформаційної системи управління людськими ресурсами заповнена Особова картка друкується та зберігається в особовій справі (з використанням власноручного підпису);
  • зміна відомостей в Особовій картці здійснюється шляхом їх оновлення в інформаційній системі управління людськими ресурсами або заміни відповідних сторінок в роздрукованій формі.

Також, наказом НАДС від 19 травня 2020 р. № 76-20, який набрав чинності 5 червня 2020 р., визнано таким, що втратив чинність, НАДС «Про затвердження форми Особової картки державного службовця та Інструкції щодо її заповнення» від 5 серпня 2016 р. № 156.

Читати далі

Законодавство

Законсервовані в’язниці продадуть

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» № 3591, який дозволить не тільки продавати законсервовані в’язниці, але й використовувати 70% надходжень від продажу на нове будівництво і реконструкцію старої в’язничної інфраструктури.

Пропонується внести зміни до ст.ст. 29, 30 Бюджетного кодексу України, якими   віднести до доходів загального фонду (30 %) та спеціального фонду (70 %) Державного бюджету України кошти, одержані від продажу відповідно до Закону України «Про управління об’єктами державної власності» нерухомого майна Державної кримінально-виконавчої служби України, що безпосередньо не забезпечує виконання встановлених законодавством завдань і функцій.

«На сьогодні у нас існує 27 законсервованих в’язниць, використовувати які, наприклад, для розвантаження слідчих ізоляторів, неможливо. Крім того, за останні три роки наповнення в’язниць скоротилось і стабілізувалось приблизно на рівні 35 тис осіб. Зважаючи на це, сьогодні ми вважаємо за доцільне закрити у 2020 році 9 установ виконання покарань і «донаповнити» відповідні по режиму тюрми, оптимізуючи таким чином видатки на тюремну систему», – пояснив Міністр юстиції України Денис Малюська.

Кошти, які надійдуть до спеціалізованого фонду бюджету, будуть спрямовані на проведення будівництва, реконструкції (реставрації) та капітального ремонту об’єктів Державної кримінальної-виконавчої служби України».

«Завдяки продажу законсервованих в’язниць, яких у нас надлишок, ми зможемо винести старі слідчі ізолятори за межі міст або у промзону, підвищити стандарти утримання ув’язнених та дотримання їхніх прав та зменшити витрати на поточне утримання СІЗО завдяки енергоефективності та відсутності потреби у постійних ремонтах», – каже Міністр юстиції.

Таким чином, реалізація цього законопроекту сприятиме поліпшенню умов тримання засуджених та осіб, узятих під варту, в установах виконання покарань без додаткового залучення коштів з державного бюджету та зменшить витрати на утримання закритих установ.

Ознайомитися з Проектом «Створення сучасних слідчих ізоляторів в Україні за рахунок закритих в’язниць» можна за посиланням.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.