Connect with us

Законодавство

Заробітна плата прокурорів має визначатися виключно законом

Дата публікації:

Конституційний Суд України ухвалив Рішення № 6-р/2020 у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремого положення п. 26 розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України.

Суб’єкт права на конституційне подання обстоював позицію, що доповнивши розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» Кодексу п. 26, Верховна Рада України надала Кабінету Міністрів України право самостійно своїми нормативно-правовими актами вирішувати питання заробітної плати прокурорів. На їх переконання матеріальне, соціальне та пенсійне забезпечення прокурорів має визначатися виключно законом України, а не актами Кабінету Міністрів України, як це передбачено оспорюваним положенням Кодексу.

Рішенням Конституційного Суду України визнано неконституційним окреме положення п. 26 розд. VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України в частині, яка передбачає, що норми і положення ст. 81 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 р. № 1697–VІІ зі змінами застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Конституційний Суд виходив з того, що норми Основного Закону України, якими передбачено перелік питань, що регулюються виключно законами України, мають імперативний характер, відтак всі рішення мають бути ухвалені у формі закону. Отже, заробітна плата прокурорів, як елемент організації та порядку діяльності прокуратури в розумінні ст. 131-1 Основного Закону України, має визначатися виключно законом, а тому оспорюване положення Кодексу суперечить ч. 2 ст. 131-1 Основного Закону України.

До того ж, відповідно до юридичної позиції КСУ, викладеної у Рішенні від 27 лютого 2020 р. № 3-р/2020, «… Кодексом не можна вносити зміни до інших законів України, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, а також встановлювати інше (додаткове) законодавче регулювання відносин, відмінне від того, що є предметом спеціального регулювання іншими законами України».

Таким чином, наділивши Кабінет Міністрів України повноваженнями встановлювати порядок та розміри заробітної плати прокурора, законодавець запровадив відмінне від передбаченого положеннями ст. 81 Закону нормативне регулювання заробітної плати прокурора.

Конституційний Суд України вважає, що оскаржуване положення Кодексу спричиняє юридичну невизначеність при застосуванні зазначених норм Кодексу та Закону, а отже, є таким, що суперечить принципу верховенства права, передбаченого ч. 1 ст. 8 Конституції України.

Визнане неконституційним положення втрачає чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Ознайомитись з повним текстом Рішення № 6-р/2020 можна за цим посиланням.

Законодавство

Кваліфікаційні іспити нотаріусів проводитимуть під час карантину

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до пункту 10 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 р. № 641» від 25 листопада 2020 р. № 1152.

Доповненням до пп. 6 п. 10 постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 22 липня 2020 р. № 641 дозволено на період дії карантину проведення кваліфікаційного іспиту на право на зайняття нотаріальною діяльністю, тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації осіб, які мають намір виконувати функції державного реєстратора.

Читати далі

Законодавство

Підтримка бізнесу – за кошти фонду боротьби з COVID-19

Опубліковано

on

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до статті 28 Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік”» від 26 листопада 2020 р. № 4431.

Проектом пропонується внести зміни до ст. 28 Закону «Про Державний бюджет України на 2020 рік», якими встановити, що кошти фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19 та її наслідками спрямовуватимуться також на:

– надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних заходів;

– надання одноразової матеріальної допомоги суб’єктам господарювання з метою збереження робочих місць найманих працівників;

– одноразову компенсацію суб’єктам господарювання витрат, понесених за сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за найманих осіб.

Читати далі

Законодавство

Плановий дефіцит держбюджету 2021 р. зменшено до 5,5%

Опубліковано

on

Кабінет Міністрів схвалив доопрацьований Мінфіном проект державного бюджету-2021 до другого читання та направив до Верховної Ради.

В основу Бюджетних висновків увійшли 2 451 пропозиції парламентарів. Мінфіном враховано більшість з наданих депутатами пропозицій, виходячи з пріоритетності видатків, наявних можливостей ресурсної частини бюджету і стану національної економіки.

У проекті бюджету, опрацьованого Мінфіном до другого читання, зменшено дефіцит сектору загального державного управління по відношенню до ВВП з 5,8 % до 5,24%, і дефіциту державного бюджету з 6 % до 5,5 % (у бюджеті 2020 р. закладалося 7,5%). Разом з тим, в середньостроковій перспективі планується поступове зниження дефіциту бюджету.

Бюджетні доходи включають лише надходження, які реально зможе забезпечити наступного року економіка без підвищення податків.

Доходи проекту держбюджету на 2021 р. збільшились на 21 млрд грн і передбачені у сумі 1 трлн 92 млрд грн. Видатки проекту держбюджету на 2021 р. передбачено у сумі 1 трлн 328 млрд грн.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram