Законодавство
Збільшено строк подання скарг платниками податків
Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами» від 14 січня 2021 р. № 9.
Змінами до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 р. № 916, встановлено, що скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Скарги на рішення територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, в частині виконання функцій контролюючого органу відповідно до пп. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику.
Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, прийняті за розглядом скарги платника податків, є остаточними і не підлягають подальшому адміністративному оскарженню, але можуть бути оскаржені в судовому порядку (п. 1 – 3 розд. II).
Скарги на рішення контролюючого органу щодо нерезидентів визначені у п. 56.3-1 ст. 56 Податкового кодексу України, можуть бути подані до контролюючого органу, який прийняв такі оскаржувані рішення.
Контролюючий орган, який прийняв оскаржувані рішення, повинен розглянути скаргу нерезидента в порядку, визначеному для контролюючого органу вищого рівня (п. 4 розд. II).
Скарга подається у письмовій формі до контролюючого органу вищого рівня протягом 10 робочих (раніше – календарних) днів (п. 1 розд. III).
Протягом 6 місяців з дати закінчення строку на оскарження платник податків має право подати скаргу разом з клопотанням про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку та копіями підтверджуючих документів поважності причин його пропуску (за наявності). Контролюючий орган вищого рівня, розглядаючи клопотання платника податків, поновлює пропущений строк на подання скарги в адміністративному порядку, якщо визнає причини його пропуску поважними (п. 5 розд. III).
У скарзі може міститися клопотання про поновлення пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку (п. 2 розд. IV).
Контролюючий орган залишає скаргу без розгляду повністю або частково у разі, якщо контролюючим органом вищого рівня прийнято рішення про відмову платнику податків у поновленні пропущеного строку на подання скарги в адміністративному порядку (п. 4 розд. VIII).
Також з розд. III виключено положення, відповідно до якого якщо контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.