Зменшено тарифи на е-Візи - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Зменшено тарифи на е-Візи

Дата публікації:

Набрав чинності наказ Міністерства закордонних справ України «Про затвердження Змін до Вимог до оформлення віз в електронному вигляді» від 1 жовтня 2020 р. № 380.

Змінами до Вимог до оформлення віз в електронному вигляді, затверджених наказом Міністерства закордонних справ України від 18 грудня 2017 р. № 558, встановлено, що е-Віза оформлюється як разова, дворазова на строк до 30 днів для в’їзду в Україну з діловою, приватною, туристичною метою, а також з метою лікування, провадження діяльності у сфері культури, науки, освіти, спорту, з метою виконання службових обов’язків іноземним кореспондентом або представником іноземного засобу масової інформації (п. 6 розд. I).

Тепер для оформлення е-Візи іноземець подає візове клопотання не раніше ніж за три місяці та не пізніше ніж за 1 робочий день (у разі оформлення у терміновому порядку) або за 3 робочих дні (у разі оформлення у звичайному порядку) до початку запланованої поїздки. Візове клопотання від імені неповнолітньої або недієздатної особи подається одним із батьків або іншим законним представником (п. 1 розд. II, п. 1 розд. III).

Зменшено тарифи за оформлення е-Візи: разова – 20 дол. США, дворазова е-Віза – 30 дол. США (раніше – 65 дол. США). У разі оформлення у терміновому порядку тарифна ставка подвоюється (абз. 1 п. 1 розд. VI).

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Додатки 1 – 3 до Вимог викладено в новій редакції.

Законодавство

Держекоконтроль на шляху перезавантаження

Опубліковано

on

От

Андрій МАЛЬОВАНИЙ,
голова Державної
екологічної інспекції України

Як відомо, минулого тижня в Україні розпочався новий парламентський сезон — Верховна Рада відновила свою законотворчу роботу. Серед важливих законопроектів, які необхідно ухвалити найближчим часом, є й документ № 3091 «Про державний екологічний контроль», який півтора року перебував у парламенті, багато разів доопрацьовувався, аж поки не потрапив до сесійної зали і не був ухвалений у першому читанні. Наразі вся природоохоронна спільнота з великим нетерпінням очікує на прийняття законопроекту в цілому.

Читайте також: Багатомільярдні витрати може спричинити ухвалення законопроектів про промислове забруднення та екологічний контроль

Така прискіплива увага до вказаного зрозуміла — держекоконтроль зачіпає інтереси багатьох сторін: держави, бізнесу, громадського сектору. А насправді він стосується кожного громадянина, бо від його дієвості залежить якість життя мільйонів людей.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

На сьогодні в Індексі екологічної ефективності Україна посідає 60-те місце серед 180-ти країн світу. Ми маємо величезні проблеми з біорізноманіттям, якістю повітря, станом питної води, деградацією екосистем тощо. За даними Глобального альянсу з питань здоров’я й забруднення, наша держава входить у топ5 країн Європи, де найбільше смертей через негативні екологічні фактори. Ці виклики потребують адекватного реагування.

Очевидно, що пострадянська система держекоконтролю не витримує навантаження, тому потребує суттєвої модернізації. Й саме це пропонує законопроект № 3091.

Він, зокрема, передбачає:

  • створення нової державної природоохоронної установи, що прийде на зміну Державній екологічній інспекції;
  • розширення кола осіб, за зверненнями яких будуть відбуватися перевірки;
  • впровадження чотирьохступеневої градації підприємств залежно від ризику, який вони становлять для довкілля. Найнебезпечніші перевірятимуть раз на рік впродовж 15 днів. Об’єкти з незначним впливом на довкілля — раз на 5 років впродовж 10 днів;
  • збільшення строку тривалості перевірок (для підприємств з найбільшим ступенем ризику). Позапланові перевірки тепер зможуть проводити вночі, якщо підприємство в цей час працює;
  • підвищення штрафу за недопуск інспектора на перевірку — він сягне 1,8 мільйона гривень. Впровадять відповідальність за невиконання законного припису про тимчасове призупинення роботи підприємства;
  • підвищення зарплати інспекторів (стартуватиме від 13 тис. грн), що знизить корупційні ризики та підвищить професіоналізм службовців, які претендуватимуть на посади;
  • усунення дублювання повноважень між новим природоохоронним органом, Держгеокадастром, Держгеонадрами та Держрибагентсвом;
  • скасування судового збору за позовами про зупинення діяльності підприємства через екологічні порушення та за позовами про відшкодування збитків;
  • врегулювання перевірок органів державної влади та місцевого самоврядування;
  • оновлення механізмів затвердження та застосування методик нарахування збитків;
  • впровадження господарської відповідальності для юридичних осіб та ФОПів.

Очевидно, під час підготовки до другого читання народні депутати внесуть до законопроекту низку поправок, частина з яких буде врахована. Сподіваюсь, вони не змінять сутність документа й не вихолостять його зміст, а лише усунуть певні неточності, протиріччя та погрішності.

Читайте також: Заходи екологічного контролю дозволено у неробочий час

Важливо, аби законопроект № 3091 знову надовго не «застряг» у тенетах парламентських процедур. Адже кожен день зволікання з оновленням системи державного екологічного контролю надто дорого обходиться кожному з нас.

Екологічна безпека важлива, бо вона має як економічні, так і соціальні наслідки. Незахищеність довкілля — це втрати ВВП країни, зниження капіталізації її активів та зростання соціальної напруги в суспільстві. Більше того, законопроект № 3091 може стати драйвером великих економічних змін, підштовхнувши владу та бізнес до модернізації підприємств та комунальної інфраструктури. Сьогодні вони продовжують експлуатувати старі радянські потужності, які вже вичерпали свій ресурс.

Україні потрібне велике оновлення та великі інвестиції для модернізації та екологізації. Знайти необхідні кошти можна лише у співпраці приватного і державного секторів та за підтримки міжнародних партнерів. Але такий шлях потребує значних зусиль, тому підприємці та управлінці воліють все залишити, як і було раніше.

Нова система держекоконтролю не дозволить жити минулим, а стимулюватиме рухатися до кращого майбутнього.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Законодавство

Факти позбавлення свободи осіб внаслідок збройної агресії проти України встановлюватиме спеціальна Комісія

Опубліковано

on

От

Президент України Володимир Зеленський вніс на розгляд Верховної Ради проект Закону «Про соціальний і правовий захист осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України, та членів їх сімей» № 6104, який передбачає утворення Комісії з питань встановлення факту позбавлення особи особистої свободи внаслідок агресії проти України, визначає її повноваження. Зокрема Комісії надається право подання запитів з метою отримання, перевірки або уточнення інформації, необхідної для ухвалення обґрунтованого рішення зі вказаного питання.

Читайте також: Обов’язкова психологічна реабілітація для поліцейських – учасників оборони від збройної агресії РФ

Також В. Зеленський зареєстрував пов’язані з попереднім проекти Законів:

– «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за невиконання законних вимог Комісії з питань встановлення факту позбавлення особи особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України» № 6105, яким запроваджується відповідальність за невиконання законних вимог Комісії – накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– «Про внесення змін до розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про соціальний і правовий захист осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України, та членів їх сімей» № 6106, який визначає особливості застосування положень Податкового кодексу щодо доходів, виплачених (наданих) за рахунок коштів державного бюджету відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист осіб, стосовно яких встановлено факт позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України, та членів їх сімей».

Нагадаємо, 4 червня – День вшанування пам’яті дітей, загиблих внаслідок збройної агресії РФ проти України

Читати далі

Законодавство

Доступ до е-баз наукової інформації за конкурсом і без

Опубліковано

on

От

Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 27 лютого 2019 року № 269» від 3 серпня 2021 р. № 880.

Новою редакцією Порядку забезпечення доступу закладів вищої освіти і наукових установ до електронних наукових баз даних, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27 лютого 2019 р. № 269, передбачено, що він поширюється на заклади вищої освіти та наукові установи незалежно від форми власності (Установи).

Читайте також: Нові норми часу для планування та обліку навчальної роботи закладів фахової передвищої освіти

Забезпечення доступу до електронних баз даних наукової інформації здійснюється Державною науково-технічною бібліотекою України (ДНТБ), яка відповідно до законодавства України:

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

1) здійснює заходи щодо організації забезпечення доступу до електронних баз даних наукової інформації;

2) надає консультативну підтримку з питань використання доступу до електронних баз даних наукової інформації;

3) опрацьовує подані заявки на отримання доступу, перевіряє правильність їх заповнення та у разі невідповідності поданих документів протягом трьох робочих днів з дня отримання заявки повідомляє про це контактну особу Установи з метою її доопрацювання та повторного надсилання до ДНТБ;

4) забезпечує:

– взаємодію з власниками електронних баз даних наукової інформації щодо надання доступу до відповідних електронних ресурсів згідно із законодавством України;

– на безоплатній основі доступ Установам до електронних баз даних наукової інформації згідно із законодавством України;

– доступ у своїх приміщеннях до електронних баз даних наукової інформації для усіх бажаючих;

– доступ Установам до кабінету адміністратора відповідної електронної бази даних наукової інформації.

5) здійснює моніторинг використання Установами електронних баз даних наукової інформації.

Читайте також: Нові форми звітності закладів загальної середньої освіти

ДНТБ забезпечує Установам доступ до електронних баз даних наукової інформації за рахунок коштів державного бюджету в межах обсягів відповідних видатків, передбачених відповідною бюджетною програмою на зазначену мету згідно із законодавством України.

Надання доступу до електронних баз даних наукової інформації здійснюється в один із таких способів:

1) за заявою Установи – у разі якщо доступ надається необмеженій кількості Установ;

2) шляхом проведення конкурсного відбору – у разі якщо доступ надається обмеженій кількості Установ;

3) без проведення конкурсного відбору – у разі якщо доступ надається Установам для виконання ними завдань, визначених планами або дорученнями центральних органів виконавчої влади.

Нагадаємо, 5 років та 200 млн на удосконалення вищої освіти

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

Про затвердження Змін до Вимог до оформлення віз в електронному вигляді
||
№ Документа: 380
Дата прийняття: 01.10.2020
Дата набрання чинності: 01.11.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: 13.10.2020
Номер реєстрації в Мінюсті: 1005/35288
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link
Про затвердження Змін до Вимог до оформлення віз в електронному вигляді
||
№ Документа: 380
Дата прийняття: 01.10.2020
Дата набрання чинності: 01.11.2020
Дата реєстрації в Мінюсті: 13.10.2020
Номер реєстрації в Мінюсті: 1005/35288
Внутрішній номер документа: Немає