Законодавство
Дуальна форма здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2024 р. № 981, якою визначено механізм реалізації експериментального проекту щодо запровадження дуальної форми здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я.
Метою реалізації експериментального проекту є створення ефективної моделі підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я за дуальною формою здобуття вищої освіти.
Загальні умови запровадження в закладах вищої освіти дуальної форми здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я, які не визначені затвердженим Порядком, визначаються Положенням про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти, затвердженим наказом МОН від 13 квітня 2023 р. № 426.
Читайте також: Лікування захисника за кордоном – не більше 12 місяців поспіль
Учасниками експериментального проекту є:
1) заклади вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія»), а саме:
– Дніпровський державний медичний університет;
– Сумський державний університет;
– Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського;
– Національний університет фізичного виховання і спорту;
2) заклади охорони здоров’я (крім санаторно-курортних закладів), що уклали договори з іншими учасниками експериментального проекту – закладами вищої освіти та здобувачами вищої освіти і відповідають критеріям, визначеним Порядком;
3) здобувачі вищої освіти не раніше ніж після третього року денної форми здобуття вищої освіти, які проходять підготовку за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія») у закладах вищої освіти, що є учасниками експериментального проекту, та пройшли відбір в закладах вищої освіти та закладах охорони здоров’я згідно з Порядком.
Читайте також: Спецлікарні, ізолятори та обсерватори створюватимуть під час карантину
Крім того, рекомендовано:
1) закладам охорони здоров’я, що є учасниками експериментального проекту:
– ініціювати налагодження співпраці із закладами вищої освіти, що є учасниками експериментального проекту, щодо підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я;
– вносити пропозиції щодо зміни змісту освітніх програм та оновлення навчальних планів у порядку, визначеному законодавством;
– забезпечити відповідно до законодавства працевлаштування здобувачів вищої освіти на посади асистента фізичного терапевта або асистента ерготерапевта за результатами співбесіди, проведеної в закладі охорони здоров’я посадовою особою, визначеною керівником такого закладу;
– укласти договори, передбачені Порядком, зокрема тристоронні договори про реалізацію експериментального проекту між закладом охорони здоров’я, закладом вищої освіти та здобувачем вищої освіти, та трудові договори;
– погодити індивідуальний навчальний план і графік освітнього процесу здобувача вищої освіти;
– визначити наставників та координаторів з питань підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я за дуальною формою здобуття вищої освіти;
2) закладам охорони здоров’я, що відповідають критеріям, визначеним Порядком, взяти участь в реалізації експериментального проекту;
3) закладам вищої освіти, що є учасниками експериментального проекту:
– провести серед здобувачів вищої освіти інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо особливостей та переваг здобуття вищої освіти за дуальною формою, зокрема в рамках реалізації експериментального проекту;
– здійснити пошук та попередній відбір закладів охорони здоров’я, що відповідають критеріям, визначеним Порядком, для забезпечення формування результатів навчання (програмних) за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» (227 «Фізична терапія, ерготерапія»), зокрема в рамках реалізації експериментального проекту;
Читайте також: Догляд внутрішньо переміщених осіб з інвалідністю та похилого віку – за принципом «гроші ходять за людиною»
– проводити регулярні зустрічі (не рідше одного разу на рік) із закладами охорони здоров’я, що є учасниками експериментального проекту, та забезпечити зворотний зв’язок із здобувачами вищої освіти щодо відповідності теоретичної та практичної частин програми навчання, а також організувати обговорення питань щодо відповідності змісту освітніх програм професійним стандартам та вимогам до компетентностей фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я;
– підготувати та оприлюднити на своїх веб-сайтах перелік закладів охорони здоров’я, які готові взяти участь у реалізації експериментального проекту та працевлаштувати здобувачів вищої освіти на посади асистента фізичного терапевта та/або асистента ерготерапевта;
– розробити та затвердити індивідуальний навчальний план і графік освітнього процесу, що передбачає чергування періодів навчання в закладі вищої освіти і на робочому місці, здобувача вищої освіти, який навчається за дуальною формою здобуття вищої освіти в рамках реалізації експериментального проекту, забезпечити їх погодження із закладом охорони здоров’я;
– після підтвердження наміру закладу охорони здоров’я щодо участі в реалізації експериментального проекту підготувати та погодити з усіма сторонами договори, зокрема тристоронній договір про реалізацію експериментального проекту між закладом охорони здоров’я, закладом вищої освіти та здобувачем вищої освіти, укласти відповідний договір;
– забезпечити внесення вченою радою закладу вищої освіти необхідні зміни до положення про організацію освітнього процесу в закладі вищої освіти, які передбачають дуальну форму здобуття вищої освіти;
– визначити кураторів і координаторів з питань організації освітнього процесу за дуальною формою здобуття вищої освіти для підготовки фахівців з реабілітації у сфері охорони здоров’я;
– проводити моніторинг якості освіти та організації освітнього процесу за дуальною формою здобуття вищої освіти.
Експериментальний проект реалізовуватиметься протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.