Connect with us

Законодавство

Стан кіберзахисту державних інформресурсів оцінюватимуть раз на рік

Опубліковано

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28 березня 2025 р. № 447, якою внесено до деяких постанов зміни щодо кіберзахисту державних інформаційних ресурсів та критичної інформаційної інфраструктури.

Зокрема новими п. 26 і 27 Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах, затверджених постановою від 29 березня 2006 р. № 373, визначено, що власники (розпорядники) систем, у яких обробляються державні інформаційні ресурси та інформація, вимога щодо захисту якої встановлена законом:

1) здійснюють управління ризиками у сфері кібербезпеки, що передбачає ідентифікацію та періодичну оцінку ризиків, їх моніторинг і перегляд, а також процедури, які забезпечують впровадження, перегляд і вдосконалення політики управління ризиками;

2) здійснюють базові заходи з кіберзахисту;

3) затверджують, переглядають та оновлюють плани кіберзахисту, політики кібербезпеки, плани реагування на кібератаки та кіберінциденти;

Читайте також: Заміна терміну «електронно-обчислювальні машини (комп’ютери)» на «інформаційні (автоматизовані) системи» у ст. 361 КК не свідчить про декриміналізацію злочину втручання в роботу комп’ютера

4) здійснюють виявлення кіберінцидентів та кібератак і реагування на них, усунення їх наслідків;

5) невідкладно інформують урядову команду реагування на комп’ютерні надзвичайні події України CERT-UA та Ситуаційний центр забезпечення кібербезпеки СБУ про інциденти кібербезпеки від середнього рівня критичності та вище;

6) здійснюють інформаційний обмін щодо виявлених та потенційних кіберзагроз між силами кіберзахисту та відповідними підрозділами інших суб’єктів забезпечення кібербезпеки;

7) отримують доступ до Інтернету через систему захищеного доступу державних органів до Інтернету Державного центру кіберзахисту через постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг, які мають захищені вузли доступу до глобальних мереж передачі даних із створеними комплексними системами захисту інформації з підтвердженою відповідністю, або через власні системи захищеного доступу до Інтернету із створеними комплексними системами захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Ця вимога не поширюється на системи закордонних дипломатичних установ України;

8) проводять навчання та тренінги для співробітників з питань кібербезпеки, зокрема щодо підвищення рівня обізнаності про кіберзагрози, методів запобігання їх виникненню, управління ризиками у сфері кібербезпеки та дотримання принципів кібергігієни.

Читайте також: Втручання в таємницю спілкування не відбувається, якщо абонент (учасник) спілкування добровільно розкриває її державним органам

Методика ідентифікації та оцінки ризиків у сфері кібербезпеки затверджується Адміністрацією Держспецзв’язку.

Моніторинг стану кіберзахисту систем, у яких обробляються державні інформаційні ресурси та інформація, вимога щодо захисту якої встановлена законом, забезпечується їх власниками (розпорядниками) шляхом:

1) оцінки стану кіберзахисту не рідше ніж один раз на рік відповідно до методичних рекомендацій щодо здійснення базових заходів з кіберзахисту;

2) використання систем виявлення, запобігання та нейтралізації кіберзагроз, за допомогою яких здійснюються збір та аналіз мережевої телеметрії, а також реагування на кіберінциденти та кібератаки;

3) аудиту інформаційної безпеки, у тому числі шляхом залучення незалежних аудиторів інформаційної безпеки.

Результати такого моніторингу використовуються:

1) власниками (розпорядниками) систем, у яких обробляються державні інформаційні ресурси та інформація, вимога щодо захисту якої встановлена законом, під час аналізу ефективності та коригування здійснених заходів з кіберзахисту, а також для планування заходів з управління ризиками у сфері кібербезпеки;

2) Адміністрацією Держспецзв’язку під час:

– проведення оцінки стану захищеності державних інформаційних ресурсів в інформаційних, електронних комунікаційних та інформаційно-комунікаційних системах;

– здійснення державного контролю у сферах захисту у кіберпросторі державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом, криптографічного та технічного захисту інформації;

– проведення огляду стану кіберзахисту критичної інформаційної інфраструктури, державних інформаційних ресурсів та інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.

Внесено зміни й до додатку до постанови від 16 грудня 2015 р. № 1057 «Про визначення сфер діяльності, в яких центральні органи виконавчої влади та Служба безпеки України здійснюють функції технічного регулювання», постанови від 9 жовтня 2020 р. № 943 «Деякі питання об’єктів критичної інформаційної інфраструктури».

Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Про внесення змін щодо кіберзахисту державних інформаційних ресурсів та критичної інформаційної інфраструктури до деяких постанов Кабінету Міністрів України
||
№ Документа: 447
Дата прийняття: 28.03.2025
Дата набрання чинності: 18.04.2025
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін щодо кіберзахисту державних інформаційних ресурсів та критичної інформаційної інфраструктури до деяких постанов Кабінету Міністрів України
||
№ Документа: 447
Дата прийняття: 28.03.2025
Дата набрання чинності: 18.04.2025
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає