МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
04.03.2015 № 100
Про прийняття на озброєння Збройних Сил України учбово-тренувального літака Л-39М
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 року № 120 “Про затвердження Порядку розроблення, освоєння та випуску нових видів продукції оборонного призначення. а також припинення випуску існуючих видів продукції” та з метою забезпечення Збройних Сил України учбово-тренувальними літаками Л-39М, НАКАЗУЮ:
1. Прийняти на озброєння Збройних Сил України учбово-тренувальний літак Л-39М (код предмета постачання за Класифікатором озброєння, військової техніки та майна Міністерства оборони України – Л11У1047У, національний номенклатурний номер – 1510610099254) з основними тактико- технічними та експлуатаційними характеристиками, викладеними в додатку до наказу.
2. Повне найменування, основні тактико-технічні та експлуатаційні характеристики, конструкторську та експлуатаційно-технічну документацію виробу Л-39М вважати такими, що не містять інформації з обмеженим доступом.
3. Функцію служби забезпечення Збройних Сил України виробом Л-39М покласти на Командування Повітряних Сил Збройних Сил України.
4. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України генерал армії України |
С. Т. Полторак |
Додаток
до наказу Міністерства оборони України
від 04.03.2015 № 100
ОСНОВНІ
тактико-технічні та експлуатаційні характеристики
учбово-тренувального літака Л-39М
1. Повне найменування (найменування при замовленні) – учбово- тренувальний літак Л-39М
Умовне найменування – Л-39М.
2. Учбово-тренувальний літак Л-39М призначений для підготовки курсантів льотних навчальних закладів за програмами підготовки льотчиків- винищувачів, підтримки натренованості льотного складу стройових частин Повітряних Сил Збройних Сил України та навчання елементам бойового застосування по повітряних та наземних цілях з використанням бортового тренажерного комплексу БТК-39.
3. Учбово-тренувальний літак Л-39М є модернізованим серійним літаком Л-39С, дообладнаним комплектом додаткового бортового обладнання, а саме:
– модернізованим двигуном АИ-25ТЛШ зі збільшеною тягою і покращеними характеристиками прийманості замість серійного двигуна АИ-25ТЛ;
– бортовим регулятором температури вихідних газів блока БРТ замість регулятора температури РТ-12-9- 2 серії;
– бортовим аварійно-експлуатаційним реєстратором польотної інформації БУР-4-1-07 (БУР-4-1-07-01) замість системи автоматичної реєстрації параметрів польоту САРПП-12ГМ;
– командною радіостанцією типу Р-863 замість радіостанції типу Р-832М;
– відповідачем системи державного розпізнавання (виріб 680) з апаратурою імітостійкого розпізнавання (виріб 6110) замість виробу 020М;
– автоматичним радіокомпасом типу АРК-19 замість радіокомпасу РКЛ-41;
– малогабаритним сучасним літаковим відповідачем системи управління повітряним рухом типу А-511;
– маркерним приймачем А-611 замість маркерного приймача МРП-56П;
– магнітним компасом КИ-13С замість компасу ЛУН-1221-1-8;
– покажчиком кутів атаки і перевантаження УУАП6-1;
– датчиками приладової швидкості типу ДАС та барометричної висоти типу ДВбП-13;
– блоком контролю БК-1 попередження про закінчення часу безперервної роботи двигуна на режимі роботи “МБР”;
– приймачами повітряного тиску ПВД-5 замість ЛУН 1150-8, ПВД-18-5М замість ЛУН 1153-8;
– бортовим тренажерним комплексом БТК-39;
– ручкою керування двигуном РУД 39М.2300.000.00 та ручкою керування літаком РУС 39М.2200.000.00 у передній кабіні з додатковими функціями, що забезпечують введення параметрів та управління БТК-39 (без відриву рук льотчика від органів управління літаком та двигуном), замість ручки керування двигуном та ручки керування літаком Л-39С.
На літаку здійснено дороблення:
– системи управління злітно-посадковими пристроями (закрилками) з блокуванням автоматичного прибирання закрилків за сигналом небезпечної висоти “Нопас ” від радіовисотоміру;
– системи управління прибиранням запасного генератора для забезпечення можливості його прибирання під час виконання аварійної посадки незалежно від положення стулок шасі.
4. Основні тактико-технічні та експлуатаційні характеристики:
№ з/п | Характеристика | Значення |
1 | Розмах крила, мм | 9120 |
2 | Довжина, мм | 12130 |
3 | Висота, мм | 4770 |
4 | Тип авіаційного двигуна | АИ-25ТЛШ |
5 | Кількість двигунів | 1 |
6 | Практична стеля літака, м | 11000 |
7 | Практична дальність польоту на крейсерській висоті і швидкості, км | 800 |
8 | Максимальна швидкість горизонтального польоту, км/год:
біля поверхні землі на висоті більше 9 000 м |
786
640 |
9 | Максимальна злітна вага, кг | 4700 |
10 | Екіпаж | 2 |
Основні регулювальні, геометричні, вагові та центровані дані літака Л-39М відповідають основним регулювальним, геометричним, ваговим та центрованим даним серійного літака Л-39С.
Основні тактико-технічні, експлуатаційні та інші характеристики знову встановленого на літак Л-39М обладнання визначено в експлуатаційно-технічній документації на обладнання та в технічних умовах “Літак учбово-тренувальний Л-39М” ТУ У 35.3-24982189-052:2013.
Обмеження, які застосовуються до окремих режимів функціонування БТК-39, викладено в керевництві з льотної експлуатації літака Л-39М.
5. Склад зразка:
• літак Л-39М;
• комплект запасних частин, інструменту, приладдя (ЗІП) комплектації 1:1, 1:4, 1:10;
• засоби наземного обслуговування спеціального застосування;
• експлуатаційно-технічна документація літака Л-39М (доповнення до ЕТД літака Л-39С).
Комплектність поставки літака Л-39М повинна відповідати технічним умовам ТУ У 35.3-24982189-052:2013.
Експлуатаційно-технічна документація комплектується згідно з відомістю експлуатаційних документів літака Л-39М 39М.0000.000.00ВЕ і додається до кожного літака.
6. Технічні умови є основним документом, що визначає умови виконання робіт із модернізації та забезпечення контролю, приймання та постачання літаків Л-39М з підприємства-виробника (розробника).
У технічних умовах викладено основні вимоги до літака, технічні вимоги, правила приймання, ресурси і терміни служби, а також гарантії постачальника продукції.
Директор Департаменту розробок і закупівлі озброєння та військової техніки Міністерства оборони України |
О. О. Ясинський |