Законодавство
Встановлено вимоги до етичної поведінки суб’єктів лобіювання

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2024 р. № 1128, якою затверджено Правила, що встановлюють вимоги до етичної поведінки суб’єктів лобіювання відповідно до Закону України «Про лобіювання».
Зокрема передбачено, що для сприяння прозорості здійснення лобіювання, підвищення довіри громадськості до процедур формування політики суб’єкти лобіювання зобов’язані поважати демократичні цінності та суспільні блага, бути порядними та доброчесними у своїй діяльності, діяти прозоро та відкрито, надавати достовірну інформацію про свою діяльність, дотримуватись законодавства про захист інформації та персональних даних, а також уникати проявів недоброчесного впливу та запобігати конфлікту інтересів.
У своїй діяльності суб’єкт лобіювання повинен:
– дотримуватись принципів лобіювання, бути ввічливим у спілкуванні з об’єктами лобіювання, клієнтами, іншими суб’єктами лобіювання, фізичними особами, які здійснюють лобіювання від імені юридичної особи – суб’єкта лобіювання, громадянами, іноземцями та особами без громадянства, дотримуватись етики ділового спілкування;
– поважати честь і гідність об’єктів лобіювання, клієнтів, інших суб’єктів лобіювання, фізичних осіб, які здійснюють лобіювання від імені юридичної особи – суб’єкта лобіювання;
– уникати висловлювань, що принижують честь і гідність, заподіюють шкоду діловій репутації об’єкта лобіювання, клієнта, іншого суб’єкта лобіювання, фізичної особи, яка здійснює лобіювання від імені юридичної особи – суб’єкта лобіювання, нетактовних та принизливих висловлювань, а також поширення таких висловлювань через медіа, соціальні мережі тощо;
Читайте також: Статус суб’єкта лобіювання можна отримати у Реєстрі прозорості
– не допускати прояву будь-якої форми дискримінації, зокрема за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
– утримуватись від принизливих коментарів чи інших висловлювань щодо зовнішності, статі, віку, національної чи етнічної приналежності, сімейного стану, віросповідання об’єкта лобіювання, клієнта чи іншого суб’єкта лобіювання, фізичної особи, яка здійснює лобіювання від імені юридичної особи – суб’єкта лобіювання, громадян, іноземців та осіб без громадянства;
– уникати дій сексуального характеру, виражених словесно (об’єктивація, непристойні зауваження тощо) або фізично (доторкання, поплескування тощо), щодо будь-яких осіб;
– виявляти стриманість у разі критики чи незгоди з опонентами;
– не допускати порушення прав інших осіб під час реалізації своїх професійних прав;
– дотримуватись інших обмежень, передбачених Законом України «Про лобіювання».
Також встановлено вимоги до взаємодії суб’єктів лобіювання з:
– об’єктами лобіювання;
– клієнтами, бенефіціарами;
– іншими суб’єктами лобіювання.
Ці Правила не поширюються на діяльність, що не є лобіюванням відповідно до Закону України «Про лобіювання» (не містить всіх ознак лобіювання).
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.