Законодавство
Надавача довірчих послуг інформуватимуть про перевірку за 10 днів
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження вимог у сфері електронних довірчих послуг та Порядку перевірки дотримання вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг» від 7 листопада 2018 р. № 992.
Затвердженим Порядком встановлено, що Адміністрація Держспецзв’язку здійснює державний нагляд за довірчими послугами шляхом проведення планових та позапланових перевірок надавачів довірчих послуг, центрального засвідчувального органу чи засвідчувального центру (далі – суб’єкт довірчих послуг).
Окрім того Адміністрація здійснює невиїзні заходи державного нагляду шляхом аналізу:
- стану роботи осіб з надання довірчих послуг;
- наповненості їхніх сайтів чи належного інформування користувачів про надання довірчих послуг;
- переліку, порядку надання та змісту послуг через сайт;
- звіту про діяльність надавача послуг; тощо.
Позапланові перевірки проводяться у разі:
- подання надавачем послуг заяви щодо проведення перевірки;
- виявлення та підтвердження недостовірності даних у документах, поданих надавачем;
- невиконання вимог Адміністрації протягом строку, визначеного у приписі про усунення порушень вимог законодавства, виданому за результатами проведення планового контролю;
- отримання інформації чи повідомлення про порушення надавачем послуг вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг.
Повідомлення про проведення перевірки надсилається відповідному суб’єкту за 10 робочих днів до початку перевірки рекомендованим листом та/або е-поштою, або вручається особисто під розписку керівникові. У разі недотримання строку повідомлення особа може не допустити контролюючий орган до перевірки.
Перевірка проводиться шляхом вивчення документів, інформації, що міститься в базах даних, співбесід з працівниками суб’єкта довірчих послуг, аналізу стану дотримання вимог законодавства та розпорядчих документів, пов’язаних з наданням послуг.
Результатом проведення перевірки є акт, який складається у 2-х примірниках та підписується не пізніше останнього дня її проведення головою та всіма членами комісії з перевірки і керівником суб’єкта надання послуг.
За результатами перевірки Адміністрація може вживати такі заходи:
- вимагати усунення порушень в установлений приписом про усунення порушень строк;
- блокувати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, печатки;
- надсилає центральному засвідчувальному органу подання про виключення надавача послуг з Довірчого списку.
У разі виявлення порушення у сфері захисту персональних даних, Адміністрація інформує про це Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.
You must be logged in to post a comment Login