Законодавство
У Верховній Раді блокують реформу суддівського врядування
У Верховній Раді України зареєстровано проекти Постанов № 1008-П1 та № 1008-П2 «Про скасування рішення Верховної Ради України від 16.10.2019 року про прийняття в цілому як закону України проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування».
У проектах постанов їхні ініціатори здебільшого посилаються на «грубі порушенням Регламенту Верховної Ради України» при ухваленні законопроекту.
Зокрема, у проекті Постанови № 1008-П1 стверджується, що рішення було прийнято з порушенням вимог ст. 122 Регламенту Верховної Ради України: після голосування правки 328 народного депутата Соболєва С. В. повернулися до розгляду правки 195, яку рекомендував народний депутат Стефанчук Р. О., та яка була підтримана на засіданні Комітету з правової політики, та проголосували за неї.
У Проекті Постанови № 1008-П1 зазначається, що рішення було ухвалено з порушенням вимог ч. 2 ст. 32 Регламенту Верховної Ради України, якою передбачено що для виступу в обговоренні, для заяв, резолюцій, повідомлень, оголошення депутатських запитів, обґрунтування відповіді на депутатський запит посадовою особою, до якої був звернений депутатський запит, надається три хвилини. На пленарному засіданні Голова Верховного Суду України Данішевська В. І. виступала в обговоренні зазначеного законопроекту, але головуючим на пленарному засіданні її виступ було кваліфіковано, я виступ з мотивів, та надано одну хвилину, а не три, що суперечить Регламенту Верховної Ради України.
Тому, вважають автори проектів постанов, відповідно до ч. 1 ст. 48 Регламенту ВР рішення Верховної Ради України від 16 жовтня 2019 р. про прийняття в цілому як закону України проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності органів суддівського врядування»» (реєстр. № 1008 від 29.08.2019) не може вважатися прийнятим відповідно до закону та підлягає скасуванню.
У пояснювальних записках до згаданих проектів постанов зазначається, що законопроект №1008 не відповідає праву Європейського Союзу і рекомендаціям Ради Європи, а також не враховує основних принципів незалежності судових органів та державного управління, таких як демократія, верховенство права, повага до прав людини і основоположних свобод.
Комітет з питань інтеграції України з Європейським Союзом рекомендував провести консультації з Представництвом Європейського Союзу в Україні, Посольством Канади в Україні та міжнародними організаціями для максимального врахування висловлених зауважень до початку процедури розгляду законопроекту у другому читанні.