В Україні
В разі перейменування вулиці не потрібно вносити зміни до документів про місце реєстрації
Директор Департаменту суспільних комунікацій КМДА Роман Лелюк пояснив, що перейменування вулиці не вимагає внесення змін до документів щодо місця реєстрації, адже нова назва не є зміною місця проживання.
«Сьогодні чимало киян переймаються питанням, у скільки їм обійдеться зміна назв вулиць та що загалом робити в цій ситуації. Підкреслю – перейменування не створює жодних побутових проблем, ніхто не мусить одразу бігти до ЦНАПу, щоб зробити відмітку про нову адресу. Перереєстрація може відбуватися під час заміни паспорта, вклеювання нових фотокарток, зміни прізвища тощо, тобто коли у особи виникає потреба», – зауважив Р. Лелюк.
Документи, що засвідчують право власності на нерухомість, також лишаються чинними у разі зміни назви вулиці, на якій вони розташовані. Такі документи змінюють лише за необхідності, наприклад, для купівлі-продажу чи дарування нерухомості.
Читайте також: Перебіг строку для прийняття спадщини зупиняється на час воєнного стану, але не більше ніж на чотири місяці
Таким чином, якщо власник захоче продати, подарувати або передати у спадок свою нерухомість, у документах, які будуть оформлюватися на нову особу, вже вкажуть нову назву. На вартості послуг нотаріуса це не позначатиметься.
Водночас юридичні особи мають вносити відповідні зміни в установчі документи. Відповідно до чинного законодавства перейменування вулиці місцезнаходження юрособи є зміною місцезнаходження. Це передбачає необхідність внесення відповідних змін в установчі документи, змін до відомостей про фізичну особу-підприємця, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб, повідомлення банківських установ і контрагентів про зміну реквізитів у діючих договорах, виготовлення нової печатки, бланків тощо. Однак граничних термінів для цього немає, тому суб’єкт господарювання сам може вирішувати, коли необхідно провести реєстрацію змін.