Законодавство
Діяльність установ виконання покарань оптимізують чотирма способами
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку оптимізації діяльності слідчих ізоляторів, установ виконання покарань та підприємств установ виконання покарань» від 8 жовтня 2022 р. № 1149.
Новою редакцією Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 396, визначено механізм оптимізації діяльності слідчих ізоляторів та установ виконання покарань, а також підприємств установ виконання покарань з метою економії державних коштів, створення належних умов для утримання засуджених та осіб, взятих під варту, та зменшення частки амортизаційних відрахувань у собівартості продукції, що виробляється на підприємствах установ виконання покарань.
Оптимізація діяльності установ та підприємств здійснюється шляхом їх консервації (розконсервації), ліквідації, реконструкції, а також зміни виду установи виконання покарань.
Консервація установ та підприємств проводиться шляхом здійснення комплексу заходів, спрямованих на довгострокове зберігання основних фондів установ та основних виробничих фондів підприємств у разі тимчасового припинення діяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування (розконсервації) або іншого використання в порядку, встановленому законодавством.
Діяльність установ та підприємств може бути оптимізовано за рішенням Мін’юсту на підставі протоколу засідання комісії з оптимізації слідчих ізоляторів, установ виконання покарань та підприємств установ виконання покарань та за результатами розгляду техніко-економічного обґрунтування необхідності оптимізації діяльності установ, підприємств.
Комісія утворюється за рішенням Мін’юсту для здійснення заходів щодо забезпечення оптимізації діяльності установ та підприємств у складі представників Мін’юсту, Департаменту з питань виконання кримінальних покарань та міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Мін’юсту.
На засіданнях комісії може бути присутнім представник структурного підрозділу Секретаріату Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, до повноважень якого належать питання забезпечення виконання Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини функцій національного превентивного механізму, якого не пізніше ніж за три дні до початку проведення засідання комісії інформують про дату його проведення.
Техніко-економічні обґрунтування необхідності оптимізації діяльності установ, підприємств готуються відповідними міжрегіональними територіальними органами із залученням посадових осіб установ за формами, наведеними у додатках 1 – 4.
Читайте також: Система правосуддя в умовах війни: Національний та міжнародно-правовий виміри
Джерелами фінансування витрат на оптимізацію діяльності установ та підприємств можуть бути:
- кошти, передбачені для зазначених цілей у державному бюджеті;
- власні кошти підприємств.
Витрати на оптимізацію діяльності установ та підприємств фінансуються в межах бюджетних призначень, передбачених Мін’юсту у державному бюджеті на відповідні цілі.
Акт технічного стану основних фондів установи на момент їх консервації (розконсервації) або ліквідації складається за участю відповідальних виконавців окремих видів пов’язаних із створенням об’єктів архітектури робіт (послуг), які пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з обстеження у будівництві.
Результати проведення інвентаризації активів та зобов’язань установи відображаються у фінансовій звітності.