Події
Маркетинг для адвоката – одинака. Триває VIII Форум ААУ «Адвокатський Успіх»
Гонорар успіху має бути сплачений, якщо така умова є в договорі – цією обнадійливою, хоча і не сформульованою докладно, тезою почалася сесія А-ІІ Форуму «Маркетинг для індивідуально практикуючого адвоката». Цю тему. Імовірно було обрано, бо вона справді є актуальною для правовідносин клієнта та адвоката-індивідуала, аніж юридичних фірм.
Договір має виконуватися. Невиконання договору допускається тільки у виключних випадках. В зарубіжних правопорядках ця схема реалізується по-різному. Але принцип один: не виконав – заплати іншій стороні відшкодування. Так розпочав свою доповідь суддя Верховного Суду Василь Крат (на фото в центрі), який висловив окрему думку з приводу відомої постанови ВС, якою затверджено висновок про недійсність пункту про гонорар успіху договору про надання правової допомоги.
Правова допомога потрібна клієнтові не просто так, а для досягнення певного результату та задовольняє потребу у захисті, відновленні і задоволенні його прав. Тому ці наслідки бажані клієнтом і сприймаються ним саме як майбутній результат надання правової допомоги. Наявність бажаного судового рішення є для клієнта найбільш переконливою оцінкою якості послуг адвоката і зрозумілим критерієм розміру винагороди адвоката.
Адвокат – сам собі бренд
Директор з маркетингу Ader Haber Анастасія Глущенко також, хоча і з суто маркетингового погляду, підтвердила висновок, що на юридичному ринку невдовзі лишаться тільки «великі й маленькі». І хоча на попередній сесії «маленькими» називали юридичні фірми – бутіки, роль малих гравців юридичного ринку цілком можуть грати й індивідуальні адвокати. І справді, куди вже менше?
А для індивідуала вага особистого бренду може бути цілком еквівалентна «ринковій вазі» – довела доповідачка, узагальнивши практичні поради з «брендобудування».
Побудова власного бренду має бути невід’ємною частиною адвокатського гардеробу, оскільки він і є тим нефінансовим капіталом, який накопичується з роками професійної практики і приносить дивіденди.
Обирайте великі цілі, бо великі цілі створюють великих людей, – підсумувала А. Глущенко .
Леонід Лазебний
You must be logged in to post a comment Login