МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
м. Київ
№ 238 від 17.08.2022
Про затвердження Положення про Департамент воєнноїполітики та стратегічного
планування Міністерства оборони України
Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2014 року № 671 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 730), та з метою визначення завдань і функцій Департаменту воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність з 29 липня 2022 року, наказ Міністерства оборони України від 19 червня 2020 року № 215 “Про затвердження Положення про Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України”.
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України | О. Резніков |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства оборони України
17серпня 2022 року № 238
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент воєнної політики та стратегічного планування
Міністерства оборони України
1. Це Положення визначає основні завдання і функції, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства оборони України (далі – Міноборони) Департаменту воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України та повноваження його директора.
2. Департамент воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України (далі – Департамент) призначений для забезпечення формування та реалізації в Міноборони державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва у мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації заходів оборонного планування.
3. Департамент є самостійним структурним підрозділом апарату Міноборони.
4. Департамент підпорядковується Міністру оборони України, який здійснює керівництво його діяльністю.
Спрямовує та координує діяльність Департаменту перший заступник Міністра оборони України.
5. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативними актами, наказами та директивами Міноборони, а також цим Положенням.
6. Основними завданнями Департаменту є:
• забезпечення формування та реалізація державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони;
• організація в силах оборони заходів оборонного планування;
• забезпечення здійснення військово-політичного керівництва Збройними Силами України (далі – Збройні Сили);
• забезпечення координації діяльності державних органів щодо підготовки держави до оборони.
7. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
• розробляє проєкти законів та інших нормативно-правових актів відповідно до напряму діяльності, здійснює в установленому порядку їх погодження та супроводження;
• бере участь в аналізі воєнно-політичної обстановки, визначенні рівня воєнної загрози національній безпеці України, здійсненні інформаційно- аналітичної діяльності в інтересах національної безпеки та оборони держави;
• готує пропозиції для визначення в установленому порядку завдань розвідувальному органу Міноборони щодо забезпечення реалізації воєнної політики держави у сфері безпеки і оборони;
• розробляє проєкт Стратегії воєнної безпеки України та зміни до неї, звітує про її виконання;
• бере участь у підготовці та періодичному уточненні Стратегії національної безпеки України, доктрин, концепцій, стратегій і програм у сферах національної безпеки і оборони;
• забезпечує в межах компетенції координацію діяльності державних органів щодо підготовки держави до оборони;
• готує пропозиції щодо структури та порядку розроблення плану оборони України;
• організовує розроблення, апробацію та внесення змін до плану оборони України, забезпечує моніторинг його виконання;
• готує пропозиції щодо визначення стратегічних цілей, пріоритетів діяльності, завдань Міноборони та Збройних Сил, удосконалення військово- політичного керівництва Збройними Силами, розробляє та подає на затвердження Військово-політичні вказівки щодо формування та реалізації воєнної політики в системі Міноборони у мирний час та в особливий період;
• бере участь, у межах компетенції, у підготовці та поданні пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до санкцій;
• забезпечує в межах компетенції об’єктивне і своєчасне інформування Міноборони Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Ради національної безпеки і оборони України про стан справ у Збройних Силах і Державній спеціальній службі транспорту (далі – Держспецтрансслужба);
• забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здійснення заходів демократичного цивільного контролю над Збройними Силами та Держспецтрансслужбою за напрямом діяльності Департаменту;
• розробляє інформаційний бюлетень “Біла книга” з метою інформування громадськості про діяльність та стан реалізації воєнної, військової кадрової та військово-технічної політики, заходів оборонного планування та міжнародного співробітництва в системі Міноборони;
• бере участь у підготовці пропозицій керівництву Міноборони щодо удосконалення системи Міноборони;
• бере участь у державному прогнозуванні та стратегічному плануванні в частині, що стосується системи Міноборони;
• розробляє в установленому порядку пропозиції з питань забезпечення національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в рамках планування діяльності Кабінету Міністрів України;
• бере участь у процесі стратегічного планування, готує в установленому порядку пропозиції до програми діяльності Кабінету Міністрів України, середньострокового плану дій Уряду, плану пріоритетних дій Уряду на рік, здійснює моніторинг і контроль їх виконання, забезпечує підготовку відповідних звітних матеріалів;
• забезпечує ведення єдиної електронної системи планування діяльності Кабінету Міністрів України в межах повноважень Департаменту;
• розробляє та контролює виконання плану діяльності Міноборони, забезпечує підготовку відповідних звітних матеріалів;
• здійснює узагальнення пропозицій щодо набуття, утримання, розвитку чи позбавлення спроможностей, визначення пріоритетів розвитку спроможностей сил оборони на перспективу;
• здійснює загальне керівництво та координує розроблення і виконання документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони;
• здійснює заходи із впровадження програмно-проєктного менеджменту в систему оборонного планування в частині, що стосується Міноборони та Збройних Сил;
• надає методологічну підтримку структурним підрозділам Міноборони, Генерального штабу Збройних Сил України (далі – Генеральний штаб) та органам військового управління Збройних Сил в ході підготовки та виконання програм розвитку спроможностей;
• готує рекомендації щодо реалізації програм та проєктів;
• організовує моніторинг реалізації програм і проєктів розвитку спроможностей Міноборони та Збройних Сил, підготовку пропозицій керівництву Міноборони та Генерального штабу щодо розв’язання проблемних питань у ході їх виконання;
• готує пропозиції стосовно удосконалення порядку організації та здійснення оборонного планування у Міноборони, Збройних Силах та інших складових сил оборони;
• здійснює координацію проведення оцінювань спроможностей у Міноборони та Збройних Силах;
• організовує розроблення функціональних груп спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони, а також єдиного переліку (каталогу) спроможностей сил оборони в частині, що стосується спроможностей Міноборони;
• забезпечує організацію проведення оборонного огляду та здійснює його міжвідомчу координацію;
• готує звітні матеріали про проведення оборонних оглядів та оглядів спроможностей;
• розробляє проєкт Стратегічного оборонного бюлетеня України та зміни до нього, звітує про його виконання; розробляє в межах компетенції пропозиції керівництву Міноборони щодо заходів, спрямованих на розвиток спроможностей Міноборони та Збройних Сил;
• здійснює комплексний аналіз виконання документів з розвитку спроможностей Міноборони, Збройних Сил та інших складових сил оборони;
• бере участь у розробленні проєктів державних цільових оборонних програм, здійсненні загального контролю за їх розробленням та реалізацією за напрямом діяльності Департаменту;
• бере участь у формуванні оборонного бюджету в частині визначення цілей державної політики в межах компетенції, на досягнення яких повинна спрямовуватися реалізація бюджетних програм;
• бере участь у провадженні стратегічного діалогу з питань воєнної політики та оборонного планування з державами-партнерами та міжнародними організаціями;
• бере участь у заходах міжнародного співробітництва з питань воєнної політики та оборонного планування з делегаціями інших держав, іноземними радниками;
• забезпечує, у межах компетенції, здійснення військово-політичного керівництва Збройними Силами шляхом впровадження об’єднаного керівництва в системі Міноборони через організацію та забезпечення системи спільного урядування;
• здійснює планування та забезпечує діяльність вищого консультативно- дорадчого органу спільного урядування (далі – ВКДОСУ) та консультативно- дорадчого органу з питань стратегічного планування (далі – КДОСП);
• готує, у межах компетенції, інформаційно-довідкові матеріали для забезпечення діяльності ВКДОСУ та КДОСП;
• забезпечує організацію участі в роботі ВКДОСУ представників інших органів державної влади, установ та організацій, представників держав- партнерів, міжнародних організацій та громадськості і КДОСП;
• готує пропозиції щодо управлінських рішень за результатами засідань ВКДОСУ та КДОСП ;
• координує діяльність інших суб’єктів спільного урядування в системі Міноборони;
• здійснює моніторинг та контроль виконання управлінських рішень, прийнятих за результатами діяльності суб’єктів спільного урядування в системі Міноборони;
• здійснює контроль за забезпеченням дотримання вимог нормативних документів щодо організації спільного урядування;
• надає консультативно-методичну допомогу з питань впровадження та забезпечення діяльності спільного урядування в системі Міноборони;
• здійснює узагальнення та аналіз результатів діяльності суб’єктів спільного урядування в системі Міноборони;
• готує пропозиції щодо удосконалення та розвитку спільного урядування в системі Міноборони;
• розробляє та подає на затвердження щорічні звітні матеріали за результатами діяльності спільного урядування в системі Міноборони;
• забезпечує розроблення та вжиття заходів, які є необхідними та обґрунтованими для запобігання та протидії корупції в діяльності Департаменту;
• бере участь, у частині, що стосується, у виконанні заходів та завдань, покладених на Міноборони, з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації;
• готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання керівництву Міноборони;
• забезпечує доступ до публічної інформації;
• здійснює перспективне і поточне планування діяльності;
• організовує виконання заходів повсякденної діяльності;
• забезпечує документування управлінської діяльності, збереженість службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Департаменту, своєчасне їх передавання до Галузевого державного архіву Міністерства оборони України (далі – Галузевий державний архів) відповідно до вимог законодавства та наказів Міноборони;
• здійснює заходи з виконання функцій внутрішнього контролю, управління ризиками за напрямом діяльності та звітує з цих питань у порядку, установленому у Міноборони;
• реалізує, у межах своїх повноважень, комплекс заходів щодо охорони державної таємниці, захисту іншої інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації;
• за рішенням Міністра оборони України може залучатися до виконання інших функцій, покладених на Міноборони.
Департамент виконує завдання і функції самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Міноборони.
8. Департамент для здійснення визначених повноважень та виконання завдань має право:
• одержувати в установленому порядку від посадових осіб структурних підрозділів Міноборони, Генерального штабу, Держспецтрансслужби, органів військового управління, установ та організацій, військових навчальних закладів Міноборони та Збройних Сил інформацію, документи, матеріали та залучати в установленому порядку їх фахівців;
• ініціювати скликання нарад, створення комісій, робочих груп, проводити наукові конференції та семінари з питань, що належать до компетенції Міноборони;
• представляти в установленому порядку інтереси Міноборони в державних органах, органах місцевого самоврядування, міжнародних організаціях за напрямом діяльності Департаменту;
• використовувати інформаційні електронні бази даних Міноборони, Генерального штабу та Держспецтрансслужби;
• розробляти в установленому порядку положення, порядки, правила, інструкції, методичні рекомендації та інші документи з питань, що стосуються компетенції Департаменту.
9. Департамент під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку із структурними підрозділами Міноборони, Апарату Головнокомандувача, Генерального штабу, органами військового управління Збройних Сил, Держспецтрансслужбою, органами державної влади і органами місцевого самоврядування, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою України, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями.
10. Департамент очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади в установленому законодавством порядку.
Директор Департаменту підпорядковується Міністру оборони України.
11. Директор Департаменту:
• відповідає за організацію діяльності та керівництво Департаментом, здатність до виконання завдань за функціональним призначенням;
• організовує виконання завдань щодо забезпечення формування, реалізації в Міноборони державної політики з питань національної безпеки у воєнній сфері, сферах оборони і військового будівництва в мирний час та особливий період щодо визначення засад воєнної політики у сфері оборони та організації заходів оборонного планування;
• організовує роботу Департаменту з підготовки проєктів законів, інших нормативно-правових актів за напрямом діяльності та несе відповідальність за їх підготовку та супроводження;
• організовує та контролює виконання законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, Міністра оборони України особовим складом Департаменту;
• забезпечує реалізацію заходів демократичного цивільного контролю відповідно до повноважень;
• представляє Департамент у публічно-правових відносинах з іншими органами, установами та організаціями в Україні та за її межами;
• визначає пріоритети роботи Департаменту і шляхи виконання покладених на нього завдань;
• забезпечує, у межах компетенції, реалізацію заходів програм мобілізаційної підготовки та Мобілізаційного плану Міноборони, організовує підготовку Департаменту до функціонування в умовах особливого періоду;
• забезпечує охорону державної таємниці, відповідно до вимог режиму секретності та захист іншої інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації в Департаменті, здійснює постійний контроль за станом охорони державної таємниці, захистом іншої інформації з обмеженим доступом, технічного захисту інформації, визначає посадовим особам Департаменту завдання, спрямовує їх роботу на безумовне виконання вимог законодавства України з цих питань;
• забезпечує регулярну оцінку корупційних ризиків у діяльності Департаменту та здійснює відповідні антикорупційні заходи;
• здійснює заходи внутрішнього контролю та управління ризиками, а також звітує з цих питань у порядку, установленому в Міноборони;
• організовує документування управлінської діяльності та електронного документообігу в Департаменті;
• здійснює контроль за зберіганням службових документів, у тому числі електронних, що утворюються в процесі діяльності Департаменту, своєчасним їх передаванням на зберігання до Галузевого державного архіву відповідно до вимог чинного законодавства та нормативно-правових актів Міноборони;
• затверджує положення про управління, відділи Департаменту;
• затверджує функціональні обов’язки військовослужбовців та подає на затвердження державному секретарю Міністерства оборони України посадові інструкції державних службовців;
• здійснює розгляд звернень громадян, проводить особистий прийом громадян, у межах повноважень організовує, забезпечує та контролює надання та оприлюднення публічної інформації.
12. Директор Департаменту в межах повноважень видає накази з основної діяльності Департаменту, з адміністративно-господарської діяльності та накази по стройовій частині, організовує і контролює їх виконання та здійснює інші заходи, спрямовані на виконання покладених на Департамент завдань і функцій.
Директор Департаменту має право скасовувати видані ним накази.
13. Директор Департаменту має заступників.
Заступники директора Департаменту призначаються і звільняються з посад у порядку, передбаченому законодавством.
Посадові інструкції (функціональні обов’язки) заступників директора Департаменту, розподіл повноважень між ними визначаються відповідно до законодавства.
У разі відсутності директора Департаменту його обов’язки виконує заступник або призначена інша посадова особа.
14. Забезпечення діяльності Департаменту здійснюється в установленому порядку відповідним підрозділом.
15. Структуру Департаменту затверджує Міністр оборони України. Департамент має печатку встановленого зразка зі своїм найменуванням, а також інші печатки та штампи, необхідні для забезпечення його діяльності.
Директор Департаменту воєнної політики та стратегічного планування Міністерства оборони України | Олег Меліхов |