Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Кримінальна хроніка

Кожному звільненому від відбування покарання – індивідуальну пробаційну програму

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Переліку заходів щодо реалізації пробаційних програм» від 28 березня 2018 р. № 926/5, видано задля забезпечення реалізації процедури наглядової пробації.

Наглядова пробація здійснюється щодо осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням – ч. 3 ст. 10 Закону України «Про пробацію».

Відповідно до переліку пробаційних заходів, рішення про застосування пробації до засудженого приймається судом. На органи пробації покладено обов’язок надання судові всіх необхідних матеріалів щодо пробаційної програми, розробленої для конкретного засудженого.

Реалізація пробаційної програми передбачає:

  1. Складання графіка реалізації пробаційної програми;
  2. Виконання заходів, передбачених програмою;
  3. Оцінку результатів проходження програми;
  4. Підготовку висновку про виконання заходів, передбачених програмою.

Графік реалізації пробаційної програми додається до індивідуального плану роботи із засудженим. Реалізації пробаційної програми може передувати лікування засудженого від тяжких хвороб, які є небезпечними для оточуючих, алкоголізму, або вживання наркотичних засобів. Термін дії пробаційної програми не може перевищувати строку випробування, призначеного засудженому судом. Пробаційна програм може включати соціальну, психологічну роботу з засудженим, роботу з набуття ним нових знань та навичок, що в подальшому допоможе соціалізації засудженого.

Пробаційна програма може бути тимчасово перервана тільки за наявності поважних причин, що підтверджені документально – наприклад хвороба засудженого.

Якщо пробаційні заходи з об’єктивних причин виконати неможливо, відповідно пробаційна програма зупиняється без оцінки результатів.

Висновок щодо виконання заходів, передбачених пробаційною програмою, та оцінка результатів проходження програми додаються до матеріалів органу пробації, які подаються до суду щодо суб’єкта пробації у випадках, передбачених Кримінальним та Кримінально-виконавчим кодексами України.

Читати далі
Клікніть для коментування

Залишати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Кримінальна хроніка

Деліктна відповідальність, доведена судовим рішенням в адміністративній справі, повторному доведенню в господарському провадженні не підлягає

Опубліковано

on

От

Попри відсутність у діях управління Пенсійного фонду повного складу цивільного правопорушення, а в матеріалах справи – доказів наявності правових зв’язків із позивачем (центром зайнятості), заподіяну своїм рішенням шкоду має відшкодувати.

3 травня 2018 р. Верховний Суд у справі №  916/1601/17 скасував рішення судів першої та апеляційної інстанцій за позовом центру зайнятості до управління Пенсійного фонду.

Відповідач, міське управління Пенсійного фонду України, незаконно відмовило громадянину у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах, в результаті чого позивач   (міськрайонний центр зайнятості) поніс збитки у зв’язку із виплатою громадянину допомоги по безробіттю.

У липні 2017 р. міськрайонний центр зайнятості звернувся до господарського суду з позовом до управління Пенсійного фонду про стягнення шкоди, завданої незаконним рішенням відповідача, у розмірі виплаченої фізичній особі допомоги по безробіттю в сумі 2669,53 грн.

Рішенням господарського суду, залишеним без змін постановою апеляційного господарського суду, у задоволенні позову відмовлено через те, що:

  • в діях відповідача не вбачається наявності повного складу цивільного правопорушення;
  • в матеріалах справи відсутні докази наявності правових зв’язків між позивачем та відповідачем;
  • відповідач, відмовляючи у призначення пенсії громадянину, не був обізнаний про призначення та отримання громадянином допомоги по безробіттю, тобто не знав та не міг знати, що такі дії призведуть до завдання збитків позивачу у вигляді виплати допомоги по безробіттю;
  • заявлена до стягнення сума була сплачена позивачем добровільно;
  • законодавством, чинним станом на дату здійснення позивачем виплати громадянину допомоги по безробіттю, саме на позивача було покладено обов’язок перевірки страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, та не передбачено обов’язок органів пенсійного фонду повідомляти центри зайнятості про прийняті рішення щодо призначення пенсій.

У касаційній скарзі позивач (центр зайнятості) вказав на те, що деліктна відповідальність відповідача в повному обсязі доведена судовим рішенням в адміністративній справі і повторному доведенню не підлягає.

Верховний Суд зазначив, господарські суди першої та апеляційних інстанцій встановили, що постановою міськрайонного суду в адміністративній справі, залишеною без змін ухвалою апеляційного адміністративного суду, визнано не чинним рішення управління Пенсійного фонду  про відмову в призначенні громадянинові пенсії на пільгових умовах та зобов’язано відповідача призначити пільгову пенсію відповідно до ст.13 Закону України «Про пенсійне забезпечення». Отже, відповідно до ч. 3 ст. 35 Господарського процесуального кодексу України, обставини протиправних дій відповідача є встановленими та доведенню не підлягають. Господарські суди першої та апеляційної інстанцій вищезазначені факти до уваги не взяли.

Окрім того встановлено, що міськрайонний центр зайнятості здійснював громадянинові виплати допомоги по безробіттю не добровільно, а на виконання вимог Закону України «Про зайнятість населення», адже вони проводилися центром зайнятості відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Тим самим спростовується твердження відповідача та рішення попередніх судових інстанцій про добровільне нарахування та сплату позивачем громадянинові допомоги по безробіттю. Таким чином, збитки, заподіяні позивачеві, не є спричиненими його особистими діями.

Верховний Суд скасував рішення господарських судів першої та апеляційної інстанцій, постановивши нове рішення, яким зобов’язав управління Пенсійного фонду відшкодувати центру зайнятості збитки у розмірі 2669,53 грн.

Леонід Лазебний

Рішення в ЄРСР

Читати далі

Кримінальна хроніка

Сорок вісім годин на відставку

Опубліковано

on

Члени правлячої партії ПАР «Африкан-
ський національний конгрес» (АНК) дали пре-
зиденту країни Джейкобу Зумі 48 годин на те,
аби піти у відставку, пише DW з посиланням
на телеканал SABC.

Зума обіймає пост президента ПАР з 2009
року. На початку лютого повідомлялося, що
його послання до нації відкладено на невизна-
чений термін на тлі звинувачень президента в
корупції.

У кінці 2017 року новим лідером АНК
став Сиріл Рамапоса, який вважається гла-
вою внутрішньопартійної опозиції Зумі. У ЗМІ
з’являлися повідомлення про те, що Зума і Рама-
поса ведуть переговори про передачу влади. Ак-
тивісти АНК погрожували організувати страйк,
якщо Зума не полишить свій пост. І президент
таки пішов у відставку.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Кримінальна хроніка

Поняття «геоінформаційна система» та «геопросторовий об’єкт» набувають нового змісту

Опубліковано

on

От

До Верховної Ради України передано проект Закону України «Про національну інфраструктуру геопросторових даних» № 7523.

Проект врегульовує єдину державну політику з питань створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних задля забезпечення ефективного прийняття управлінських рішень органами державної влади та місцевого самоврядування, виключення дублювання робіт та витрат державного бюджету на створення геопросторових даних на усіх рівнях державного управління та місцевого самоврядування, задоволення потреб суспільства у всіх видах географічної інформації, інтегрування України до європейської та глобальної інфраструктури геопросторових даних.

У разі прийняття цього законопроекту Кодекс України про адміністративні правопорушення доповниться статтею 186-8 «Порушення порядку виробництва, оновлення, оброблення, зберігання, постачання та використання геопросторових даних у складі Національної інфраструктури геопросторових даних», Кримінальний кодекс України – статтею 270-2 «Порушення порядку виробництва, оновлення, оброблення, зберігання, постачання та використання геопросторових даних у складі Національної інфраструктури геопросторових даних», а Закон України «Про Державний земельний кадастр» в статті 1 отримає нові визначення понять «геоінформаційна система» та «геопросторовий об’єкт».

На думку першого заступника Міністра аграрної політики та продовольства України Максима Мартинюка, прийняття законопроекту забезпечить встановлення правових основ створення, функціонування та розвитку національної інфраструктури геопросторових даних, сприятиме забезпеченню потреб суспільства у всіх видах географічної інформації,  прийняттю  ефективних  управлінських рішень у  сфері  земельних відносин, розвитку територій, будівництва та інженерних вишукувань, екології, навігації, оборони та безпеки держави, інтегруванню України у європейську та глобальну інфраструктури геопросторових даних.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Переліку заходів щодо реалізації пробаційних програм
||
№ Документа: 926/5
Дата прийняття: 28.03.2018
Дата набрання чинності: 15.05.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: 24.04.2018
Номер реєстрації в Мінюсті: 483/31935
Внутрішній номер документа: Немає