Connect with us

Події

Пенсійний фонд іде в онлайн. У найближчому майбутньому заяви на папері в ПФУ вже не прийматимуть

Дата публікації:

Нещодавно відбулося засідання парламентського комітету з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення, на якому обговорювалася робота ПФУ та плани на майбутнє. На цьому круглому столі, зокрема, підкреслювалося, що сьогодні триває третій етап реорганізації органів ПФУ, який передбачає оптимізацію кадрів і централізацію функцій на рівні головних управлінь фонду. Оскільки під «оптимізацією» зазвичай мається на увазі скорочення штату, ця інформація викликала стурбованість українців. У багатьох офісах Пенсійного фонду досі великі черги, люди хвилюються, що після «оптимізації» потрапити до інспектора стане ще складніше.

Як уже повідомляли ЗМІ, «Стратегія модернізації та розвитку Пенсійного фонду до 2020 року», прийнята в 2016 році й розрахована на період до 2020го, передбачає, зокрема, скасування територіальних відділень ПФУ й скорочення чисельності співробітників. Однак, якщо подивитися на кількісні показники, стає зрозуміло, що глобального скорочення співробітників (і відділень) не передбачено. Так, одним з індикаторів реалізації «Стратегії…» є такий: рівень скорочення чисельності працівників у територіальних органах ПФУ до 2017 року — на 10%, до 2020-го – на 15%.

При цьому «Стратегія…» передбачає проводити скорочення чисельності працівників «відповідно до темпів впровадження новітніх інформаційних технологій та технічного переоснащення територіальних органів Пенсійного фонду». А кошти від оптимізації штатної чисельності персоналу направити на збільшення рівня оплати праці співробітників, які залишилися.

Як пояснюють експерти, відділення фонду ліквідують лише як самостійні юридичні одиниці. Після реорганізації більшість інспекторів продовжать вести прийом громадян за старими адресами. Однак підкорятимуться вони не начальнику територіального управління, а керівнику Головного управління.

Наприклад, у Києві реорганізація системи пенсійної служби вже відбулася. Якщо раніше кожне районне управління було фактично самостійною одиницею, мало свого начальника і власні допоміжні служби, то тепер усі відділення ПФУ підпорядковані Головному управлінню м. Києва. При цьому кількість офісів, де приймають пенсіонерів, не зменшилася. Однак, як розповіла нам співробітниця одного з таких офісів ПФУ, штат скоротився. Але насамперед — за рахунок керівного складу. «Тепер немає такого, що в кожного району окреме управління, а в кожному з них — свій начальник. А є одне Головне управління міста Києва й один начальник, який керує всіма відділеннями. У нас уже пройшла не одна оптимізація, і цей процес триває. Скорочують відділи, об’єднують. Скорочення стосується переважно керівників. Когось звільняють, когось переводять до інших районів, на інші посади», — розповідає згадана працівниця ПФУ.

Як зазначив під час круглого столу голова правління ПФУ Євген Капінус, на 1 січня 2019 року реорганізація відбулася у 8 регіонах. У березні почалася централізація в 15 інших головних управліннях. Там також обіцяно не скасовувати відділення, в яких співробітники завантажені роботою на 100%. Більше того, Пенсійний фонд у рамках реорганізації почав відкривати віддалені робочі місця для співробітників фонду, в тому числі в ОТГ, жителі яких раніше змушені були їхати до райцентру, аби потрапити на прийом до інспектора з пенсійних справ.

Якість послуг має підвищитися

Як вважає експерт із питань пенсійного забезпечення, керівник Інституту цивільних свобод Галина Третякова, в останні три роки в роботі Пенсійного фонду відбулося багато позитивних змін. «Прийнята Кабінетом Міністрів і виконується Стратегія розвитку ПФУ, створена централізована інформаційна платформа з можливостями створення «особистого кабінету» для кожного громадянина, працює кол-центр», — перераховує вона плюси. Скорочення штату «як наслідок змін внутрішніх процедур на модерновіші» Г. Третякова також вважає правильним кроком. Але, разом із тим, звертає увагу, що існують «тенденції щодо ліквідації ПФУ без створення альтернативних механізмів обслуговування пенсіонерів». «Вони повинні, коли щось скорочують, створити структуру, яка обслуговуватиме громадян, надаватиме public services, громадські послуги, які, до того ж, повинні бути якіснішими, ніж раніше», — підкреслила експерт.

Низку кроків у цьому напрямі вже зроблено, вважає Г. Третякова. Це, наприклад, створення інформаційного порталу, який дає пенсіонерам можливість поставити запитання, отримати довідку чи інформацію дистанційно, не приходячи до відділення. Також пенсіонери можуть отримати консультацію телефоном у кол-центрі замість того, аби йти до відділення. «До речі, після створення централізованої системи пенсійних справ не обов’язково приходити до свого відділення за місцем реєстрації. У зв’язку з тим, що створена централізована система, ми скасували в законодавстві норму, що людина повинна спілкуватися виключно зі своїм районним відділенням. Ви можете обслуговуватися в тому відділенні, де вам зручно», — говорить вона.

У майбутньому офіси ПФУ практично не прийматимуть людей

Одним із напрямів реорганізації роботи Пенсійного фонду є цифровізація і діджиталізація. Так, наразі пенсійні справи оцифровані. Саме завдяки цьому пенсіонер тепер має можливість звернутися до будь-якого відділення Пенсійного фонду, а не лише за місцем реєстрації. Планується також подальше вдосконалення порталу пенсійних послуг ПФУ https://portal.pfu.gov.ua. У згаданій «Стратегії модернізації та розвитку пенсійного фонду України на період до 2020 року» також записаний пункт про впровадження технології індивідуально-масового електронного інформування громадян із питань пенсійного забезпечення. Вже зараз пенсіонери можуть записатися до інспектора ПФУ в Інтернеті, в електронній черзі. Вони також можуть отримувати сповіщення про призначення пенсії, про зміну її розміру після перерахунку у вигляді СМС-повідомлень на мобільний телефон (а до 2020 року передбачається таким чином інформувати пенсіонерів про кожну зміну пенсійних виплат). А в подальшому роботу з людьми планується все більше й більше переводити в дистанційний режим.

Наприклад, щорічний перерахунок пенсій уже проходить в автоматичному режимі. Пенсіонерам не потрібно приходити до інспекторів і приносити будь-які документи, щоб отримати підвищену пенсію. Однак наразі існує й низка категорій пенсіонерів, яким автоматичний перерахунок пенсій не робиться. Їм і досі потрібно домагатися перерахунку, особисто приходячи до відділення і приносячи документи.

Однак, як розповіла нам співробітниця одного з офісів ПФУ, вже починаючи з жовтня в Пенсійному фонді України всі перерахунки відбуватимуться не в ручному, а в автоматичному режимі. З цього часу заяви від візитерів, написані від руки, просто не братимуть. Принаймні в Києві. Всю необхідну інформацію інспектори отримуватимуть зі своєї бази даних.

Говориться також, що незабаром почнеться реалізація пілотного проекту, який передбачає переведення в електронну форму взагалі всіх взаємин пенсіонерів і співробітників ПФУ. Він повинен стартувати з Києва, де рівень забезпеченості Інтернетом найвищий. Якщо зараз первинне призначення пенсій і низка інших питань вирішуються лише при особистому візиті, то після запуску цього проекту все можна буде робити через Інтернет.

Олександра РОМАНЮК,
журналіст

Джерело: Юридичний вісник України

Події

Новий рік – нові призначення в Асоціації адвокатів України

Опубліковано

on

2021 рік ААУ розпочала зі створення нових Комітетів ААУ та призначення на посади голів/співголів/заступників голів  Комітетів ААУ.

Рішенням Правління ААУ від 22.12.2020 та 12.01.2021 було затверджено 33 комітети та призначено їх керівників.

Знайомтеся:

1) головою Комітету ААУ з адміністративного права та процесу Федоренка Михайла (АО «ЮСКТУМ);

2) головою Комітету ААУ з питань банкрутства Боярчукова Сергія (ЮК «Алєксєєв, Боярчуков та партнери»);

3) головою Комітету ААУ з валютного регулювання та інвестування Сегала Андрія  (ЮК «АМБЕР»);

4) головою Комітету ААУ з питань захисту бізнесу, активів та прав інвесторів Вдовичена Олега ( АО «Вдовичен та партнери»); 

5) головою Комітету ААУ з екологічного права та енергетики Куфтирєва Павла (ЮК «GRECO»);

6) головою Комітету ААУ з кримінального права та процесу Пошиванюка Тараса (АО «EQUITY»); 

7) головою Комітету ААУ з медіа-права та захисту честі, гідності та ділової репутації Адамантіс Олену, PR, GR -менеджера, юриста з питань захисту ділової репутації

8)головою Комітету ААУ  з митного права Тасліцького Германа (ЮК «Правозахист Україна»);

9) головою Комітету ААУ з податкового права Добровольського Олега (АО «ID Legal Group»);

10) головою Комітету ААУ з судової практики Маліневського Олега (АО «EQUITY»);

заступником голови Комітету ААУ з судової практики Ковальчука Миколу (ЮК «L.I.Group»); 

11) головою Підкомітету ААУ із захисту в кримінальних провадженнях Кусу Людмилу (АО «GRACERS»);

12) головою Комітету ААУ з медіації Горецького Олега (ЮФ «Горецький і партнери»);

13) <головою Комітету ААУ з ІT Дерлюка Олега (ТОВ «Stron Legal Services»);

14) головою Комітету ААУ з маркетингу та розвитку бізнесу Глущенко Анастасію (агенція «Stasy Passion»);

15) головою Комітету ААУ з морського права Сергєєва Юрія (АЮ «Юридичне бюро Сергєєвих);

16) головою Комітету ААУ з протидії рейдерству Бориса Станіслава (АО «ЮСКУТУМ»); 

17) головою Комітету ААУ з земельного права Кобилянського Віктора (ТОВ «Оупен Нолідж»);

18) головою Комітету ААУ з міжнародного арбітражу Сулейманову Амінат (ЮК «AGA Partners»);

19) головою Комітету ААУ з нерухомості та будівництва Дєдова Євгенія (АО «ЮРІСВЕСТ»);

заступником голови Комітету ААУ з нерухомості та будівництва Ішутка Сергія (АО «ЮРІСВЕСТ»);

заступником голови комітету ААУ з нерухомості та будівництва Семененка Євгена (АО «ЮРІСВЕСТ);

20) головою Комітету ААУ з грального бізнесу Кузьменка Артема (АО «ETERNA LAW»);

21) головою Комітету ААУ з трудового права Загрію Надію (АО «Право Гарант»);

22) головою Комітету  ААУ з аграрного права Пагера Сергія (АБ «Сергія Пагера»);

заступником голови Комітету ААУ з аграрного права Коломійцеву Діану (АО «БОССОМ ГРУП»);

23) співголовою Комітету ААУ з господарського права та процесу Козловську Діану (ТОВ «ЮК «Еліт Консалт Груп»);

співголовою Комітету ААУ з господарського права та процесу Противень Сергія (АО «Sayenko Kharenko»);

24) головою Комітету ААУ з транспортного права та інфраструктури Тітаренко Тетяну (ЮК «LEGRANT»); 

25) головою Комітету ААУ з сімейного права Собковича Віталія (АО «Альянс Правових Сил»);

заступником голови Комітету ААУ з сімейного права Білоцьку Таїсію (АО «ЮСКУТУМ»);

26) головою Комітету ААУ зі страхового права Пилипця Антона (АО «Пі.Ес. Лоєрс»);

27) головою Комітету ААУ зі систематизації та управління юридичним бізнесом Біляєву Ірину (АО «ЮСКУТУМ»);

28) головою Комітету ААУ з виконання судових рішень Авторгова Андрія (приватний виконавець виконавчого округу  м. Києва Авторгов А.М.);

29) головою Комітету ААУ з корпоративного права Спиридонову Катерину (АО «БОССОМ ГРУП»);

30) головою Комітету ААУ з інтелектуальної власності Казанкіну Анастасію (АО «Дубинський і Ошарова»);

31) головою Комітету ААУ з міжнародного оподаткування Жукову Олену (Saivena Group);

32) головою Комітету ААУ з White-collar crime Салову Елеонору (АО «Адер Хабер»);

33) головою Комітету ААУ з управління приватним капіталом Іванович Тетяну (АО «Адер Хабер»).

ААУ запрошує всіх бажаючих на щорічний захід “Ярмарок проєктів”, на якому всі комітети презентують план роботи та майбутні заходи.

Детальна інформація та реєстрація (участь безкоштовна)

Долучайтеся до лав ААУ та беріть активну участь у роботі комітетів!

Читати далі

Події

Судовий захист соціальних прав

Опубліковано

on

Одеське регіональне відділення НШСУ провело загальноукраїнський семінар в онлайн-режимі «Судовий захист соціальних прав: новітня практика Верховного Суду» для суддів апеляційних та окружних адміністративних судів.

Із вітальними словами до присутніх звернулися виконувачка обов’язків директора Одеського регіонального відділення Тетяна Золотнікова та суддя, голова П’ятого апеляційного адмінсуду, кандидат юридичних наук Олександр Джабурія. Модератор заходу — суддя Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, кандидат юридичних наук, доцент Альберт Єзеров ознайомив присутніх із метою семінару та представив доповідачів — суддів КАС ВС, доктора юридичних наук, професора Яна Берназюка, Олександра Стародуба, Тетяну Стрелець, а також професора кафедри конституційного права Львівського національного університету імені Івана Франка, доктора юридичних наук, доцента Олену Бориславську. До уваги слухачів були представлені теми природи соціальних прав та позитивних обов’язків держави щодо їх забезпечення, а також розгляд питання конституційного права на соціальний захист в Україні у світлі положень Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Судді КАС ВС обговорили з колегами практику розгляду Верховним Судом пенсійних та інших соціальних спорів окремих категорій громадян, спорів щодо захисту прав осіб, що постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, та спорів щодо одноразової грошової допомоги військовослужбовцям.

Зазначимо, що кожна із запропонованих тем викликала жваву дискусію між учасниками семінару, що свідчить про актуальність цих питань та необхідність такого формату спілкування й обговорення проблем судочинства.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Події

Поліцейські Харкова отримали нові службові авто

Опубліковано

on

Автопарк роти Управління поліції охорони в Харківській області поповнився вісьмома сучасними автомобілями «Renault». Сертифікати правоохоронцям вручили начальник Департаменту поліції охорони Сергій Парфенюк та керівник обласного главку Харківської області Андрій Рубель.

За словами Сергія Парфенюка , керівництво Департаменту поліції охорони разом з очільниками обласних підрозділів постійно працює над оновленням матеріально-технічної бази, екіпіруванням працівників поліції охорони. «Впевнений, що нова техніка допоможе на традиційно високому рівні протидіяти злочинності в Харкові та оперативно реагувати на тривожні сповіщення з охоронюваних об’єктів», — зазначив Сергій Парфенюк.

У свою чергу Андрій Рубель запевнив, що між Головним управлінням харківської поліції та поліцією охорони існує повне порозуміння. «Ми всі працюємо заради безпеки мешканців та гостей Харкова й області, тому важливо, щоб поліція була забезпечена необхідною та сучасною технікою для належного реагування», — наголосив він.

У своїх промовах керівники поліції привітали особовий склад з новорічними та різдвяними святами. При цьому начальник Управління поліції охорони в Харківській області Юрій Лукавенко повідомив, що протягом 2020 року екіпажами поліції охорони здійснено близько 70 тисяч виїздів, за результатами яких затримано понад 300 осіб. «Наша структура є успішним, мобільним та підготовленим поліцейським підрозділом. І чим краще кожен підрозділ забезпечений технічно, тим впевненіше почуватимуть себе громадяни. За сприяння Департаменту поліції охорони впродовж 2020 року ми змогли за власні кошти закупити 10 нових службових автомобілів. Вони використовуються для охорони об’єктів, забезпечення публічної безпеки на маршрутах патрулювання, а також для реагування на виклики громадян. Окремі слова подяки за всебічну підтримку висловлюємо керівництву Головного управління Національної поліції в Харківській області. Адже поліція охорони в системі оперативного реагування Національної поліції ефективно взаємодіє і з підрозділами патрульної поліції, і з територіальними відділами ГУНП», — зазначив Юрій Лукавенко.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram