Connect with us

Події

Восьма формула адвокатського успіху

Опубліковано

Розпочала роботу 8-ма осіння конференція Асоціації адвокатів України «Формула успіху», перша фаза якої присвячена майбутньому адвокатської професії

Комплаєнс і податкове право – найбільш перспективні галузі юридичної практики

Семен Ханін

Перший доповідач першої сесії «Виклики та перспективи юридичного ринку України» керуючий партнер AMBER Corporation Семен Ханін наголосив, що адвокатура стала чисельнішою і за кількістю вже перевершила прокуратуру, СБУ та НАБУ разом узятих, а отже набула спроможності перемагати природних опонентів за рахунок чисельності.

З іншого боку, в такій кількості адвокати скоро стануть не потрібні через розвиток штучного інтелекту, і втрачатимуть можливості застосовувати свої професійні таланти, що вже відбувається в розвинених країнах, де новітні технології скоріше втілюються в реальне життя.

Картина доволі зловісна, але водночас свіжий приклад кримінального скандалу і  мегазбитків Deutsche Bank демонструє, що якби цей міжнародний банківський гігант мав достатню кількість добре тренованих юристів з комплаєнсу, то вони б не допустили такої кількості небезпечних транзакцій, які «машинним способом» виявити неможливо.

Разом з перспективою реалізуватися в галузі комплаєнсу, для юристів відкриваються горизонти податкового право, які під тиском BEPS стають дещо вужчими і трохи розмитими для бізнесу. Отже, бізнес шукатиме якісної правової експертизи в податкових питаннях.

Незмінно наростає юридична активність і в сферах інтелектуальної власності та криптовалюти, де правники також можуть обґрунтовано очікувати нових можливостей професійно реалізуватися.

Світ насправді не змінюється, його змінюють

Стратег, футуролог, траблшутер, генеральний директор Advanter Group Андрій Длігач висунув тезу, що світ насправді не змінюється – його змінюють ті, хто приймає рішення, зокрема управлінські, й зокрема – у великому бізнесі. Тому падають обороти  General Electric після відходу Джека Велча і зростає наче вже змарнілий Microsoft, який «намацав» певний новий тренд і зробив правильні управлінські висновки.

Ринки змінюються дуже швидко і юридичні послуги видозмінюватимуться разом з іншими, а тому юристам потрібна зміна парадигми. Не на часі просто слідкувати за технологіями, а слід пильнувати, коли вони стають частиною соціальної практики, навіть передчувати цей момент. І саме тоді повертати їх на свою користь.

Чи багато з нас могли учора передбачити, що сьогодні український бізнес  розглядає як зону свої інтересів радше Танзанію як, ніж Європу? Тим часом у Танзанії ВВП складає стабільно 6% щороку, ринок у кілька разів більший за вітчизняний, стрімко зростають бізнес-інфраструктура та освіченість населення.

Юристам варто брати до уваги, що невдовзі сьогоднішня нестандартна, трохи безвідповідальна і суспільно цинічна, глобалізована  і «безкомплексна» молодь складе 75% клієнтів та пред’явить інші вимоги до юридичних послуг. Тому юристам варто вже зараз переймати їхні соціальні пракрити й моделі поведінки, а не старатися нав’язати власні.

Нетовариська для юристів картина світу, яку змалював футуролог, викликала жваву дискусію і очевидне упередження з боку учасників конференції, які емоційно заперечували, що, мовляв, юристи і лікарі завжди будуть потрібні.

Андрій Длигач

Рекомендація клієнта – цариця маркетингу

Партнер VB Partners, Президент Асоціації правників України Денис Бугай  у своїй доповіді про форми чесної конкуренції на юридичному ринку виділив кілька категорій правників, які просто ганять конкурентів, переконують клієнта, що практикують у всіх сферах, продають дешеві послуги за великі гроші чи демпінгують. Причому в нових комунікаційних реаліях нечесні конкуренти отримують значно більше інструментів реалізації своїх хижих намірів.

Приміром, лідери на папері – юридичні компанії, які за рахунок активного агресивного маркетингу втрапляють до рейтингів, переліків і позицій в Google-пошуці, не маючи насправді спроможностей надавати послуги такого рівня, який мав би бути притаманний реальним лідерам.

Не дивно, що в таких умовах конкурентної боротьби 37% клієнтів приходять за рекомендацією.

Попри те, що ззовні виглядає, що весь маркетинг іде в цифрові «небесні сфери», водночас зростає значення (і вартість) персональних контактів, які невдовзі можуть стати доступними лише для заможних людей.

Відповідь на запитання: як формувати традиції чесної конкуренції у величезній адвокатській корпорації, яка нараховує десятки тисяч правників, доповідач сформулював чітко:

  • власний приклад,
  • дисциплінарна практика,
  • природній відбір.

Топтання по маркетингових граблях 

Бренд – це те, що ви кажете про себе самі, репутація – це те, що про вас кажуть інші, – розпочав свою доповідь керуючий партнер ЮК «Де Юре» Григорій Трипульський, нагадавши, що бренд – це клеймо, яке ставили на худобу, позначаючи в такий спосіб свою власність на неї.

Слід розрізняти бренд, репутацію компанії і репутацію конкретного юриста. Вирішуючи, що саме розвивати більш акцентовано, треба зрозуміти чому саме віддавати перевагу, зберігши при цьому розумний баланс зусиль і їхніх наслідків.

Адже просуваючи і популяризуючи конкретних юристів, можна наразитися на ситуацію, що вони в якийсь час можуть піти з юридичної компанії, бо їхній особистий бренд вже буде «напомпований»  до такого обсягу, що вони можуть більше заробляти самостійно. І навпаки, розвиваючи більше бренд самої компанії, можна перестаратися і знеособити її настільки, що клієнти не співвідноситимуть з брендом живих юристів.

При цьому, варто враховувати всі чинники впливу на сприйняття тих, для кого «розкручується» бренд, і тенденції на ринку юридичних послуг, які  всі доволі неоднозначні, бо юридичний бізнес, зокрема й адвокатська практика, дуже пов’язані з політикою і економікою.

Вже вирахувано, що падіння економіки на 2% «скорочує» юридичний бізнес на 20%. Зараз економіка України очевидно почала зростати й очікування можуть бути доволі оптимістичними, хоча й місія МВФ щойно відлетіла без результатів.

Зокрема, серед найбільш очікуваних трендів можна вже зараз розрізнити прийдешнє зростання активність в земельних справах і на кримінальних фронтах. Також розширятиметься банківська і фінансова практика, бо прийдуть (імовірно) інвестори та шукатимуть банки, в яких немає токсичних активів.

Залишається перспективною і судова практика, адже кожна 5-та гривня з 6-ти мільярдів, отриманих топ-юрфірмами за рік, зароблена в судах.

Фото надані ААУ, інші – тут

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.