Connect with us

Судова практика

Громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, не повинний проводити її агрохімічну паспортизацію

Опубліковано

19 серпня 2020 р. Верховний Суд у складі колегії суддів Другої судової палати Касаційного цивільного суду у справі № 287/587/16-ц залишив без задоволення касаційну скаргу прокурора, вказавши, що агрохімічний паспорт не належить до переліку документів, які подаються в обов’язковому порядку при відведенні земельних ділянок у власність.

Заступник прокурора звернувся в інтересах держави з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області, інших осіб про визнання недійсним наказу, скасування рішення про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку та зобов`язання її повернути.

Позов мотивований тим, що наказом Головного управління Держземагентства  затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність співвідповідача для ведення особистого селянського господарства. На підставі наказу співвідповідачу видано свідоцтво про право власності на земельну ділянку. Згідно з договором купівлі-продажу співвідповідачем відчужено земельну ділянку іншому співвідповідачу.

Рішенням районного суду, залишеним без змін апеляційним судом, у задоволенні позову відмовлено, оскільки передача спірної земельної ділянки у власність проведена із дотриманням вимог ст.ст. 116, 118, 122, 186-1 Земельного кодексу України, ст. 50 Закону України «Про землеустрій».

У касаційній скарзі заступник прокурора наполягав, що при передачі земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства у власність необхідною умовою було виготовлення агрохімічного паспорта земельної ділянки.

Верховний Суд вказав, що ГУ Держгеокадастру є територіальним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, який уповноважений здійснювати передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених законом, у власність або у користування для всіх потреб. Безпосередньо затвердження проектів землеустрою входить до повноважень ГУ Держгеокадастру.

Ураховуючи положення ч.ч. 1, 4, 6 ст. 37, ч.ч. 4, 7 ст. 54 Закону України «Про охорону земель», п. 1.3, 1.4 Порядку ведення агрохімічного паспорта поля, земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11 жовтня 2011 р. № 536, агрохімічний паспорт не належить до переліку документів, які подаються в обов’язковому порядку при відведенні земельних ділянок у власність.

Порядок набуття у власність земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, визначений ЗК України, Законом України «Про землеустрій», не встановлює вимоги щодо надання агрохімічного паспорта земельної ділянки, тобто агрохімічна паспортизація земельних ділянок не покладається на громадянина, зацікавленого у приватизації земельної ділянки, а є складовою моніторингу ґрунтів на землях сільськогосподарського призначення, який здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Отже, Верховний Суд зійшов висновку, що покладення на такого громадянина обов’язку проведення агрохімічної паспортизації земельної ділянки, що є складовою моніторингу ґрунтів на землях сільськогосподарського призначення, який має здійснювати центральний орган виконавчої влади, суперечить змісту ст.ст. 116, 118, 186, 186-1 ЗК України, Закону України «Про землеустрій».

Підготував Леонід Лазебний

Повний текст рішення

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.