Connect with us

Судова практика

Компенсація за належне військовослужбовцям для отримання жиле приміщення встановлюється з розрахунку 13,65 кв.м, а не 21 кв. м на одну особу

Опубліковано

20 січня 2021 р. Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у справі № 826/26732/15 погодився з висновками судів попередніх інстанцій, що п. 7, 8, 11 Порядку № 728 не суперечать Конституції та Законам України.

Особа звернулась до суду з позовом до КМУ, третя особа – Міністерства оборони України, про визнання незаконними п. 7, 8, 11 Порядку визначення розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 728 «Деякі питання забезпечення житлом військовослужбовців та інших осіб».

Вважав, що формула нарахування компенсації за належне військовослужбовцям для отримання жиле приміщення згідно п. 8 Порядку № 728 суперечить нормам ст.ст. 49, 66 Житлового кодексу Української РСР, ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» та в рази зменшує розмір компенсаційних виплат за належне житло для військовослужбовців, яке в разі отримання, не дасть можливості придбати житло для проживання сім`ї. Крім цього, на думку позивача, визначений у п. 11 Порядку № 728 перелік документів, що подаються для отримання компенсації за належне військовослужбовцю житло невиправдано збільшений у порівнянні із переліком документів, що визначений п. 4.6. Інструкції про організацію забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої наказом Міністра оборони України № 737 від 30 листопада 2011 р., і подаються на видачу ордера для виділення житлового приміщення для постійного проживання.

Рішенням Окружного адміністративного суду, залишеним без змін апеляційним судом, у задоволенні позовних вимог відмовлено, оскільки Порядком № 728 установлено механізм розміру і надання військовослужбовцям та членам їх сімей, що перебувають разом з ними на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, який ведеться у військових частинах, органах, підрозділах, загонах, військових навчальних закладах, установах, а у разі розформування – у військових комісаріатах та квартирно-експлуатаційних установах (організаціях), за їх бажанням грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення.

Згідно зі ст. 47  ЖК УPCP, норма житлової площі встановлюється в розмірі 13,65 квадратного метру на одну особу. Жиле приміщення надається громадянам у межах норми жилої площі, але не менше розміру, який визначається Кабінетом Міністрів України і Федерацією професійних спілок України. При цьому, враховується жила площа у житловому будинку, (квартирі), що перебуває у приватній власності громадян, якщо ними не використані житлові чеки (ч. 1 ст. 44 Житлового кодексу Української PCP).

Приватизація здійснюється шляхом безоплатної передачі громадянам квартир (будинків), житлових приміщень у гуртожитках з розрахунку санітарної норми 21 квадратний метр загальної площі на наймача і кожного члена його сім`ї та додатково 10 квадратних метрів на сім`ю (ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду»).

Отже Верховний Суд визнав, що судами обґрунтовано не прийняті доводи позивача про невідповідність застосування норми житлової площі, оскільки саме такий розмір передбачено ст. 47 ЖК УPCP, та про необхідність застосування до спірних правовідносин норм Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», оскільки цим Законом передбачено норми безоплатної передачі, а не норми компенсації вартості, у зв`язку з чим Суд дійшов висновків, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Розглянувши касаційну скаргу позивача, Верховний Суд вказав, що слід відрізняти поняття норма жилої площі, виходячи з якої громадянам, які потребують поліпшення житлових умов надається житло та санітарна норма загальної площі, виходячи з якої надане житло приватизується.

У випадку приватизації військовослужбовцем наданого жилого приміщення, враховується норма передбачена ст. 3 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», а в разі отримання компенсації підлягають застосуванню норми ст.ст. 47, 48 Житлового кодексу Української РСР та Порядку № 728.

Підготував Леонід Лазебний

Повний текст рішення

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.