Connect with us

Судова практика

Позов районної ради до міської ради про стягнення бюджетної субвенції за надання соціальних послуг особам, які їх потребують, на підставі адміністративного договору про надання субвенції підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства

Опубліковано

13 листопада 2019 р. Велика Палата Верховного Суду розглянула касаційну скаргу у справі № 927/152/19 за позовом Новгород-Сіверської районної ради Чернігівської області до Новгород-Сіверської міської ради Чернігівської області про стягнення боргу.

У лютому 2019 р. Новгород-Сіверська районна рада Чернігівської області звернулася до Господарського суду Чернігівської області з позовом до Новгород-Сіверської міської ради про стягнення 301 266,88 грн, з яких: 299 654,00 грн основного боргу та 3 % річних у розмірі 1 612,88 грн. Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем зобов`язань за договором від 28 грудня 2017 р. № 12 «Про надання іншої субвенції» в частині перерахування до районного бюджету субвенції за листопад та грудень 2018 р. в сумі 149 700,00 грн та 149 954,00 грн за надання соціальних послуг особам, які проживають у місті Новгород-Сіверський Чернігівської області та обслуговуються Новгород-Сіверським територіальним центром соціального обслуговування Райради. На думку позивача, зазначене є порушенням пунктів 3.1, 3.2 договору про надання іншої субвенції.

Господарський суд Чернігівської області рішенням, залишеним без змін постановою апеляційним господарським судом, позов задовольнив частково: стягнув з Міськради на користь Райради суму основного боргу у розмірі 299 654 грн та 3 % річних у розмірі 1 157,57 грн; в іншій частині позову відмовив.

Міськрада звернулася з касаційною скаргою, яку обґрунтувала тим, що спірні правовідносини виникли на підставі неналежного виконання адміністративного договору про надання іншої субвенції, предметом якого є перерахування іншої субвенції загального фонду міського бюджету на надання соціальних послуг особам, які їх потребують (отримують соціальні послуги), що проживають у місті Новгород-Сіверський Чернігівської області та обслуговуються Територіальним центром. Оскільки правовідносини між сторонами врегульовані нормами бюджетного законодавства, на думку скаржника, спір у цій справі не належить до юрисдикції господарського суду, а має вирішуватися в порядку адміністративного судочинства, як такий, що виник з приводу виконання адміністративного договору (пп. 4 ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України).

Великою Палатою Верховного Суду, розглянувши справу, зазначила, що відповідно до п. «б» ч. 2 ст. 76 Бюджетного кодексу України рішенням про місцевий бюджет визначаються, зокрема, бюджетні призначення міжбюджетних трансфертів. Судами попередніх інстанцій встановлено, що рішенням Міськради від 21 грудня 2017 р. № 525 «Про міський бюджет на 2018 рік» було делеговано повноваження міському голові укласти угоду з головою Райради про передачу іншої субвенції з міського бюджету до районного бюджету в межах коштів, визначених цим рішенням. Частинами 1 та 3 ст. 93 БК України визначено, що місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету. Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладання договору.

Згідно з п. 3.2 договору про надання іншої субвенції перерахування субвенції здійснюється відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132, з урахуванням помісячного розподілу цієї субвенції. Відповідно до ч. 2 ст. 101 БК України Верховна Рада Автономної Республіки Крим та місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах такі  види міжбюджетних трансфертів: субвенції на утримання об’єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об’єктів спільного користування; субвенції на виконання інвестиційних проектів, у тому числі на будівництво або реконструкцію об’єктів спільного користування; дотації та інші субвенції. Умови надання субвенцій, зазначених у цій частині статті, визначаються відповідним договором сторін, якщо інше не встановлено БК.

Договір про надання іншої субвенції є публічно-правовим договором, оскільки його укладення врегульовано нормами бюджетного законодавства та передбачає обов’язки Міськради надати іншу субвенцію загального фонду з міського бюджету міста Новгород-Сіверський районному бюджету на надання соціальних послуг особам, які їх потребують (отримують соціальні послуги), що проживають у місті Новгород-Сіверський Чернігівської області та обслуговуються Територіальним центром.

Ураховуючи, що позивач, який є органом місцевого самоврядування, виступає у спірних бюджетних правовідносинах за участю іншого органу місцевого самоврядування не як суб’єкт господарської діяльності, а як суб’єкт владних повноважень, і спір між цими органами виник з приводу реалізації ними своїх управлінських повноважень в бюджетній сфері, визначених ст.ст. 93, 101 БК України, на підставі укладеного адміністративного договору для перерозподілу бюджетних коштів, відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 19 КАС України такий спір належить до юрисдикції адміністративних судів.

Підготував Леонід Лазебний

Повний текст рішення

Продовжити читання →
Натисніть, щоб прокоментувати

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.