Connect with us

В світі

Путіну заборонили відвідувати Олімпійські ігри та чемпіонати світу

Дата публікації:

Президенту Росії Володимиру Путіну в найближчі два роки заборонено відвідувати чемпіонати світу та Олімпійські ігри.

Дане рішення 17 грудня прийняв Спортивний арбітражний суд (CAS), повідомляється на його офіційному сайті. У його рішенні зазначено, що заборона на відвідування великих міжнародних змагань поширюється на президента РФ, прем’єр-міністра та його заступників, міністрів і їх заступників, всієї адміністрації президента, депутатів Державної Думи, голів і заступників державних організацій, а також співробітників слідчого комітету Росії.

Спочатку WADA сподівалося відсторонити Росію на чотири роки, але CAS, залишивши в силі рішення про відсторонення, скоротив термін до двох років. Російські ж спортсмени на Олімпіадах та чемпіонатах світу в найближчі два роки зможуть брати участь тільки в нейтральному статусі — без прапора і гімну. При цьому на Євро-2020 заборона не поширюється. Також у цей період Росія не зможе приймати великі міжнародні турніри або претендувати на їх проведення.

Джерело: Юридичний вісник України

В світі

Шпаргалка для уряду, або Чим корисні для України умови «розлучення» Британії та ЄС?

Опубліковано

on

Усі минулі вихідні бізнес по обидва боки Ла-Маншу читав 1246 сторінок тексту щойно узгодженої угоди між Великою Британією та ЄС. Цей документ, який ще навіть не встигли толком пронумерувати, хоча й не стосується України прямо, все ж досить відчутно вплине й на нашу торговельну політику. Особливо беручи до уваги наше прагнення оновити Угоду про асоціацію.

Але перш за все про реакцію бізнесу, в якій були нотки непевності й розчарування. Скептичні зауваження бізнесу зрозумілі: десятиліття роботи над формуванням внутрішнього ринку зробили торгівлю між державами-членами ЄС дуже комфортною, а кордони — взагалі непомітними. Тому сам факт відновлення формальностей на кордоні Британії і ЄС — це негатив. Але порівняйте його з формальностями, які є на кордоні України з ЄС і зрозумієте: угода Британії та ЄС є на порядок амбітнішою, ніж українська Угода про асоціацію. А тому ця угода — величезна перемога і Британії, і ЄС, і решти світу. У тому числі в ній є багато корисного для України.

Користь політична

Наша інтеграція в ЄС записана на рівні Конституції. Ми вже двадцять років адаптуємо своє законодавство до вимог ЄС. А ще років із 15 Євросоюз нам обіцяє економічну інтеграцію до свого внутрішнього ринку. Але це відбувається так скрипуче і повільно, ніби хтось на практиці вирішив довести правдивість слів Вінстона Черчилля, що успіхом є шлях від розчарування до розчарування без втрати ентузіазму.

Одна з причин — це модель побудови наших відносин із Євросоюзом. Ми часто використовуємо як взірець досвід розширення початку 2000-х років, який уже давно став історією, або норвезьку чи швейцарську моделі, які є надто унікальними. Ми намагалися, наскільки це можливо, реплікувати цей досвід в Угоді про асоціацію і маємо закріплену концепцію internal market treatment (режим внутрішнього ринку). Але на практиці ця ідея шкутильгає на обидві ноги. Питання не лише в тому, що нам здається, що ми заслуговуємо більшого, ніж ЄС готовий дати. Швидше, проблема якраз у тому, щоб створити правильну мову, якою написати доступ на ринок ЄС на основі відповідності правил.

Таким прикладом може стати Угода ЄС і Британії, яка написана мовою торговельного права і торговельної угоди, а не мовою інтеграції з ЄС. Ця угода багато в чому структурована як торгова частина Угоди про асоціацію. Завдяки цьому Києву тепер буде легше проводити порівняння й пояснювати, чого ми насправді хочемо. Це важливо також через те, що від імені ЄС переговори з Британією вели люди, які також відповідають і за відносини з Україною. Тому їм буде зрозуміла представлена тут логіка.

Користь економічна

Угода ЄС з Британією — чи не єдина, яка дає доступ на ринок товарів без винятків. Україна теж має таку амбіцію. Тому очевидно, що в переговорах про оновлення Угоди про асоціацію ми будемо виходити з пропозиції створення режиму вільної торгівлі без вилучень. Так само, як будемо діяти і в наступній фазі переговорів із Британією, які матимуть розпочатися у 2022 році. Умовою для такого доступу ЄС назвав дотримання level playing field (рівні вимоги) — тобто того ж рівня дотримання правил у сфері праці, захисту довкілля, конкуренції та державної допомоги.

Але якщо порівняти розділ XI Угоди між ЄС і Британією, то ви побачите багато спільного з розділами Угоди про асоціацію з Україною, присвяченим торгівлі й сталому розвитку, конкуренції, державній допомозі, співпраці у сфері соціального захисту й захисту довкілля. Тут також стане в пригоді й наш діалог з ЄС про залучення України до Європейського зеленого курсу. Це також наша амбіція — оскільки в рамках Угоди про асоціацію вже де-факто записані зобов’язання щодо рівних вимог, то ми маємо право на повне зняття торговельних бар’єрів ЄС. Тим більше, що Мішель Барн’є вже заявив, що цей принцип стане наріжним елементом торгової політики ЄС для подальших переговорів.

Користь практична

На додаток до того, що угода ЄС з Британією написана в торговому форматі, вона ще й дуже детально виписана — аж до інструкцій із заповнення ліцензій і кольору паперу, на якому їх треба друкувати. Це все вкрай важливо для імплементації нашої Угоди про асоціацію (далі — ЦА). Наприклад, УА лише двома—трьома словами згадує про авторизованих економічних операторів, натомість угода ЄС з Британією прописує ці питання дуже детально, що теж важливо для впровадження нашого митного безвізу. Або ті ж самі автотранспортні перевезення й авіаційний транспорт — у британській угоді дуже детально прописано умови надання цих послуг. Оскільки для нас транспорт стає дедалі важливішим у відносинах з Євросоюзом, його угода з Британією буде непоганою підказкою про те, як ці питання можна врегулювати.

А найцікавіше полягає в тому, що 1246 сторінок тексту охоплюють далеко не всі питання.

До угоди додано ще півтора десятка декларацій про подальші переговори між ЄС і Британією, тож нам є за чим стежити.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

В світі

У Шотландії заговорили про новий референдум

Опубліковано

on

Другого січня перший міністр Шотландії Нікола Стерджен висловила сподівання, що її країна, яка зараз входить до складу Сполученого королівства Великої Британії і Північної Ірландії, після Brexit знову приєднається до Європейського Союзу.

«Протягом близько 50 років членства ми отримували величезну вигоду від чотирьох свобод єдиного ринку, в тому числі — свободи пересування. За цей час понад 230 тисяч осіб з усієї Європи обрали Шотландію своїм домом. Вони стали частиною нас, вони — наші друзі і родина, і ми дійсно хочемо, щоб вони залишилися», — йдеться у зверненні Стерджен.

У відповідь на це прем’єр-міністр Великої Британії Борис Джонсон заявив, що референдуми про незалежність повинні проводитися раз за покоління. Про це він сказав в інтерв’ю BBC, коментуючи ймовірність нового голосування щодо незалежності Шотландії. «Єдине, що я хотів би сказати, це те, що референдуми, з мого досвіду роботи в цій країні, — не дуже веселі події. У них немає, зокрема, об’єднуючої сили в національному дусі, впевнений, вони повинні проводитися тільки раз за покоління», — сказав Джонсон.

Велика Британія за годину до настання 2021 року вийшла з єдиного ринку й остаточно перестала бути членом Європейського Союзу.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

В світі

Хто слухав Вучича?

Опубліковано

on

У Сербії відкрито кримінальне провадження щодо прослуховування президента Александара Вучича.

Як повідомляється, слідство, яке суворо засекречене, триває вже деякий час. Справу веде Сектор внутрішнього контролю МВС Сербії. Прослуховування Вучича розслідується як тяжкий кримінальний злочин за статтею «Спроба повалення конституційного ладу».

Міністр внутрішніх справ Сербії Александар Вулін підтвердив інформацію щодо розслідування. «Ми докопаємося до істини, і судові органи зроблять свою справу. Ми повинні підтвердити, що президента прослуховували, і гарантувати, що це більше не повториться. Поки рано говорити про те, якою була мета прослуховування телефонних розмов президента, але вже точно не доводиться говорити про благі наміри», — заявив міністр. Раніше президент Сербії повідомляв, що його прослуховували досить довго, рік або півтора, і що в нього є докази — записи власних розмов. Він також заявляв, що йому відомо, хто за цим стоїть. Нагадаємо, Вучич виступає за зближення як із ЄС, так і з Росією.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram