Connect with us

В Україні

Банківська «акредитація» нотаріусів суперечить закону

Дата публікації:

Нотаріальна палата України звернулася до Національного банку України з приводу неприпустимості поширеної практики банківських установ щодо так званої «акредитації» нотаріусів.

Як зазначає НПУ, суть даної практики полягає у тому, що банки встановлюють процедури й вимоги щодо допуску до посвідчення правочинів між банком та третіми особами виключно тих нотаріусів, які пройшли «акредитацію» банку.

Для її проведення банки вимагають у нотаріусів документи, які містять персональні дані нотаріуса, членів його сім’ї, працівників (копії паспортів, податкових номерів, трудові договори тощо), що прямо порушує положення Закону України «Про захист персональних даних».

Порядок допуску осіб до здійснення нотаріальної діяльності визначається виключно Законом України «Про нотаріат» та підзаконними актами, виданими на його виконання. Встановлення додаткових процедур «допуску» нотаріуса до наданих йому державою повноважень грубо порушує чинне законодавство.

У випадку, коли нотаріус проходить так звану «акредитацію» банку, тобто зобов’язується вчиняти нотаріальні дії на визначених банком умовах, повністю втрачається один із основних принципів діяльності нотаріуса – незалежність та неупередженість при вчиненні нотаріальних дій.

Міністерство юстиції України листом від 16 листопада 2007 р. № 31-32/999 № 355/2 надало роз’яснення, що дії банківських установ, направлені на «акредитацію» («сертифікацію») нотаріусів, є грубим порушенням нормативних актів, які регулюють нотаріальну діяльність, та посяганням на основні принципи нотаріальної діяльності – професійну незалежність та неупередженість.

Нотаріус вчиняє нотаріальні дії як особа, уповноважена державою, а не надає нотаріальні послуги, тому жодна змагальність або «конкурсні умови» у сфері нотаріату є недопустимими.

Окрім того, впровадження практики штучного перешкоджання доступу до професії наділяє ряд посадових осіб банківських установ додатковими повноваженнями зі встановлення «благонадійних» нотаріусів, а отже, створює умови для корупції на різних рівнях банківського управління.

Практика створення переліку так званих «акредитованих» нотаріусів грубо порушує права фізичних та юридичних осіб на вільний вибір нотаріуса.

З метою захисту прав фізичних та юридичних осіб, професійних прав нотаріусів, НПУ просить НБУ:

  • вжити необхідних заходів для припинення незаконних вимог так званої «акредитації» нотаріусів як обов’язкової умови для можливості вчинення ними нотаріальних дій;
  • довести вищевказану інформацію до банківських установ України з метою запобігання незаконним вимогам щодо так званої «акредитації» нотаріусів.

В Україні

Держдопомогу під час карантину можна буде отримати через «Дію»

Опубліковано

on

Програму підтримки бізнесу за ініціативи Президента України прийнято сьогодні Урядом та спрямовано на розгляд до Верховної Ради.

Ухвалені рішення передбачають:

– допомогу ФОП та найманим працівникам, що працюють у сферах діяльності, які можуть бути закритими через карантин;

– програму збереження робочих місць. У разі посилення карантину роботодавці зможуть отримати до 8 тис. грн одноразової матеріальної допомоги на кожного працівника, робочий час якого скорочено/буде скорочено;

– ініціативи щодо ЄСВ. Підприємства, що зупиняють роботу в разі запровадження жорсткого карантину, отримають компенсацію витрат на сплату єдиного соціального внеску за найманих працівників.

Таку допомогу в розмірі 8 тис. грн можна буде отримати на порталі та в застосунку Дія. Для цього потрібно лише подати заявку, на заповнення якої піде до 5 хвилин часу.

Після заповнення заяви та перевірки її у реєстрах Пенсійного Фонду України заявник отримає матеріальну допомогу на свій рахунок. Загалом очікується, що послугою скористаються 1,6 млн українців.

Умови отримання допомоги для найманого працівника:

– наявність даних у реєстрі;

–  перебування в трудових відносинах з роботодавцем більше 3 місяців;

– роботодавець за працівника впродовж останніх 3 місяців сплатив ЄСВ (Єдиний соцвнесок);

– місячна оплата праці працівника не перевищує 30 тис. грн (станом на жовтень 2020 р.).

Умови отримання допомоги для ФОП:

– наявність даних у реєстрі;

– має бути сплачений ЄСВ за 2 перші квартали 2020 року;

– строк реєстрації повинен бути не менший, ніж 3 місяці до моменту подання заяви на отримання допомоги.

Допомогу отримають ФОП або працівники, якщо їх роботодавець має одну з 6-ти категорій КВЕД:

– 47 – роздрібна торгівля, крім торгівлі автотранспортними засобами та мотоциклами;

– 55 – тимчасове розміщування;

– 56 – діяльність із забезпечення стравами та напоями;

– 59.14 – демонстрація кінофільмів;

– 90 – діяльність у сфері творчості, мистецтва та розваг;

– 93 – діяльність у сфері спорту, організування відпочинку та розваг.

Одна з 6 категорій КВЕД має бути заявлена першою у реєстраційних відомостях станом на 31 жовтня 2020 р.

Читати далі

В Україні

Подання звітів по FATCA відтерміновано до вересня 2021 р.

Опубліковано

on

Служба внутрішніх доходів США листом від 12 листопада повідомила Міністерство фінансів про перенесення для України строку подання звітів про підзвітні рахунки (за звітні періоди з 2014 до 2019 р.) до 30 вересня 2021 р.

Ураховуючи зазначене, фінансові агенти зобов’язані подати до Державної податкової служби України звіти про підзвітні рахунки за 2020 р. та інформацію стосовно звітних періодів із 2014 до 2019 р. до 1 вересня 2021 р.

Перенесення строку подання звітів відбулося після консультацій Міністерства фінансів України зі Службою внутрішніх доходів США через труднощів  запровадження Угоди між Урядом України та Урядом США з поліпшення виконання податкових правил і застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA) та з урахуванням пандемії COVID-19.

Читати далі

В Україні

Зберегти особливий статус академії держуправління вимагає Асоціація міст України

Опубліковано

on

Асоціація міст України звернулась до Президента України з проханням сприяти збереженню особливого статусу Національної академії державного управління при Президентові України.

Як зазначає АМУ, в Україні триває реформа місцевого самоврядування і територіальної організації влади. Головними чинниками успіху реформи є створення якісної законодавчої бази, формування належної фінансової основи та наявність професійних кадрів для її втілення. Підготовкою управлінських кадрів для органів державного управління та місцевого самоврядування вже 25 років займається Національна академія державного управління при Президентові України.

5 листопада 2020 р. був підписаний Указ Президента «Про впорядкування використання об’єктів державної власності, що перебувають в управлінні Державного управління справами» № 487/2020, за яким НАДУ має бути передана до сфери управління Міністерства освіти і науки України.

АМУ стурбована таким рішенням, адже скасування спеціального статусу НАДУ може призвести до руйнування системи підготовки публічних службовців та знівелювати багаторічні зусилля створення власної української традиції підготовки і формування державно-управлінських кадрів.

Крім того, це ставить під сумнів успішне завершення децентралізаційної реформи, оскільки передбачалося, що саме на базі НАДУ проходитимуть підготовку службовці нового рівня – префекти, які мають бути професійними фахівцями у сфері державного управління та місцевого самоврядування.

Також Асоціація міст України направила лист Голові Верховної Ради України та звернулася до Прем’єр-міністра України щодо збереження особливого статусу Національної академії державного управління при Президентові України.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram