Connect with us

В Україні

Безпека на дорогах — безпека життя, або Як зменшити травматизм і смертність на українських дорогах?

Опубліковано

Віктор КОВАЛЬСЬКИЙ

У середу в Україні випав перший сніг. І хоча він ледь-ледь припорошив землю, ситуація з аварійністю на українських дорогах різко зросла. Лише в Києві за цей день зафіксовано понад 500 ДТП. Що з цим робити?

Для стабілізації ситуації патрульна поліція ще раніше посилила вимоги до водіїв. Мова про обмеження швидкісного режиму, штрафи за невикористання пасків безпеки тощо. Хоча очевидних результатів це поки що не принесло.

Це підтвердило й проведене нещодавно дослідження ГО «Vision Zero» та Центру демократії і верховенства права в обласних центрах України, яке засвідчило, що середній показник використання тих же пасків безпеки складає всього-навсього 23 відсотки (в минулому році лише кожен шостий водій не забував використовувати цей засіб безпеки). Серед міст із найнижчим показником використання пасків безпеки – Хмельницький (9,1%), Миколаїв (10,4%) та Кропивницький (11,8%). Й хоча загальна динаміка є позитивною, але в цілому стан справ, відверто кажучи, поганий. А в невеликих містах та сільській місцевості ситуація ще гірша. Звідси й дуже велика кількість загиблих та травмованих серед учасників дорожнього руху.

Як відомо, законопроектом № 8492, прийнятим у першому читанні у вересні цього року, значно збільшується штраф за невикористання паска безпеки — з 51 до 850 гривень. Хоча й це, думаю, кардинально на ситуацію не вплине, зважаючи на те, що Україна на сьогодні є рекордсменом у Європі за кількістю ДТП та тяжкістю їх наслідків. Певно тому на державному рівні було прийнято рішення провести черговий Тиждень безпеки дорожнього руху (триватиме він до 18 листопада). Такі тижні відбуваються декілька років поспіль і мають основним завдання привернути уваги суспільства до проблем, пов’язаних із дорожньо-транспортними пригодами, а ще сприяти практичній взаємодії служб і відомств, які працюють у сфері безпеки дорожнього руху, об’єднати їх зусилля задля зменшення аварійності на дорогах та вкотре привернути увагу державних інституцій до проблеми безпеки руху. У рамках цьогорічного Тижня безпеки 15 листопада в Києві пройшов Національний форум з безпеки дорожнього руху, в якому взяли участь, у тому числі, й іноземні фахівці і на якому вивчався досвід різних країн із розв’язання цієї проблеми, зокрема Ізраїлю. А 16 листопада в загальноосвітніх навчальних закладах у взаємодії з регіональними підрозділами Міністерства освіти і науки України буде проведено єдиний національний урок «Безпека на дорозі — безпека життя». За словами першого заступника начальника департаменту патрульної поліції Олексія Білошицького, проведення таких акцій, як Тиждень безпеки дорожнього руху, є дуже важливим, бо вони спрямовані на те, щоб суттєво знизити кількість ДТП в Україні, особливо тих, де є травмовані та загиблі.

Звісно, такі заходи потрібні й певний ефект від них є. Біда в тому, що проблема ця надто серйозна й одними пропагандистськими заходами її не вирішити. Що робить уряд для цього? Як зазначив генеральний директор директорату з безпеки на транспорті Міністерства інфраструктури України Антон Щелкунов, Кабінетом Міністрів щорічно виділяються кошти на безпеку дорожнього руху. Так, у цьому році виділено 2,6 мільярда, а на 2019-й передбачається 2,5 млрд гривень. Куди вони йдуть? Як було заявлено, «на суму 690 мільйонів гривень передбачено придбання спеціального технічного приладдя для встановлення стану алкогольного та наркотичного сп’яніння, придбання та обладнання транспортних засобів Національної поліції мобільними пристроями контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото- і відеофіксації…».

Крім того, згаданим законопроектом передбачено встановлення 180 об’єктів освітлення пішохідних переходів та аварійно-небезпечних ділянок автомобільних доріг протяжністю 122 кілометри, 127 об’єктів-світлофорів на пішохідних переходах та на автомобільних перехрестях. І це практично все, що планує влада.

Гадаю, що такими темпами й підходами дану проблему Україна не вирішить ніколи. Залишається думати нам — і водіям, і пішоходам — по свою й чужу безпеку. За нас це не зробить ніхто.

Джерело: Юридичний вісник України

Продовжити читання →
Натисніть, щоб прокоментувати

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.