Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

В Україні

Безпека на дорогах — безпека життя, або Як зменшити травматизм і смертність на українських дорогах?

Опубліковано

on

Віктор КОВАЛЬСЬКИЙ

У середу в Україні випав перший сніг. І хоча він ледь-ледь припорошив землю, ситуація з аварійністю на українських дорогах різко зросла. Лише в Києві за цей день зафіксовано понад 500 ДТП. Що з цим робити?

Для стабілізації ситуації патрульна поліція ще раніше посилила вимоги до водіїв. Мова про обмеження швидкісного режиму, штрафи за невикористання пасків безпеки тощо. Хоча очевидних результатів це поки що не принесло.

Це підтвердило й проведене нещодавно дослідження ГО «Vision Zero» та Центру демократії і верховенства права в обласних центрах України, яке засвідчило, що середній показник використання тих же пасків безпеки складає всього-навсього 23 відсотки (в минулому році лише кожен шостий водій не забував використовувати цей засіб безпеки). Серед міст із найнижчим показником використання пасків безпеки – Хмельницький (9,1%), Миколаїв (10,4%) та Кропивницький (11,8%). Й хоча загальна динаміка є позитивною, але в цілому стан справ, відверто кажучи, поганий. А в невеликих містах та сільській місцевості ситуація ще гірша. Звідси й дуже велика кількість загиблих та травмованих серед учасників дорожнього руху.

Як відомо, законопроектом № 8492, прийнятим у першому читанні у вересні цього року, значно збільшується штраф за невикористання паска безпеки — з 51 до 850 гривень. Хоча й це, думаю, кардинально на ситуацію не вплине, зважаючи на те, що Україна на сьогодні є рекордсменом у Європі за кількістю ДТП та тяжкістю їх наслідків. Певно тому на державному рівні було прийнято рішення провести черговий Тиждень безпеки дорожнього руху (триватиме він до 18 листопада). Такі тижні відбуваються декілька років поспіль і мають основним завдання привернути уваги суспільства до проблем, пов’язаних із дорожньо-транспортними пригодами, а ще сприяти практичній взаємодії служб і відомств, які працюють у сфері безпеки дорожнього руху, об’єднати їх зусилля задля зменшення аварійності на дорогах та вкотре привернути увагу державних інституцій до проблеми безпеки руху. У рамках цьогорічного Тижня безпеки 15 листопада в Києві пройшов Національний форум з безпеки дорожнього руху, в якому взяли участь, у тому числі, й іноземні фахівці і на якому вивчався досвід різних країн із розв’язання цієї проблеми, зокрема Ізраїлю. А 16 листопада в загальноосвітніх навчальних закладах у взаємодії з регіональними підрозділами Міністерства освіти і науки України буде проведено єдиний національний урок «Безпека на дорозі — безпека життя». За словами першого заступника начальника департаменту патрульної поліції Олексія Білошицького, проведення таких акцій, як Тиждень безпеки дорожнього руху, є дуже важливим, бо вони спрямовані на те, щоб суттєво знизити кількість ДТП в Україні, особливо тих, де є травмовані та загиблі.

Звісно, такі заходи потрібні й певний ефект від них є. Біда в тому, що проблема ця надто серйозна й одними пропагандистськими заходами її не вирішити. Що робить уряд для цього? Як зазначив генеральний директор директорату з безпеки на транспорті Міністерства інфраструктури України Антон Щелкунов, Кабінетом Міністрів щорічно виділяються кошти на безпеку дорожнього руху. Так, у цьому році виділено 2,6 мільярда, а на 2019-й передбачається 2,5 млрд гривень. Куди вони йдуть? Як було заявлено, «на суму 690 мільйонів гривень передбачено придбання спеціального технічного приладдя для встановлення стану алкогольного та наркотичного сп’яніння, придбання та обладнання транспортних засобів Національної поліції мобільними пристроями контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото- і відеофіксації…».

Крім того, згаданим законопроектом передбачено встановлення 180 об’єктів освітлення пішохідних переходів та аварійно-небезпечних ділянок автомобільних доріг протяжністю 122 кілометри, 127 об’єктів-світлофорів на пішохідних переходах та на автомобільних перехрестях. І це практично все, що планує влада.

Гадаю, що такими темпами й підходами дану проблему Україна не вирішить ніколи. Залишається думати нам — і водіям, і пішоходам — по свою й чужу безпеку. За нас це не зробить ніхто.

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

До 75 000 доларів на розвиток стартапу

Опубліковано

on

Міністерство фінансів України повідомляє про початок роботи Українського Фонду Стартапів.

Фонд зі статутним капіталом у 390 000 000 грн забезпечуватиме грантове фінансування компаній з інноваційним продуктом на ранній стадії розвитку.

Відбирати проекти до фінансування з тих, що подаватимуть заявки, будуть незалежна комісія та експертна рада, а визначати стратегічні напрямки – наглядова рада.

Розмір гранту на 1 проект може досягати 75 000 доларів США, тобто – до 2 000 000 грн.

Витрати учасників, які зможуть отримати фінансування, включають:

  • створення прототипу;
  • підтвердження концепції;
  • розвиток бізнесу, реєстрацію прав інтелектуальної власності;
  • тестування та пілотування розроблених інноваційних рішень/технологій;
  • підготовку бізнес-планів для подальшого залучення акціонерного та боргового капіталу;
  • витрати на комерціалізацію продукту; тощо.

Планується, що у вересні буде оголошено про старт програм Фонду.

Читати далі

В Україні

Без знання англійської до університету не візьмуть

Опубліковано

on

Міністерство освіти і науки України повідомляє, про затвердження Концепції розвитку англійської мови в університетах.

Передбачається, що випускники бакалаврату здаватимуть обов’язкове ЗНО з іноземної мови.

Щоб поступити до вишу необхідно буде мати рівень В1 чи більше, а під час випуску з вищого освітнього закладу студенти повинні будуть мати рівень В2.

МОН встановлює цілі, за якими до 2023 р. всі студенти повинні оволодіти англійською мовою на рівні В1.

Концепція передбачає походження скринінгового тесту всіма абітурієнтами для визначення рівня володіння іноземною мовою, та у випадку невідповідності – абітурієнти повинні будуть пройти інтенсивний курс вивчення мови.

Для магістрів та докторів філософії обов’язковим мовним рівнем буде В2 відповідно.

Концепція передбачає у короткочасній перспективі поширити іспит з іноземної мови на всі магістерські спеціальності, а у середньостроковій – запровадити оцінювання англійської мови як компонента єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ).

Також будуть створені доступні онлайн-курси для самостійного вивчення англійської мови.

Читати далі

В Україні

Типові помилки в заявках на переміщення пального

Опубліковано

on

Державна фіскальна служба України відзначила типові помилки оформлення заявок на переміщення пального.

Зокрема, під час складання заявок на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними (форма J/F 1304901), має бути накладений кваліфікований електронний підпис бухгалтера та печатка.

Багато хто накладає лише один КЕП як керівник юридичної особи чи ФОП, що призводить до неприйняття документу.

Окрім того, у колонці 14 має зазначатися ідентифікатор об’єкта оподаткування, який у той самий час відсутній в інформації про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, про які до контролюючого органу направлено повідомлення відповідно до п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України.

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.