Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

В Україні

Безпека на дорогах — безпека життя, або Як зменшити травматизм і смертність на українських дорогах?

Опубліковано

on

Віктор КОВАЛЬСЬКИЙ

У середу в Україні випав перший сніг. І хоча він ледь-ледь припорошив землю, ситуація з аварійністю на українських дорогах різко зросла. Лише в Києві за цей день зафіксовано понад 500 ДТП. Що з цим робити?

Для стабілізації ситуації патрульна поліція ще раніше посилила вимоги до водіїв. Мова про обмеження швидкісного режиму, штрафи за невикористання пасків безпеки тощо. Хоча очевидних результатів це поки що не принесло.

Це підтвердило й проведене нещодавно дослідження ГО «Vision Zero» та Центру демократії і верховенства права в обласних центрах України, яке засвідчило, що середній показник використання тих же пасків безпеки складає всього-навсього 23 відсотки (в минулому році лише кожен шостий водій не забував використовувати цей засіб безпеки). Серед міст із найнижчим показником використання пасків безпеки – Хмельницький (9,1%), Миколаїв (10,4%) та Кропивницький (11,8%). Й хоча загальна динаміка є позитивною, але в цілому стан справ, відверто кажучи, поганий. А в невеликих містах та сільській місцевості ситуація ще гірша. Звідси й дуже велика кількість загиблих та травмованих серед учасників дорожнього руху.

Як відомо, законопроектом № 8492, прийнятим у першому читанні у вересні цього року, значно збільшується штраф за невикористання паска безпеки — з 51 до 850 гривень. Хоча й це, думаю, кардинально на ситуацію не вплине, зважаючи на те, що Україна на сьогодні є рекордсменом у Європі за кількістю ДТП та тяжкістю їх наслідків. Певно тому на державному рівні було прийнято рішення провести черговий Тиждень безпеки дорожнього руху (триватиме він до 18 листопада). Такі тижні відбуваються декілька років поспіль і мають основним завдання привернути уваги суспільства до проблем, пов’язаних із дорожньо-транспортними пригодами, а ще сприяти практичній взаємодії служб і відомств, які працюють у сфері безпеки дорожнього руху, об’єднати їх зусилля задля зменшення аварійності на дорогах та вкотре привернути увагу державних інституцій до проблеми безпеки руху. У рамках цьогорічного Тижня безпеки 15 листопада в Києві пройшов Національний форум з безпеки дорожнього руху, в якому взяли участь, у тому числі, й іноземні фахівці і на якому вивчався досвід різних країн із розв’язання цієї проблеми, зокрема Ізраїлю. А 16 листопада в загальноосвітніх навчальних закладах у взаємодії з регіональними підрозділами Міністерства освіти і науки України буде проведено єдиний національний урок «Безпека на дорозі — безпека життя». За словами першого заступника начальника департаменту патрульної поліції Олексія Білошицького, проведення таких акцій, як Тиждень безпеки дорожнього руху, є дуже важливим, бо вони спрямовані на те, щоб суттєво знизити кількість ДТП в Україні, особливо тих, де є травмовані та загиблі.

Звісно, такі заходи потрібні й певний ефект від них є. Біда в тому, що проблема ця надто серйозна й одними пропагандистськими заходами її не вирішити. Що робить уряд для цього? Як зазначив генеральний директор директорату з безпеки на транспорті Міністерства інфраструктури України Антон Щелкунов, Кабінетом Міністрів щорічно виділяються кошти на безпеку дорожнього руху. Так, у цьому році виділено 2,6 мільярда, а на 2019-й передбачається 2,5 млрд гривень. Куди вони йдуть? Як було заявлено, «на суму 690 мільйонів гривень передбачено придбання спеціального технічного приладдя для встановлення стану алкогольного та наркотичного сп’яніння, придбання та обладнання транспортних засобів Національної поліції мобільними пристроями контролю за дотриманням правил дорожнього руху з функціями фото- і відеофіксації…».

Крім того, згаданим законопроектом передбачено встановлення 180 об’єктів освітлення пішохідних переходів та аварійно-небезпечних ділянок автомобільних доріг протяжністю 122 кілометри, 127 об’єктів-світлофорів на пішохідних переходах та на автомобільних перехрестях. І це практично все, що планує влада.

Гадаю, що такими темпами й підходами дану проблему Україна не вирішить ніколи. Залишається думати нам — і водіям, і пішоходам — по свою й чужу безпеку. За нас це не зробить ніхто.

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Посилені штрафи для євробляхарів – з 22 серпня

Опубліковано

on

Державна фіскальна служба України нагадала, що водії «на литовських номерах» ще мають змогу переоформити авто без посилених санкцій.

Верховною Радою України Законом «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про електронні довірчі послуги» від 16 травня 2019 р. № 2725-VIII відтерміновано набрання чинності нормами ПКУ та Митного кодексу щодо посилення адмінвідповідальності за порушення щодо переміщення транспорту в митних режимах тимчасового ввезення і транзиту.

Суворі санкції діятимуть з 22 серпня 2019 р.

У ДФС вказали, що у разі перевищення строку доставки авто від 20 до 30 діб штраф складатиме 85 000 грн, а перевищення 30 діб чи у випадку розкомплектування транспорту – 170 000 грн, або конфіскація авто.

Такі ж санкції передбачені і при перевищенні строків тимчасового ввезення авто.

Діючі санкції значно «поблажливіші», зокрема перевищення строку тимчасового ввезення/вивезення товарів більше ніж на 10 діб тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Посилені ж санкції передбачені Законом «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» від 8 листопада 2018 р. № 2612-VIII.

Читати далі

В Україні

На дорогах України побільшало радарів TruCam

Опубліковано

on

Із 13 травня кількість радарів TruCam, які фіксують швидкість на українських дорогах, зросла до 100.

Про це заявив заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький, повідомляє сайт МВС. «До тих 75, що вже працювали, додалио ще 25 — на ділянках з підвищеною аварійністю, причиною якої є переважно саме перевищення дозволеної швидкості», — підкреслив він.

Як зазначається, в місцях вимірювання швидкості стоятимуть попереджувальні знаки та службові автомобілі з увімкненими проблисковими маячками. «Все максимально відкрито і з максимальним попередженням, адже наша мета — не притягнути до відповідальності якомога більше, а попередити правопорушення, знизити швидкість. Залишається лише одне — пильнувати за знаками й не порушувати. І пам’ятати, що швидкість убиває», — заявив О. Білошицький.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

В Україні

Мін’юст стягнув майже два млрд гривень аліментів

Опубліковано

on

Від початку року державні виконавці стягнули 1,8 млрд грн аліментів, що на 598 млн грн більше ніж за аналогічний період 2018 року.

Про це повідомила заступник міністра юстиції з питань виконавчої служби Світлана Глущенко. «Загалом маємо динаміку збільшення стягнень аліментів майже в половину, порівняно з аналогічним періодом 2018 року, тому можна з упевненістю сказати, що закони працюють», — цитує заступник міністра прес­служба Мін’юсту.

За словами чиновниці, усього державні виконавці захистили економічні права понад 356 тисяч українських дітей з початку цього року. З них понад 50 тисяч у Дніпропетровській області, більш як 24 — у Донецькій, майже 23 — у Запорізькій та Київській областях.

Джерело: Юридичний вісник України

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.