В Україні
Безперешкодний допуск екоінспекторів у порти спричинить повернення необґрунтованих штрафів
Комітет з логістики Європейської Бізнес Асоціації занепокоєні нещодавньою заявою нового очільника Держекоінспекції щодо необхідності відновлення безперешкодного доступу інспекторів до портових зон для здійснення контролю забруднення акваторій.
Проблема діяльності Держекоінспекції в портах, зокрема, неправомірних перевірок суден, порушувалася представниками портової галузі неодноразово протягом останніх кількох років.
Урядом України лише у липні-серпні 2019 р. було затверджено два відповідних Порядки – щодо взаємодії Адміністрації морських портів України (АМПУ) та Держекоінспекції із забезпечення дотримання законодавства про охорону навколишнього природного середовища у разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту та щодо перевірки суден, взяття проб води та проведення їх аналізу.
З цього часу було визначено чіткий та єдиний алгоритм перевірок та встановлено вимоги до процедури їх проведення, а також визначено дії АМПУ та державних інспекторів з охорони навколишнього природного середовища при встановленні факту забруднення.
Враховуючи ситуацію з безпідставним втручанням морських екоінспекторів, що відбувалася довгий час у портах України, численних позовів з боку бізнесу щодо необґрунтованих стягнень з суден, компанії-члени Асоціації мають перестороги з приводу повернення додаткових повноважень інспекторам на територіях порту.
«Для повноцінного функціонування механізму перевірки суден та призначення відповідного відшкодування, у разі виявлення порушень, залишається необхідною розробка та затвердження Порядку обчислення розміру відшкодування та сплати збитків, заподіяних внаслідок забруднення із суден, кораблів та інших плавучих засобів територіальних і внутрішніх морських вод України», – зазначила співголова Комітету з логістики Асоціації Ольга Копійка.
Експерти Асоціації активно долучалися до роботи над підготовкою нормативно-правових актів щодо екологічного контролю у морських портах та порядку взаємодії ДП «АМПУ» та Держекоінспекції у разі виявлення випадків скидання суднами забруднюючих речовин у межах акваторії порту та готові надавати експертну підтримку й надалі при розробці Порядку обчислення розміру відшкодування.