В Україні
Більшість скарг на банки стосуються кредитних договорів
Національний банк повідомляє, що за 2019 рік до НБУ надійшло майже 17 тис. звернень громадян, що на 25% більше, ніж у 2018 р. (13,3 тис. звернень).
До жовтня 2019 р. розглядом звернень громадян займалися фахівці Управління діловодства Департаменту забезпечення діяльності Національного банку України. Після ухвалення закону про захист прав споживачів фінансових послуг ця функція передана новому підрозділу – Управлінню захисту прав споживачів фінпослуг.
Більшість звернень споживачів, які опрацював новий підрозділ, стосуються:
- відносин споживачів фінансових послуг та банків за кредитними договорами (33%);
- роботи платіжних систем та розрахунків (25%);
- обслуговування в банках (10%);
- відносин із небанківськими установами (7%).
67% звернень містили ознаки порушень прав споживачів.
Серед них: оманлива реклама депозитів, різна процентна ставка у договорі та під час фактичного розрахунку, збільшення кредитного ліміту для погашення попереднього боргу, самовільне списання коштів із зарплати чи інших нарахувань у рахунок погашення боргу, продовження депозиту без погодження із споживачем та інші порушення.
Більшість звернень споживачів – 64% – стосуються банків.
Усього Національний банк отримав звернення щодо 53 банків, а найбільше – найбільше – щодо роботи трьох із них (яких саме – не повідомляється).
You must be logged in to post a comment Login