Connect with us

В Україні

Кількість скарг від підприємців збільшилася на 12%

Опубліковано

За повідомленням прес-служби Ради бізнес-омбудсмена, перший квартал 2020 р., незважаючи на скорочення ділової активності внаслідок запровадження карантину у другій половині березня, відзначився зростанням кількості скарг підприємців.

Рада бізнес-омбудсмена отримала 462 звернення щодо порушень держорганів (на 12% більше проти ІV кварталу 2019 р.) та закрила 295 справ (на 18% більше проти ІV кварталу 2019 р.).

Підприємці звертатися з новими проблемами, що стосувалися безпосередньо впливу карантину на бізнес: заборона реекспорту медичної продукції, відмова у реєстрації платника податків, необґрунтовані розпорядження про закриття магазинів, безпідставна заборона проведення навчання онлайн.

«Цього кварталу ми допомогли бізнесу повернути та заощадити 231 млн. грн. Крім цього, припинили десятки випадків порушень держслужбовців, допомоги виконати рішення судів, закрити безпідставні кримінальні справи, отримати дозволи та ліцензії. Серед скаржників, які відповіли на запит про зворотній зв’язок, 99% залишилися задоволеними співпрацею з нами», – зауважив бізнес-омбудсмен Марчін Свєнчіцький.

У І кварталі 2020 р. 84% всіх звернень стосувалися таких 5-ти питань.

Податкові питання (58%). Кількість звернень з податкових питань збільшилась проти ІV кварталу 2019 р. та І кварталу 2019 р. Зростання було зумовлене збільшенням кількості скарг з ключових предметів: податкових перевірок, кримінальних справ з податкових питань та блокування податкових накладних. Щодо податкових накладних, то найбільше хвилює включення платників податків до списків ризикових (44%) та виконання судових рішень щодо реєстрації податкових накладних (38%), в той час як «класичні» скарги з блокування накладних становлять лише 18%.

Дії правоохоронних органів (11%). Компанії більше скаржилися на Національну поліцію, зокрема, повідомили про більшу кількість випадків процедурних зловживань, тоді як кількість звернень щодо бездіяльності, навпаки, зменшилась. Водночас Рада отримала менше звернень стосовно органів Прокуратури та Служби безпеки України порівняно з ІV кварталом 2019 р. та І кварталом 2019 р.

Дії місцевих органів влади (7%). У звітному періоді Рада отримала 33 скарги – це майже в 4 рази більше порівняно з IV кварталом 2019 р. та вдвічі більше проти І кварталу 2019 р.

Дії державних регуляторів (4%). Кількість скарг на дії державних регуляторів зменшилась приблизно на третину порівняно з ІV кварталом 2019 р. та І кварталом 2019 р. Як порівняти з попереднім кварталом, підприємства менше скаржилися на дії ДАБІ та АМКУ, тоді як кількість скарг на дії Держгеокадастру зросла.

Митні питання (4%). У звітному кварталі кількість скарг на дії митників зросла. Отримано 18 звернень – на 8 скарг більше порівняно з IV кварталом 2019 р. більше скарг, пов’язаних з визначенням митної вартості товарів та затримками митного оформлення.

На основі розгляду понад 7000 скарг РБО розробила дві брошури з практичними рекомендаціями для бізнесу.

З повною версією квартального звіту можна ознайомитись за посиланням.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.