В Україні
Книгу відгуків та пропозицій остаточно скасовано
Мінекономіки замінило паперову Книгу відгуків та пропозицій на сучасні цифрові інструменти захисту прав споживачів.
До цього підприємці були змушені витрачати час та значні кошти на адміністрування Книги відгуків та пропозицій, яка знаходилася у кожному торговому відділі та у кожному залі закладу громадського харчування. В рік такі витрати сягали понад 44 млн гривень. В цю суму включалися й організаційні витрати, призначення відповідального за книгу, розгляд скарг.
Нині є більш ефективні та зручні інструменти контролю та захисту прав споживачів: можна залишати свої відгуки через «гарячу лінію», електронне та класичне листування чи соціальні мережі. Крім того, споживачі можуть звернутися до Держпродспоживслужби та її територіальних органів за захистом порушених прав як в паперовому, так і електронному вигляді.
В територіальних органах Держпродспоживслужби та в багатьох місцевих держадміністраціях створені та функціонують консультаційно-інформаційні служби, де споживачі можуть отримати інформацію та допомогу щодо захисту своїх прав.