Connect with us

В Україні

Куди зникають мільйони з лісгоспів Волині?

Дата публікації:

Олександр МІСЮРА,
підприємець-лісопереробник

Волинський ліс: комусь вигода, а комусь і шкода. 

Трохи статистики

Середній місячний об’єм лісоматеріалів, який переробляється лісгоспами Волині — 25 тисяч м3 кругляку. З цієї сировини в результаті переробки виходить 9 505,7 м3 готової продукції, таким чином коефіцієнт складає 2,63. Експортують державні підприємства свою перероблену продукцію за ціною 1 кубометр = 93 євро, хоча справжня ринкова вартість — 115 євро. (Різниця з кожного кубометра — 22 євро). Далі. Якщо запропонувати палетну дошку за ціною 93 євро за 1 кубометр, то заінтересованих покупців не те що шукати не доведеться, лісгоспи вимушені будуть відбиватися в прямому розумінні цього слова від них. Рахуємо упущену вигоду: 22 євро множимо на 9505,7 м3 і вийде серйозна сума в 209 125 євро щомісячно. Якщо рахувати за середнім курсом євро до гривні (1 євро = 34,25 гривні), то сума упущеної вигоди складає понад 7 мільйонів гривень на місяць.

Про ситуацію, якою вона є

Звісно, такі ризики від господарської діяльності можна було б якось мотивувати, в тому числі особливостями зовнішньо-економічної діяльності, довгостроковими контрактами тощо. Однак, усе це зводиться більше до переслідування особистих комерційних інтересів. Звісно, з такими тіньовими коштами у формі готівки можна впливати на різні процеси і навіть на контролюючі органи. Як свідчать розрахунки, лісгоспам набагато вигідніше продавати ліс кругляком на відритих торгах, аніж займатися його переробкою. Посудіть самі, середня ціна лісу-кругляку класів «С», «D» коливалася в межах 1 250 грн (без ПДВ) за 1 м3 , а для виготовлення того ж кубометру готової продукції державному підприємству необхідно використати майже три (2,63 м3 ) кругляку, іншими словами — 3 287 грн, що дорівнює 96 євро. Продавши деревину приватним лісопереробникам без подальшої власної переробки й експорту державний сектор економіки отримав би, принаймні, на 3 євро більше з кожного метра кубічного. При тому враховуючи місячні об’єми переробки сировини, а це 9505,7 м3 , недоотриманих коштів за один місяць назбирається до мільйона гривень (976 710 грн). Це знову та ж упущена вигода й своєрідна плата за відмову від відкритих торгів деревиною. Обласні управління лісових і мисливських господарств неефективно «координують» діяльність лісгоспів області й не спроможні оперативно виходити з кризових ситуацій. Результат — упущена вигода і в першому, і в другому випадках досягає мільйонів гривень. А якщо додати до цих розрахунків відсутність в Україні прозорого ринку деревини, маніпуляції під час рубок і транспортування, то можна дійти висновку, що окремим чиновникам та підприємцям волинський ліс приносить вигоду, у програші залишаються місцеві громади та суспільство. Можна порівняти господарський, матеріально-технічний стан лісгоспів, які не мають власної переробки деревини, а тому й активно розвиваються, з тими, хто це здійснює. Результати ефективності господарювання лежать на поверхні, їх можна помітити навіть неозброєним оком. Що ж роботи в такому випадку? Нічого особливого — велосипед новий вигадувати непотрібно, є потреба в елементарних заходах: кадровій реформі, наведенні порядку й забороні власної переробки і системних підходах до управління лісовою сферою, створення відкритих та прозорих правил ринку деревини. А щодо упущеної вигоди, то вона для державних підприємств майже завжди дорівнює надмірним прихованим доходам чиновників лісового господарства. Обласні управління лісових і мисливських господарств, на жаль, продовжують нав’язувати керівникам лісгоспів неефективну власну переробку й нарощувати її об’єми! Парадокс, чи не так? Однак, коли заглянути за лаштунки прихованого господарювання, стає зрозумілою їхня логіка, а це — власне збагачення.

Сподіваюся, рано чи пізно, відповідальні чиновники зможуть порахувати й звести цифри та числа, пов’язані з власною переробкою деревини та тіньовим обігом природних ресурсів, до купи й навести елементарний порядок у цій сфері, що суттєво збільшить надходження до різних бюджетів та покращить матеріальне становище місцевих громад.

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

Реабілітація працюючих у разі ускладнень від COVID-19 – за кошти ФССУ

Опубліковано

on

Фонд соціального страхування України інформує, що за наявності медичних показань, застраховані особи, які перехворіли на COVID-19 та мають ускладнення, мають право пройти реабілітаційне лікування на базі санаторно-курортних закладів за кошти Фонду соціального страхування України.

Пройти курс відновного лікування за кошти ФССУ після перенесеної коронавірусної хвороби застраховані особи можуть на базі реабілітаційних відділень санаторно-курортних закладів. Право на таке лікування мають усі працевлаштовані українці за наявності медичних показань за профілями медичної реабілітації, за якими надаються послуги з реабілітаційного лікування за кошти Фонду. Зокрема, у разі ускладнень за профілем кардіо-пульмонарної реабілітації та нейрореабілітації.

«Застрахована особа направляється на лікування до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу за кошти Фонду за наявності висновку лікарсько-консультативної комісії лікарні (ЛКК), де перебуває пацієнт. Відновне лікування розпочинається одразу після закінчення гострого періоду захворювання в разі наявності обмежень життєдіяльності та виконання трудової діяльності», – зазначила начальниця управління медичних і соціальних послуг виконавчої дирекції ФССУ Олена Пухка.

Після оформлення висновку ЛКК заклад охорони здоров’я інформує робочий орган Фонду про потребу застрахованої особи в подальшому лікуванні на базі реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу. Пацієнт передає представнику Фонду відповідну заяву про забезпечення лікуванням для подальшого укладення тристороннього договору із санаторно-курортним закладом. 100% вартості відновлювального лікування, потрібного людині, покривається за рахунок коштів Фонду соціального страхування України.

Усі санаторно-курортні заклади, до яких направляються пацієнти за кошти Фонду, суворо дотримуються наявних протиепідемічних заходів для протидії поширенню коронавірусної інфекції і гарантують безпеку застрахованих осіб. На лікування направляються пацієнти, які вже перехворіли на COVID-19 та не знаходяться у гострій стадії захворювання.

Крім того, для застрахованої особи, яка направляється на реабілітаційне лікування, ФССУ фінансує надання допомоги по тимчасовій непрацездатності за весь час перебування у санаторно-курортному закладі.

У разі наявності питань або потреби в консультації щодо проходження реабілітації за кошти Фонду, застраховані особи можуть звертатися до відповідних управлінь виконавчої дирекції ФССУ за територіальною ознакою.

Тут – контакти гарячих ліній у розрізі регіонів.

Читати далі

В Україні

ЦНАПи надають всі адмінпослуги у період карантину

Опубліковано

on

Міністерство цифрової трансформації України інформує, що у період карантину ЦНАП надають всі адмінпослуги без зміни у графіку.

Час прийому є загальним та єдиним для всіх адмінпослуг, що надаються у ЦНАП.

6 днів на тиждень та 7 годин на день у ЦНАП, утворених:

– Київською, Севастопольською міською, районною у місті Києві, Севастополі державною адміністрацією (у тому числі їх територіальних підрозділах);

– міськими радами.

В усіх інших ЦНАП – від 5 днів на тиждень та 7 годин на день.

У територіальних підрозділах ЦНАП, а також у віддалених та пересувних робочих місцях адміністраторів час прийому громадян визначається органом, що утворив ЦНАП.

Читати далі

В Україні

ЄСПЛ визнав прийнятною справу за позовом України проти Російської Федерації щодо Криму

Опубліковано

on

Велика Палата Європейського суду з прав людини у Страсбурзі винесла рішення про прийнятність міждержавної справи за позовом України проти Російської Федерації № 20958/14 (щодо Криму).

Справа стосується порушень прав людини на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь з 27 лютого 2014 р., коли Російська Федерація встановила  контроль над цією територією. Заява Уряду України охоплює скарги на систематичні порушення РФ прав людини, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод та Протоколів до неї, зокрема заборони катування, права на свободу та особисту недоторканість, права на справедливий суд, права на повагу до приватного і сімейного життя, свободи думки, совісті і релігії, свободи висловлювання поглядів, свободи зібрань та об’єднання, права приватної власності тощо.

ЄСПЛ тепер перейде до розгляду суті справи, Уряд України надасть позицію щодо безпосередніх порушень РФ прав людини на тимчасово окупованій території АР Крим та м. Севастополь.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram