Connect with us

В Україні

Перевезення під час карантину – без дозволів, з погодженням маршруту

Під час вебінару «Покарання за порушення карантинних обмежень» учасники поставили низку запитань, на які у форматі вебінару не вдалося відповісти.

От одне з запитань: Фізична особа перебуває в договірних відносинах з підприємством, якому надає послуги з перевезення. В квітні особа здійснювала перевезення робітників підприємства до робочих місць без відповідного дозволу, яке повинно було отримати підприємство. Перевізника було зупинено працівниками ДПС тричі протягом одного тижня та складено три протоколи за ст. 44-3 КУпАП, які передані на розгляд до суду. Як в цьому випадку правильно вистроїти захист перевізника в суді?

Відповідно до абз. 3 пп. 9 п. 2 Постанови КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 (зі змінами внесеними постановою КМУ № 255 від 2 квітня 2020 р.) заборонено регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у міському, приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, зокрема пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі, крім перевезення:

службовими та/або орендованими автомобільними транспортними засобами працівників підприємств, закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують охорону здоров’я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв’язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення, сфери оборони, правопорядку та цивільного захисту, об’єктів критичної інфраструктури, які мають безперервний промисловий цикл, за умови забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб і виключно за маршрутами руху, погодженими з органами Національної поліції, а також дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів.

Отже, не заборонено:

  • перевезення вищезазначених працівників підприємств, закладів та установ;
  • перевезення в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб;
  • перевезення виключно за маршрутами руху, погодженими з органами Національної поліції;
  • забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту.

Статус «об`єкта критичної інфраструктури» може бути підтверджений, зокрема, Договором підряду. Так, у справі № 552/1786/20 встановлено, що відповідно до Договору підряду № 12 від 16 квітня 2020 р. на ТОВ покладено ряд функцій місцевого урядування, останнє є об`єктом критичної інфраструктури, яке забезпечує життєдіяльність міста. Транспортний засіб, що належить іншій особі, згідно з договором оренди № 01/01/2019 орендується ТОВ у виробничих цілях.

Щодо погодження маршруту з органами Національної поліції 

Враховуючи завантаженість Національної поліції можна застосувати принцип  «мовчазної згоди».

Приміром, у справі № 591/2086/20 перевізник, на якого було складено протокол, зазначив, що на офіційному веб-порталі патрульної поліції підприємством було своєчасно подано заявку для погодження маршруту. Станом на момент складення протоколу відповідь не надійшла, попри збіг процедурного строку на надання відповіді. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», керуючись принципом «мовчазної згоди», маршрут за таких умов вважається погодженим.

Також можливі перебої в роботі Інтернет-ресурсу «Погодження руху транспортних засобів в період карантину». У справі № 552/1786/20 встановлено, що схема руху була погоджена з органами Національної поліції з затримкою, у зв`язку із технічними несправностями згаданого Інтернет-ресурсу  внаслідок перезавантаження сервісу, що підтверджено листом Департаменту патрульної поліції України (ДПП НП), тобто не з вини підприємства, тому суд дійшов до висновку, що особу можливо звільнити від адміністративної відповідальності на підставі ст. 22 КУпАП, обмежившись усним зауваженням.

Варто зазначити, що постановою КМУ № 262 від 8 квітня 2020 р. внесено зміни до пп. 9 п. 2 постанови КМУ № 211, якими слова «об’єктів критичної інфраструктури» замінено словами «суб’єктів господарювання».

Також змінами, внесеними постановою КМУ № 291 від 22 квітня 2020 р. встановлено, що маршрути руху транспортних засобів, які були погоджені уповноваженим підрозділом Національної поліції в період дії карантину до 24 квітня 2020 р., вважаються такими, які продовжують діяти на період встановлення карантину згідно з цією постановою.

Захист прав особи, яка притягується до відповідальності за ст. 44-3 КУпАП, варто здійснювати з врахуванням згаданих вище правових норм та актуальної судової практики, в тому числі звертаючи увагу суду на малозначність вчиненого, як про це зазначалося в публікації На вулиці без маски – порушення, але малозначне.

Леонід Лазебний, головний редактор Activelex

В Україні

Законопроект, який дасть змогу розпочати формування ВККС, потрібно ухвалювати невідкладно

Як заявив Голова Вищої ради правосуддя, законодавчі зміни у сфері правосуддя мають бути спрямовані на поновлення роботи Вищої кваліфікаційної комісії суддів України і, як результат, – наповнення судової системи новими кадрами.

Ухвалення проекту Закону «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та деяких законів України щодо діяльності Верховного Суду та органів суддівського врядування» № 3711 дасть змогу розпочати формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

Запропоновані зміни покликані привести законодавство у відповідність з рішеннями Конституційного Суду України та дадуть можливість Вищій раді правосуддя сформувати Вищу кваліфікаційну комісію суддів України і, як наслідок, запустити процес добору, кваліфікаційного оцінювання суддів та вирішити інші питання суддівської кар’єри.

Законопроект потрібно ухвалювати невідкладно, інакше у найближчій перспективі суди можуть втратити ще частину кадрів, адже в умовах правової невизначеності, складнощів із матеріально-технічним і соціальним забезпеченням судді звільнятимуться у відставку.

«Тенденція справді загрозлива: 32 % суддівських посад вакантні, понад 30 % суддів мають право на відставку. Кожного тижня ВРП розглядає все нові й нові заяви про відставку. Упродовж півтора року дев’ять судів не здійснювали правосуддя через відсутність у їх складі повноважних суддів. Значна частина апеляційних судів укомплектована менше ніж на половину. Вплив кадрового голоду в апеляційних судах дуже негативний, адже набрання рішенням законної сили пов’язують саме із судом апеляційної інстанції», – повідомив Голова ВРП Андрій Овсієнко.

Читати далі

В Україні

19 вересня – третя сесія іспитів з іноземної мови для вступників до магістратури

Відповідно до наказу МОН від 6 серпня 2020 р. № 1010 для вступників у магістратуру, які не змогли з тих чи інших причин скласти чи бажають перескласти єдиний вступний іспит (ЄВІ) з іноземної мови, третю сесію перенесли з 31 жовтня на 19 вересня.

Рішення дає шанс вступникам до магістратури, які не мали можливості взяти участь в основній та додатковій сесіях або не склали їх, все ж таки вступити до ЗВО до початку осіннього призову.

Як і минулого року, результати третьої сесії ЄВІ можна буде використати для вступу лише на контракт. Третя сесія – платна, вартість окремо визначатиме Український центр оцінювання якості освіти.

Реєстрація на третю сесію триватиме з 17 до 25 серпня за таким самим алгоритмом, що і на основну сесію. Перед цим вступникам обов’язково необхідно уточнити, чи передбачені Правилами прийому обраного ЗВО додаткові строки прийому заяв, конкурсного відбору та зарахування в магістратуру.

Пункти проведення ЄВІ створять у 9 містах – Вінниці, Дніпрі, Івано-Франківську, Києві, Львові, Слов’янську, Одесі, Херсоні, Харкові.

Читати далі

В Україні

«Великий розпродаж в’язниць» розпочато

«Ми розпочинаємо великий розпродаж в’язниць. І першим об’єктом, який ми пропонуємо придбати бізнесу, є Державна установа «Ірпінський виправний центр (№132)» у смт Коцюбинське», – повідомив Міністр юстиції України Денис Малюська.

Виручені кошти будуть розподілені на дві частини: частина піде на розбудову нової в’язничної інфраструктури, інша частина – поповнить державний бюджет.

Ключова цінність цих об’єктів для інвесторів – можливість отримати великі земельні ділянки з уже підведеними інженерними мережами.

Продаж в’язниць не означає, що засуджених випустять на свободу. Буде реалізовуватися лише надлишкове майно, на утримання якого витрачаються державні кошти.

Міністр юстиції зазначив, що «великий розпродаж в’язниць» виглядатиме так:

  1. продаються законсервовані в’язниці, які не використовуються, але кошти на їх охорону витрачаються;
  2. оптимізується мережа існуючих в’язниць, вивільняються, консервуються і продаються ще до десятка поки що функціонуючих в’язниць;
  3. обираються міста, у яких слідчі ізолятори будуть виводитись із центральних частин міста у промзону або взагалі за міську смугу;
  4. проектуються та будуються перші нові сучасні слідчі ізолятори на околицях;
  5. продаються старі слідчі ізолятори у центральних частинах міст та переїжджають у нові;
  6. повторюються кроки 4 та 5 доти, поки не буде отримано повністю нову мережу сучасних СІЗО;
  7. будуються/реконструюються установи виконання покарань.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Telegram