Connect with us

В Україні

Перевезення під час карантину – без дозволів, з погодженням маршруту

Під час вебінару «Покарання за порушення карантинних обмежень» учасники поставили низку запитань, на які у форматі вебінару не вдалося відповісти.

От одне з запитань: Фізична особа перебуває в договірних відносинах з підприємством, якому надає послуги з перевезення. В квітні особа здійснювала перевезення робітників підприємства до робочих місць без відповідного дозволу, яке повинно було отримати підприємство. Перевізника було зупинено працівниками ДПС тричі протягом одного тижня та складено три протоколи за ст. 44-3 КУпАП, які передані на розгляд до суду. Як в цьому випадку правильно вистроїти захист перевізника в суді?

Відповідно до абз. 3 пп. 9 п. 2 Постанови КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 (зі змінами внесеними постановою КМУ № 255 від 2 квітня 2020 р.) заборонено регулярні та нерегулярні перевезення пасажирів автомобільним транспортом у міському, приміському, міжміському, внутрішньообласному та міжобласному сполученні, зокрема пасажирські перевезення на міських автобусних маршрутах у режимі маршрутного таксі, крім перевезення:

службовими та/або орендованими автомобільними транспортними засобами працівників підприємств, закладів та установ незалежно від форми власності, які забезпечують охорону здоров’я, продовольче забезпечення, урядування та надання найважливіших державних послуг, енергозабезпечення, водозабезпечення, зв’язок та комунікації, фінансові та банківські послуги, функціонування інфраструктури транспортного забезпечення, сфери оборони, правопорядку та цивільного захисту, об’єктів критичної інфраструктури, які мають безперервний промисловий цикл, за умови забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб і виключно за маршрутами руху, погодженими з органами Національної поліції, а також дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів.

Отже, не заборонено:

  • перевезення вищезазначених працівників підприємств, закладів та установ;
  • перевезення в межах кількості місць для сидіння, передбаченої технічною характеристикою транспортного засобу або визначеної в реєстраційних документах на цей транспортний засіб;
  • перевезення виключно за маршрутами руху, погодженими з органами Національної поліції;
  • забезпечення водіїв та пасажирів під час таких перевезень засобами індивідуального захисту.

Статус «об`єкта критичної інфраструктури» може бути підтверджений, зокрема, Договором підряду. Так, у справі № 552/1786/20 встановлено, що відповідно до Договору підряду № 12 від 16 квітня 2020 р. на ТОВ покладено ряд функцій місцевого урядування, останнє є об`єктом критичної інфраструктури, яке забезпечує життєдіяльність міста. Транспортний засіб, що належить іншій особі, згідно з договором оренди № 01/01/2019 орендується ТОВ у виробничих цілях.

Щодо погодження маршруту з органами Національної поліції 

Враховуючи завантаженість Національної поліції можна застосувати принцип  «мовчазної згоди».

Приміром, у справі № 591/2086/20 перевізник, на якого було складено протокол, зазначив, що на офіційному веб-порталі патрульної поліції підприємством було своєчасно подано заявку для погодження маршруту. Станом на момент складення протоколу відповідь не надійшла, попри збіг процедурного строку на надання відповіді. Відповідно до ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», керуючись принципом «мовчазної згоди», маршрут за таких умов вважається погодженим.

Також можливі перебої в роботі Інтернет-ресурсу «Погодження руху транспортних засобів в період карантину». У справі № 552/1786/20 встановлено, що схема руху була погоджена з органами Національної поліції з затримкою, у зв`язку із технічними несправностями згаданого Інтернет-ресурсу  внаслідок перезавантаження сервісу, що підтверджено листом Департаменту патрульної поліції України (ДПП НП), тобто не з вини підприємства, тому суд дійшов до висновку, що особу можливо звільнити від адміністративної відповідальності на підставі ст. 22 КУпАП, обмежившись усним зауваженням.

Варто зазначити, що постановою КМУ № 262 від 8 квітня 2020 р. внесено зміни до пп. 9 п. 2 постанови КМУ № 211, якими слова «об’єктів критичної інфраструктури» замінено словами «суб’єктів господарювання».

Також змінами, внесеними постановою КМУ № 291 від 22 квітня 2020 р. встановлено, що маршрути руху транспортних засобів, які були погоджені уповноваженим підрозділом Національної поліції в період дії карантину до 24 квітня 2020 р., вважаються такими, які продовжують діяти на період встановлення карантину згідно з цією постановою.

Захист прав особи, яка притягується до відповідальності за ст. 44-3 КУпАП, варто здійснювати з врахуванням згаданих вище правових норм та актуальної судової практики, в тому числі звертаючи увагу суду на малозначність вчиненого, як про це зазначалося в публікації На вулиці без маски – порушення, але малозначне.

Леонід Лазебний, головний редактор Activelex

В Україні

Правники підтримують заборону виробництва хутра

Комітет Асоціації правників України з природних ресурсів, природоохоронного та екологічного права звернувся до членів Комітету Верховної Ради України з питань екологічної політики та природокористування із закликом підтримати проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання хутрового виробництва в Україні» № 2360.

Законопроектом забороняється виробництво хутра в Україні з 2025 р.

Експерти Комітету підкреслили, що функціонування численних комплексів для вирощування хутрових тварин становить значну екологічну небезпеку для України. Особливо гостро проблема зачіпає безпеку працівників таких виробництв. Мова також іде й про значне забруднення поверхневих і ґрунтових вод, суттєве зниження показників родючості ґрунтів.

Світовий банк наразі відносить хутрові ферми до ТОП-5 найнебезпечніших виробництв на планеті з позиції забруднення ґрунтів важкими металами, викидів парникових газів, до чого призводить, зокрема, порушення технології зберігання гною та посліду.

Правники наголосили й на тому, що умови утримання диких тварин і методи забою під час виробництва хутра – є негуманними та невиправдано жорстокими. Хутрові ферми не дотримуються законодавства, яким визначено умови утримання тварин.

«На даний час ряд країн світу свідомо відмовилися від прийняття вищенаведених ризиків і навантажень на здоров’я населення та навколишнє середовище, шляхом встановлення заборони на розведення хутрових тварин», – зазначено у зверненні.

Ознайомитись з текстом звернення можна за посиланням.

Читати далі

В Україні

«Поліцейський офіцер громади» буде в кожній ОТГ

Міністр внутрішніх справ повідомив, що до середини 2021 р. поліцейські офіцери громад з’являться на всій території держави.

Поліцейський офіцер громади – це офіцер поліції, який орієнтований на вирішення безпекових проблем саме своєї територіальної громади.

Наразі працює 190 поліцейських громади, які працюють у 10 регіонах держави. Проект «Поліцейський офіцер громади» охоплює 251 територіальну громаду, в якій проживає 2 мільйони осіб та вже отримав схвальну оцінку людей.

«Планується, що цей проект буде реалізовано на всій території держави, у всіх ОТГ, які будуть створені. Але це питання також і фінансування. Зі сторони місцевих громад повинні бути профінансовані приміщення, а зі сторони Нацполіції оснащення, автомобілі, рації та інше. У нас є певний план, як ми будемо це все реалізовувати. Сподіваюсь, що до середини наступного року поліцейський офіцер громади буде в кожному ОТГ», – зазначив Арсен Аваков.

Читати далі

В Україні

У Києві поки не відкриватимуть ресторани, кафе та басейни

Попри рішення КМУ про пом’якшення адаптивного карантину Київ поки не відкриватиме ресторани і кафе та басейни.

«Уряд, як ви знаєте, дозволив більшості міст, де показники в межах визначених, перейти до наступного етапу послаблень. Зокрема, відкрити з 5 червня ресторани і кафе та басейни. У Києві на сьогодні один із трьох показників – щодо кількості хворих на сто тисяч населення – перевищує норму. І сьогодні становить 14,9. Тому ми не можемо ризикувати здоров’ям людей і запроваджувати ще більші послаблення» – зауважив мер Києва Віталій Кличко. – Рішення щодо роботи в столиці ресторанів і басейнів місто ухвалить окремо. – Виходячи із ситуації із захворюваністю в найближчі дні. Тобто, комісія із надзвичайних ситуацій міста розгляне це питання після вихідних, наступного тижня».

Але відкриті майданчики працювати можуть. Процедура оформлення відкритого майданчика закладу громадського харчування – тут.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.