Connect with us

В Україні

Понад 20% працюють «неформально»

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України опублікувало «Огляд ринку праці» за 3 квартал 2019 р.

Згідно з Оглядом в Україні:

Кількість зайнятих – 16,9 млн осіб,

Рівень зайнятості -59,3%

Рівень неформальної зайнятості – 21,1%

Кількість безробітних – 1,3 млн осіб,

Рівень безробіття -7,3%

Реальна заробітна плата, зросла на 9,0 % у порівнянні з аналогічним періодом 2018 р.

З метою виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України на Мінекономіки покладено завдання із досягнення Цілі 7.3 «Українські працівники мають легальну роботу та витрачають менше часу на пошук нової легальної роботи» Мінекономіки прагне ділитися з громадськістю звітами щодо ситуації в економіці країни.

Першим аналітичним документом став новий «Огляд ринку праці» – регулярний моніторинг ситуації на ринку праці, динаміки рівнів зайнятості, безробіття, заробітних плат та визначальних чинників.

Серед головних висновків огляду:

  • на ринку праці України тривають позитивні тенденції щодо зростання зайнятості та скорочення безробіття,
  • продовжується зниження рівня неформальної зайнятості,
  • темпи зростання заробітної плати залишаються високими.

Детальніше ознайомитись з «Оглядом ринку праці» можна за посиланням.

Наступні Огляди можна буде знайти на веб-сайті Мінекономіки, у розділі Діяльність – Макроекономічний аналіз та прогнозування – Аналітика – Інформаційно-аналітичні матеріали.

В Україні

Нотаріальна палата підтримала запровадження Єдиного реєстру санкцій

Нотаріальна палата звернулася до Президента України з листом від 28 травня 2020 р. № 15/5 щодо необхідності вирішення проблемних питань, які виникають у нотаріусів при перевірці списків санкцій, запроваджуваних Радою національної безпеки і оборони.

Останнім рішенням РНБО від 14 травня 2020 р. (введене в дію Указом Президента України № 184/2020) було запроваджено нові санкції, а також внесено точкові зміни у попередні рішення 2017, 2018, 2019 р.р. Із 2015 по 2016 р.р. перелік осіб, що перебувають під санкціями, щорічно оновлювався.

Наразі перед вчиненням нотаріальних дій нотаріус має здійснити пошук та співставити тексти рішень за чотири роки – це ускладнює процес перевірки та спричинює ризики пропустити прізвище особи, до якої застосовані санкції, або ж відмовити у вчиненні нотаріальної дії особі, щодо якої санкції вже знято.

НПУ підтримує ініціативу РНБО щодо запровадження Єдиного державного реєстру спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій).

Водночас, НПУ наголошує на необхідності перед впровадженням такого реєстру оновити існуючий перелік осіб, до яких застосовані санкції, та викласти його окремим переліком на сайті РНБО або затвердити нову редакцію переліку окремим рішенням.

Читати далі

В Україні

Визначено умови, за яких Київ повернеться до карантинних обмежень

Комісія з надзвичайних ситуацій міста Києва ухвалила рішення про умови, за яких столиця може призупиняти запроваджені послаблення.

«Ми поступово послаблюємо обмеження. Спостерігаємо, як в цій ситуації буде розповсюджуватися вірус.  Головне – щоб послаблення не призвели до нової хвилі захворюваності. Якщо кількість хворих на коронавірус буде збільшуватися, в нас є алгоритм дій. Київ визначив умови, за яких місту доведеться повернутися до карантинних обмежень», – зауважив мер Києва Віталій Кличко.

Це може відбутися якщо:

  • загальна кількість нових випадків COVID-19 за останніх сім днів становитиме більше, ніж 24 особи на 100 тисяч населення.
  • завантаженість ліжок у медзакладах, визначених для госпіталізації пацієнтів з підтвердженим випадком коронавірусу, буде понад 75 відсотків.

«Уряд визначив показники, за якими можна запроваджувати послаблення. Ми ж – розробили алгоритм, за яким, у разі погіршення епідеміологічної ситуації, місто вживає заходів. І може посилювати обмеження, щоб упередити стрімке розповсюдження вірусу, – повідомив мер.

Читати далі

В Україні

Найчастіше банки нав’язують послуги у кредитних відносинах

Національний банк надав роз’яснення щодо законності дії банку, коли він нав’язує додаткові послуги.

Зокрема, під час видачі зарплатної чи пенсійної картки банк автоматично випускає ще й кредитну. Пропонувати свої послуги, нехай навіть наполегливо, – це не порушення прав споживачів. Проте банкам не варто видавати бажане за дійне.

Якщо банк стверджує, що не може видати зарплатну чи пенсійну картку без кредитної, – він уводить споживача в оману та нав’язує послугу. Українське законодавство забороняє такі дії (ст. 55 Закону України «Про банки і банківську діяльність»). Клієнт має повне право відмовитися від нав’язаної кредитної картки.

Найчастіші випадки нав’язування послуг – у відносинах за кредитами. Найбільш чутливий момент – клієнти часто навіть не розуміють, що банк нав’язує послуги. Тому й не захищають свої права. Показові приклади нав’язування послуг:

  • банк видає кредитну картку разом із зарплатною (як ми описували вище);
  • банк включає обов’язкову страховку певної страхової компанії до пакета послуг під час отримання кредиту, навіть, якщо клієнт бажає застрахуватися в іншій компанії;
  • банк продає страховку від нещасних випадків під час обміну валюти;
  • банк самовільно підключив послугу sms-інформування та стягує за це комісію.

У чому ризик для клієнта? 

Приклад 1. Клієнт банку отримав кредитну картку разом із зарплатною. Після цього він не користується кредитною карткою. Але банк стягує платіж за обслуговування кредитної картки в розмірі 20 грн (умовно) за рахунок кредитного ліміту. Таким чином у клієнта з’являється борг, про який він навіть не підозрює. В кращому випадку банк повідомить про виникнення заборгованості, коли клієнт не внесе на кредитку обов’язковий мінімальний платіж в наступному місяці, в гіршому – клієнт дізнається про борг, коли він досягне значної суми.

Приклад 2. Клієнт банку отримав кредитну картку разом із зарплатною. Після цього баланс на рахунку відображається з урахуванням кредитного ліміту. Тобто клієнт користується карткою, не розуміючи, де його власні кошти, а де кредитні, за які потрібно сплачувати відсотки.

Як діяти в таких ситуаціях?

Спочатку потрібно написати скаргу на ім’я керівництва банку. Якщо банк відмовляється йти назустріч і нехтує скаргою, слід звертатися до НБУ. Профільний підрозділ – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг – опрацьовує усі скарги. Якщо є ознаки порушень, фахівці звертаються безпосередньо до банку, аби виправити ситуацію.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.