Connect with us

В Україні

Що поліцейський не вправі вимагати від вас при зупинці авто?

Дата публікації:

Бувають ситуації при зупинці автомобіля, в яких поліцейські перевищують свої повноваження. Експертами було змодельовано деякі із ситуацій, в яких це відбувається найчастіше.

Перша — перевірка водія на алкогольне сп’яніння. Якщо поліцейський підозрює, що водій знаходиться в стані алкогольного сп’яніння, він може запропонувати останньому пройти в службовий автомобіль. Але водій не зобов’язаний виконувати цю вимогу, якщо впевнений, що підозри правоохоронця безпідставні. Також він може відмовитися дихати в алкотестер, а от від огляду в медичному закладі він відмовитися не має права. У випадку, якщо водій впевнений, що не вживав алкоголю, а алкотестер показує, що він порушив правила, автомобіліст має право попросити правоохоронців доставити його до медичного закладу та пройти обстеження там.

Друга ситуація — поліція вимагає відкрити та розвантажити багажник авто для огляду. Водій не повинен витягувати звідти свої речі. Правоохоронці повинні це робити самостійно, розвантажувати та завантажувати речі назад. Але за умови, що все це відбуватиметься при двох свідках і з протоколом.

Третя ситуація — водії мають право вести відеозйомку дій поліції. Робиться це для того, щоб у разі порушення правоохоронцями законів або своїх повноважень, водій міг мати докази цього. Тому поліцейські не можуть вимагати припинити відеозйомку, не маючи на це законних підстав.

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини

Джерело: Юридичний вісник України

В Україні

5 кроків на передання закладів професійної та фахової передвищої освіти з державної в комунальну власність

Опубліковано

on

Міністерство освіти і науки України оприлюднило для керівників обласних рад та облдержадміністрацій покроковий алгоритм щодо передачі закладів фахової передвищої та професійної освіти з державної в комунальну власність, який складається з таких кроків:

– формування Міністерством освіти і науки пропозиції щодо передачі закладу фахової передвищої або професійної (професійно-технічної) освіти з державної в комунальну власність. Для формування такої пропозиції, місцева рада або місцева державна адміністрація, якій делеговані повноваження з управління закладами освіти, подає до МОН пакет документів для здійснення передачі;

– подання Міністерством освіти і науки пропозиції щодо передачі закладу освіти з державної в комунальну власність. За результатами опрацювання поданих пропозицій МОН подає Міністерству економіки України пакети документів закладів освіти для передачі їх з державної в комунальну власність, а у разі невідповідності пакетів документів вимогам законодавства МОН повертає їх на доопрацювання заявникам;

– прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України про передачу закладів освіти з державної в комунальну власність;

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини

– оформлення акта приймання-передачі цілісних майнових комплексів закладів освіти у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, включно з правами юридичної особи;

– звернення щодо внесення Державним реєстратором запису про реорганізацію державних закладів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Якщо органи місцевого самоврядування обласного рівня відмовляються прийняти з державної власності цілісні майнові комплекси закладів освіти, МОН готове розглядати пропозиції щодо передачі такого майна в комунальну власність міст за умови погодження такої передачі відповідними обласними державними адміністраціями та обласними радами.

Оприлюднені методичні рекомендації можуть бути використані під час підготовки та внесення змін до власних нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування рад та місцевих державних адміністрацій.

Читати далі

В Україні

19,5 млрд витрачено на боротьбу з COVID-19 у 2021 р.

Опубліковано

on

Міністерство фінансів України інформує, що за 5 місяців 2021 р. здійснено видатків на боротьбу з COVID-19 у розмірі 19,5 млрд грн, зокрема на такі цілі:

  • оплату закладам охорони здоров’я за надані послуги зі стаціонарної медичної допомоги та вакцинації населення в рамках програми медичних гарантій – 8,3 млрд грн;
  • на закупівлю вакцин від COVID-19 – 6,7 млрд грн;
  • на придбання товарів та послуг для запобігання поширенню COVID-19 (крім вакцин) – 1,4 млрд грн, у тому числі 1 млрд грн коштів місцевих бюджетів;
  • субвенція на забезпечення лікарень киснем – 0,4 млрд грн;
  • заходи на соціальну підтримку населення в умовах карантину – 1,6  млрд грн;
  • на виплату матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності («лікарняних») – 0,4 млрд грн;
  • виплату допомоги по безробіттю – 0,7 млрд грн.

У цілому на боротьбу з COVID-19 у 2021 р. передбачено понад 33 млрд грн.

Читати далі

В Україні

За поданням Вінницької спецпрокуратури судитимуть військовослужбовця за вбивство

Опубліковано

on

За процесуального керівництва Вінницької спеціалізованої прокуратури у військовій та оборонній сфері Центрального регіону закінчено досудове розслідування у кримінальному провадженні за обвинуваченням військовослужбовця у вчиненні умисного тяжкого кримінального правопорушення проти життя особи.

Установлено, що молодший сержант однієї з військових частин ЗСУ, розташованій у  м. Вінниця, 30.12.2020, перебуваючи в позаслужбовий час у стані алкогольного сп’яніння, під час сварки декілька разів вдарив ножем знайомого. Від отриманих тілесних ушкоджень потерпілий помер у кареті швидкої медичної допомоги.

Зловмисника затримано правоохоронцями. До військовослужбовця застосовано запобіжний захід у виді тримання під вартою без права внесення застави.

14.06.2021 Вінницькою спеціалізованою прокуратурою у військовій та оборонній сфері Центрального регіону обвинувальний акт щодо обвинуваченого скеровано до суду для розгляду по суті.

Підписуйтесь на LexInform в Telegram. Найважливіші юридичні новини

Відповідно до ч. 2 ст. 121 Кримінального кодексу України, за нанесення потерпілому умисних тяжких тілесних ушкоджень, що спричинили смерть потерпілого, обвинуваченому загрожує покарання у виді позбавлення волі на строк від семи до десяти років.

Примітка: відповідно до ст. 62 Конституції України особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Прес-служба Спеціалізованої прокуратури у військовій та
оборонній сфері Центрального регіону

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram