В Україні
Українці бояться росту цін і виступають за вибори, але після перемоги
Наші співвітчизники бояться росту цін, не дивляться телемарафон і виступають за вибори після перемоги. Про це свідчать результати чергового опитування українців.
Днями Український інститут майбутнього оприлюднив результати власного соціологічного дослідження щодо актуальних питань сьогодення. В українців поцікавилися про найбільші проблеми, страхи, ідею проведення виборів, участь у волонтерських проектах тощо. Серед найактуальніших проблем сьогодення, на думку опитаних, є високі ціни (вважає 51% респондентів); відсутність стабільності/впевненості в завтрашньому дні (50%); низькі доходи (37%); відсутність фізичної безпеки через обстріли (ракети, дрони тощо, 34%); високі тарифи на комунальні послуги (33%) і неможливість будувати плани (30%).
Читайте також: Участь в статистичному опитуванні щодо зайнятості та безробіття населення можна взяти онлайн
Серед основних страхів та побоювань на даний момент зафіксовано подальше непомірне зростання цін (38%), зменшення доходу/втрата джерел доходу (36%) та суттєве зростання комунальних тарифів (30%). Також дослідження показало побоювання/страхи щодо можливих блекаутів (30%), погіршення фізичного здоров’я (29%), постійних обстрілів (28%) і ядерного удару/ядерної війни (28%). Досить високі показники щодо страхів та побоювань мають і падіння економіки (27%), загроза вибуху на Запорізькій АЕС (27%), масштабний контрнаступ рф (26%), погіршення психічного здоров’я (24%).
Серед подій/ситуацій, які викликають найбільші страхи та побоювання, лідерами стали зменшення доходу, втрата джерел доходу (17%), ядерний удар/ ядерна війна (17%), подальше непомірне зростання цін (16%) та можливий вибух на Запорізькій АЕС (14%). На запитання про вибори 76% учасників опитування відзначили, що вибори Президента необхідно проводити після перемоги України, 61% опитаних висловився аналогічно й про вибори до Верховної Ради, а 56% – про вибори депутатів до місцевих рад та сільських, селищних, міських голів. Тобто більшість респондентів не вважає за потрібне проводити вибори до закінчення війни та перемоги України.
Окрім того, переважна більшість опитаних українців не має намірів/планів змінювати місце проживання в найближчому майбутньому: 62% – взагалі не планують, 22% – скоріше не планують. Лише 3% учасників опитування точно планують змінити місце проживання, ще 5% – скоріше планують.
Водночас переважна більшість респондентів зазначали, що повністю (41%) або скоріше (36%) підтримують перерозподіл місцевих бюджетів та перенаправлення коштів з інфраструктурних та інших цивільних проектів на військові потреби.
Щодо волонтерства, то 33 відсотки опитаних зазначили, що протягом останніх двох місяців особисто займалися волонтерством чи надавали допомогу різним категоріям населення, 25% – що волонтерством займалися члени родини, 41% – що волонтерством займалися друзі та колеги, 28% – що не займалися волонтерством ні особисто, ні рідні/друзі/колеги.
Притому найпопулярніші формати допомоги, які називалися – грошова та матеріально-речова допомога ЗСУ та іншим військовим. Загальна сума донатів коливається в таких межах: 501–1000 грн. (20–24%); 1001–3000 грн (19–20%); 301– 500 грн (18%); 101–300 грн (16-17%). Найбільш популярними отримувачами грошової допомоги/донатів учасники опитування зазначили збори знайомих, які займаються волонтерством (31%) та великі благодійні фонди (30%).
Читайте також: Все про фінансову грамотність зібрано на єдиному сайті
Лідером серед джерел інформації про ситуацію в країні, якому найбільше довіряють, є Телеграм (56%), за ним ідуть інтернет-ЗМІ – новинні платформи та сайти, сайти телеканалів (26%), умовне третє місце поділяють YouTube та інформація від родичів, друзів, колег (19%), на четвертому місці зафіксовано телебачення (18%), на п’ятому – Facebook (10%). Цікаво, що 50% опитаних не дивляться національний телемарафон, 13% – дивляться регулярно, 37% – час від часу. 14% опитаних серед тих, хто регулярно/час від часу дивиться телемарафон, повністю довіряють інформації в ефірах телемарафону, 57% – скоріше довіряють, 14% – скоріше не довіряють, 3% – цілком не довіряють, 12% – не змогли визначитися з відповіддю.
У підсумку 21% опитаних вважають, що трансляцію телемарафону потрібно скасовувати, 20% – скоріше скасовувати, 24% – скоріше не скасовувати, 14% – не потрібно скасовувати, 21% – не змогли визначитися з відповіддю.
Загалом же ці дані є досить цікавими, зокрема для журналістів, оскільки йдеться, в тому числі, й про їхню роботу
Джерело: Юридичний вісник України