Connect with us

В Україні

Відсутність зареєстрованого місця проживання не буде перешкодою для участі в голосуванні

Центральна виборча комісія своєю постановою, яка набирає чинності з 1 липня 2020 р., затвердила Порядок визначення виборчої адреси виборця, який не має зареєстрованого місця проживання.

Порядок встановлює процедуру визначення виборчої адреси виборця, який не має зареєстрованого місця проживання, згідно з ч. 4 ст. 8 Закону України «Про Державний реєстр виборців».

Чимала кількість громадян України (понад 1 млн осіб) не має можливості реалізувати своє право голосу. Йдеться про виборців, які не мають зареєстрованого місця проживання. До цієї категорії виборців належать і особи, яким на момент голосування тільки виповнилося 18 років, а отже вони набули право голосу, але з певних причин не мали можливості зареєструватися за місцем проживання.

«Ухвалений Порядок створює юридичні передумови для реалізації виборчих прав громадянами, які з певних причин не мають зареєстрованого місця проживання. Тепер кожен із них безвідносно до місця своєї реєстрації або навіть за її відсутності, за умови проходження простого алгоритму, може взяти участь у виборах. В тому числі й органів місцевого самоврядування у територіальній громаді, де він фактично проживає», – зауважив Голова ЦВК Олег Діденко.

Отже, затвердженим Порядком, зокрема, передбачено, що орган ведення Державного реєстру виборців (ДРВ) може визначити виборчу адресу виборця, який не має зареєстрованого місця проживання, за місцем його фактичного проживання.

Для цього такому виборцю необхідно звернутися до органу ведення ДРВ за місцем свого фактичного проживання на території України із заявою щодо:

  • включення до ДРВ – у разі якщо громадянин України, якому виповнилося 18 років, виявив, що його не включено до нього;
  • зміни виборчої адреси – у разі, якщо запис про виборця міститься у ДРВ, але він вибув із зареєстрованого місця проживання.

Таку заяву можна подати як у паперовій, так  і в електронній формі з використанням мережі Інтернет. Заява в паперовій формі може бути подана також через уповноважену особу, повноваження якої оформлено відповідно до законодавства. Заява в електронній формі подається із застосуванням кваліфікованого електронного підпису виборця.

Вказані заяви можна подавати у міжвиборчий період та у перші п’ять днів виборчого процесу. Водночас, виборець, якому органом ведення ДРВ вже було визначено виборчу адресу за фактичним місцем його проживання, може звернутися із новою заявою щодо чергової зміни не раніше ніж через 180 днів після внесення першої до ДРВ.

Таким чином, з моменту набуття чинності цим Порядком відсутність у громадянина України зареєстрованого місця проживання не буде перешкодою для його участі у голосуванні як під час проведення загальнодержавних, так і місцевих виборів.

В Україні

Наглядати за небанківськими фінансовими установами буде новий комітет

У Національному банку України створено Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності небанківських фінансових послуг – спеціальний колегіальний орган, якому Правління Національного банку делегувало окремі повноваження зі здійснення нагляду та регулювання діяльності небанківських фінансових установ.

Донині в Національному банку працював Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем. З огляду на суттєві відмінності між банківськими та небанківськими складовими фінансового ринку регулятор розділив наглядові функції. Відтепер основні наглядові повноваження щодо небанківських фінансових установ буде реалізовувати новостворений Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності небанківських фінансових послуг.

Основними завданнями Комітету є:

  • вирішення питань нагляду та регулювання;
  • забезпечення реєстрації та ліцензування учасників ринку;
  • застосування заходів впливу та штрафних санкцій до фінансових установ за порушення;
  • забезпечення захисту прав споживачів небанківських фінансових послуг;
  • координація роботи підрозділів з нагляду;
  • визначення тенденцій розвитку ринків та надання відповідних пропозицій Правлінню;
  • сприяння вдосконаленню законодавчої бази для здійснення нагляду та регулювання;
  • забезпечення стабільності ринків.

Комітет має право приймати рішення щодо:

  • ліцензування та реєстрації фінансових установ та інших учасників небанківського фінансового ринку;
  • погодження або відмови в набутті істотної участі в фінансових установах, ідентифікації та визнання небанківських фінансових груп;
  • застосування заходів впливу за порушення у сфері захисту прав споживачів та порушення законодавства з питань фінансового моніторингу, інші порушення;
  • інші наглядові питання.

Читати далі

В Україні

За недостовірні дані про місця зберігання цигарок ДФС пропонує позбавляти ліцензій

Державна фіскальна служба України надіслала лист до Міністерства фінансів з пропозицією внесення змін до ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19 грудня 1995 р. № 481/95-ВР, доповнивши її додатковою підставою для анулювання ліцензії у разі отримання від ДФС інформації, що свідчить про надання недостовірних даних стосовно місць зберігання тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження яких внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання.

Зараз деякі виробники та дистриб’ютори тютюнових виробів шляхом маніпулювання звітністю, здійснюють документальне оформлення безтоварних операцій на адресу «транзитних» підприємств, які отримують ліцензії на оптову торгівлю тютюновими виробами. Однак, по факту, вони не мають належних основних засобів та декларують недостовірні відомості щодо місць зберігання тютюнових виробів.

В подальшому, в ході досудових розслідувань у кримінальних провадженнях, податковою міліцією встановлюються факти відсутності тютюнових виробів і підприємств за місцями їх зберігання, відомості про які містяться в Єдиному державному реєстрі місць зберігання.

«В ході відпрацювання нетипового «нарощування» об’ємів цигарок виїжджаємо за адресами місць їх зберігання, зазначених у Єдиному державному реєстрі. Що ж ми бачимо? Як приклад: підприємство, в залишках якого обліковується тютюнових виробів на суму понад 1 млрд гривень, зберігає їх у напіврозібраному «сараї» замість великого складу, який повинен відповідати вимогам, визначеним Положенням КМУ від 31 березня 1999 р. № 500», – зауважив в. о. Голови Державної фіскальної служби України Сергій Солодченко.

Читати далі

В Україні

Слідкувати за покращенням безпеки дорожнього руху можна онлайн

На сервісі відкритих даних транспортної галузі з’явився новий розділ, який містить актуальну інформацію щодо покращення безпеки дорожнього руху у різних областях України.

«Щоб кожен міг слідкувати за покращенням безпеки дорожнього руху у своєму регіоні, ми запустили окремий розділ на сервісі відкритих даних транспортної галузі. І будемо надалі працювати над максимальною прозорістю і відкриттям даних в галузі», – повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій.

У новому розділі «Покращення безпеки дорожнього руху» міститься інтерактивна мапа України з позначенням всіх об’єктів інфраструктури, які запроваджені для підвищення безпеки дорожнього руху. Це будівництво сучасних та безпечних пішохідних переходів і кільцевих розв’язок, встановлення автономного освітлення для покращення видимості у вечірній час, облаштування острівців безпеки, світлофорів, автоматичних комплексів габаритно-вагового контролю «Зважування у русі», закупівля аварійно-рятувальних машин ДСНС для виїзду на місце ДТП тощо.

Крім цього, є дані про виконавців та статус цих об’єктів.

Читати далі

В тренді

Telegram