Connect with us

В Україні

Визнано неконституційними деякі положення Закону про НАБУ

Велика палата Конституційного Суду України 16 вересня розглянула справу за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України окремих положень Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» від 14 жовтня 2014 р. № 1698–VII зі змінами.

За наслідками розгляду вказаної справи Конституційним Судом України ухвалено Рішення, яким окремі положення Закону визнано такими, що не відповідають Основному Закону України, а саме: щодо наділення Президента України повноваженнями утворювати Національне антикорупційне бюро України, призначати на посаду та звільняти з посади Директора Національного антикорупційного бюро України, визначати трьох осіб до складу комісії з проведення конкурсу на зайняття посади Директора Національного антикорупційного бюро України, визначати одного члена комісії зовнішнього контролю для проведення незалежної оцінки (аудиту) ефективності діяльності Національного антикорупційного бюро України, його операційної та інституційної незалежності та затверджувати Положення про Раду громадського контролю та про порядок її формування.

Крім того, Конституційний Суд України закрив конституційне провадження у справі  щодо перевірки на відповідність Конституції України абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону в частині визначення Національного антикорупційного бюро України як «державного правоохоронного органу».

Водночас КС вказав, що Верховна Рада України має невідкладно привести положення законодавства України у відповідність до цього Рішення.

Положення Закону, визнані неконституційними, втрачають чинність через три місяці з дня ухвалення Рішення Конституційним Судом України.

Текст Рішення невдовзі буде оприлюднено на офіційному веб-сайті Конституційного Суду України у розділі «Акти КСУ».

В Україні

НАЗК застерігає від порушень антикорупційного законодавства під час виборів

НАЗК закликає  посадовців неухильного дотримуватися антикорупційного законодавства у період виборів.

Так, якщо особа бажає бути обраною депутатом місцевої ради чи міським, сільським, селищним головою або має бажання перемогти на виборах політичної партії, членом якої вона є, у неї виникає приватний інтерес.

У разі, якщо посадовець наділений повноваженнями, реалізація яких впливатиме на виборчий процес, у нього виникає конфлікт інтересів.

Серед таких повноважень – забезпечення рівності учасників виборчих перегонів, недопущення порушення заборон щодо агітації, допуск різних авдиторій для проведення політичної реклами тощо.

Для врегулювання конфлікту інтересів необхідно виконати обов’язки, передбачені ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції».

Неповідомлення про реальний конфлікт інтересів, прийняття рішень та вчинення дій в його умовах тягне за собою адміністративну відповідальність (ст. 172-7 КУпАП).

У разі участі у виборчих перегонах посадовець має пам’ятати також про дотримання політичної нейтральності як одного з принципів етичної поведінки, тобто:

– під час виконання своїх повноважень неупереджено ставитись до будь-якої політичної сили;

– уникати демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів;

– не використовувати службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків.

Порушення норм етичної поведінки є дисциплінарним проступком, за який передбачена дисциплінарна відповідальність.

У разі, якщо виборчі перегони закінчилися для особи успіхом та її обрано міським, селищним або сільським головою, така особа не може займатися іншою оплачуваною діяльністю (за окремими виключеннями).

Тому вона має припинити свою діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави (державну службу, службу в поліції тощо), або приватному секторі (підприємницьку діяльність, в тому числі виконання зобов’язань за договорами, проведення остаточних взаєморозрахунків тощо). Така діяльність має бути припинена на момент набуття повноважень міського, селищного або сільського голови.

Натомість обрання посадовця депутатом місцевої ради не свідчитиме про порушення обмеження щодо сумісництва та суміщення, оскільки така діяльність не є оплачуваною (крім випадку, коли депутат працює у відповідній раді на постійній основі).

Закон також забороняє обраним особам входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку. Тому заходи для запобігання порушень таких обмежень, наприклад, подання заяви про звільнення з посади директора, мають вживатися завчасно – до обрання такої особи на посаду до органу місцевого самоврядування.

Окрім того, обрання міським, селищним та сільським головою породжує обов’язок передати в управління корпоративних прав та підприємств в порядку, передбаченому ст. 36 Закону України «Про запобігання корупції».

Читати далі

В Україні

Безкоштовні COVID-тести в Києві роблять за рекомендацією лікаря

Безкоштовні тести в державних медзакладах і лабораторіях роблять пацієнтам із підозрою на коронавірус і тільки за рекомендацією лікаря, – наголосив мер Києва, – сімейному лікареві потрібно саме зателефонувати, а не йти на прийом.

Лікар дізнається про симптоми й ухвалює рішення про необхідність зробити ПЛР-тест. Далі, за потреби, до пацієнта додому направляють мобільну бригаду, фахівці якої відбирають біоматеріал для ПЛР-тесту.

Якщо до лікаря додзвонитися не вдалося, а в пацієнта погане самопочуття: висока температура, ускладнене дихання та загальна слабкість – необхідно викликати «швидку» за номером 103. Медики оцінять стан хворого і визначать, чи є необхідність у госпіталізації.

В разі госпіталізації пацієнтам із підозрою на коронавірус ПЛР-тест також роблять безкоштовно.

Читати далі

В Україні

В найближчі тижні може розпочатися розгортання тимчасових госпіталів

Міністерство охорони здоров’я розробило детальний план щодо забезпечення медичної допомоги у разі погіршення епідемічної ситуації в Україні, який враховує спроможність системи охорони здоров’я і визначає алгоритм дій відповідно до 4-х рівнів небезпеки.

Зараз зі щоденною кількістю нових випадків у межах 5-7 тисяч країна знаходиться на першому рівні, і медична система здатна витримати це навантаження.

На другому рівнізаповнення ліжкового фонду хворими на COVID-19 становитиме 70% в цілому по країні. Водночас орієнтована щоденна кількість хворих з підтвердженими випадками COVID-19 обчислюватиметься 8-10 тисячами. На цьому рівні країна може опинитися у найближчі тижні.

У цьому разі МОЗ збільшить кількість ліжок у всіх закладах охорони здоров’я на 30% від усього ліжкового фонду (тобто 52 тисячі ліжок) та розпочне роботи з розгортання тимчасових госпіталів поза межами закладів охорони здоров’я.

Крім цього, буде забезпечено збільшення кількості медичних працівників у всіх закладах охорони здоров’я, визначених для госпіталізації хворих на COVID-19, зокрема, за рахунок залучення працівників з інших відділень.

Третій рівень небезпеки означає заповнення ліжкового фонду хворими на COVID-19 на 85% в цілому по країні, коли орієнтовна щоденна кількість хворих з підтвердженими випадками COVID-19 складе 11-15 тисяч.

В цьому разі додатково до заходів другого рівня, будуть вводитись жорсткі карантинні обмеження в країні із застосуванням повного переліку обмежень «червоного» рівня епідемічної небезпеки. Буде розпочато мобілізацію всіх медичних працівників та інших категорій працівників, організовано роботу відомчих закладів для цивільного населення, а також роботу польових шпиталів.

Четвертий рівень небезпеки означає, що ресурси системи охорони здоров’я вичерпані, а щоденна кількість випадків захворювання на коронавірус переважає 15-20 тисяч.

В таких умовах буде запроваджено активацію протоколів медичного сортування з пріоритетом надання медичної допомоги.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Telegram